Gå til innhold

FTP, CS og VT server.


sokkhue

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har lyst og sette opp ftp, cs og vt server på en maskin jeg har stående.

Men da jeg åpner porter for at folk skal finne serverene, skjer det noe rart :p f.eks. på CS serveren, valgte jeg åpning og bruk av port 27015, men når vennene mine finner serveren er porten: 60812. Jeg skjønner ikke dette helt.

På CS finner vi i hvertfall serveren, men på FTP og VT er det litt vanskeligere når man ikke kan søke etter servere for å så finne ut hva porten er.

jeg har en Dlink router DI-624 og har lagt med et screenshot fra innstillingene.

Kan noen se noe feil, eller har noen hatt lignede problemer før?

 

takker for svar.

post-111994-1162845261_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå inn på www.portforward.com, finn routeren din og velg applikasjon.

For hlds er det ikke _bare_ 27015/6 som må forwardes, men en del andre og.

For ftp må både dataporter og controlchannelport forwardes.

7234363[/snapback]

Var inne på sia, fant routeren og de programmene jeg ville, de forklarte det akkurat som jeg allerede har gjort det.

 

"men en del andre og" hva mener du med det? da jeg hadde modemet kobla rett i pcen uten router, hadde jeg cs server oppe og hadde bare åpna port 27015.

 

Noen som har noe mere hjelp?

Lenke til kommentar

Hei. Jeg setter selv opp en egen Ventrilo server. Det er en gratisversjon med maks 8 stk da, men anyway - den er gratis :D

 

DEt problemet mitt er, er at jeg har satt opp serveren, men det har seg slik at det er bare jeg som kommer inn på den. Jeg sjekket da ventrilo_srv.exe. Der sto det : Accepting connections on these interface(s).

1: 192.168.1.10

2: 127.0.0.1

 

Så jeg tror det har noe med de innstillingene å gjøre, så har noen en idè om hva jeg skulle ha endret på konfigurasjonsinnstillinger som hadde gjort serveren public for alle?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...