Gå til innhold

Spelanbefalingar for Gamecube


KayAU

Anbefalte innlegg

I dag falt eg for fristelsen og bestilte meg ein Gamecube. Eg har hatt litt sånn små-lyst på ein slik ein ganske lenge, og når eg samstundes er litt lei av PS2-en, og må vente til godt utpå nyåret på PS3, tenkte eg eg like godt kunne slå til. Eg har bestilt meg følgjande:

  • Gamecube, type svart, med Mario Kart inkludert.
  • Ekstra kontrollar, og RGB-kabel.
  • F-Zero GX
  • Wind Waker (som òg skal innehalde to andre Zelda-spel, stemmer det?)
  • Metroid

So, er det nokon som har nokon andre anbefalingar? Nokon spel eg absolutt MÅ få med meg? Eg er spesielt interessert i spel som er gøy for 2 spelarar.

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

- Zelda Collector's Editon

Inneholder fire zelda-spill. De 2 fra nes, Ocarina of Time og Majoras Mask.

 

-Wind Waker

Limited Edion inneholder også Ocarina of Time, men om man har Zelda Collector's Edition trenger man vel ikke en kopi til av OoT.

 

- Tales of Symphonia

Et klassisk j-rpg som skal holde i 40+ timer. Et helt greitt spill. Personlig er j-rpg den genrene jeg bryr meg minst om, men av en eller annen grunn fullførte jeg dette spillet. Derfor må det jo være bra!

 

- Mario Party

Alltid en sikker vinner om man er flere sammen, men svært kjedelig alene.

 

-Metroid Prime

Kvalitetsspill som alltid når det kommer fra Nintendo, men selv om det er et fps-spill har det solide røtter i adventure-genren, som dermed gjør spillet litt fattig på action i forhold til hva man har i andre fps-spill. Kjøp 1'ern og anskaff 2'ern om du liker det, så har du ikke sløst bort penger på 2 spill om du ikke liker det.

 

-Super Mario Sunshine

Sunshine er utvilsomt et av de beste, om ikke det aller beste, plattformspillet last-gen og er derfor vel verdt å spille, et must-have om man liker genren.

 

MGS: Twin Snakes

Om man ikke hgar spilt orginalen på ps1, er Twin Snakes det riktige alternativet om man er graffikkhore.

 

-Eternal Darkness: Sanity's Requiem

En av GC'ens perler som til tross for gode anmeldeser ikke solgte noe særlig. Spillet har en meget interesant historie som veier opp for spillets mindre heldige sider.

 

- Resident Evil

Av de seks RE-spillene som er å finne på GC er det kun remake av 1'ern og RE 4 som er verdt å spille. Kun fan av serien vil sette pris på de 4 andre spillene.

 

 

 

Er de spillene jeg har i min samling og alle er i mine øyner verdt en gjennomgang. Et annet populært multiplayerspill er Super Smash Bros. Melee, men det har jeg aldri spilt selv.

 

EDIT: leif. Det stod vist "altid" i siste setning, men det var ment å stå "aldri"

Endret av qoutor
Lenke til kommentar

Takk for svar :). Der er nok ein del einspelar-spel som må kjøpast etter kvart, men som for dei fleste konsollar er det litt tynt på tospelar-fronten, særleg om ein vil ha noko med litt djupne, og fortrinnsvis noko kooperativt.

 

Nokon som veit om nokon selg anten Zelda Collector's Edition eller Wind Waker Limited Edition?

 

Kay

Lenke til kommentar
I dag falt eg for fristelsen og bestilte meg ein Gamecube. Eg har hatt litt sånn små-lyst på ein slik ein ganske lenge, og når eg samstundes er litt lei av PS2-en, og må vente til godt utpå nyåret på PS3, tenkte eg eg like godt kunne slå til. Eg har bestilt meg følgjande:

  •  
  • Gamecube, type svart, med Mario Kart inkludert.
     
  • Ekstra kontrollar, og RGB-kabel.
     
  • F-Zero GX
     
  • Wind Waker (som òg skal innehalde to andre Zelda-spel, stemmer det?)
     
  • Metroid
     

So, er det nokon som har nokon andre anbefalingar? Nokon spel eg absolutt MÅ få med meg? Eg er spesielt interessert i spel som er gøy for 2 spelarar.

 

Kay

7231307[/snapback]

 

Hvis du har planer om å vinne alt som er på F Zero så har du hvertfall spill en stund bare der. Sykt fett, og sykt vanskelig :)

Lenke til kommentar

Har hørt at Pikmin 2 er bedre enn enern, så gå for det hvis du vil ha et Pikmin.spill.

 

Ellers vil jeg støtte opp Resident Evil 4, Smash Bros, Mario Sunshine, Tales of Symphonia.

 

Andre spill:

-Killer 7 (veldig sært, men noen liker det. Sjekk ut før du kjøper. Finnes også på PS2, men GC er den beste versjonen.)

-Ikaruga (vertikalt scrollende shoot-em-up. Supervanskelig)

-Paper Mario: Thousand Year Door (RPG i Mario-stil)

-Animal Crossing (hvis du ikke har DS. isåfall kjøp DS-versjonen)

-Beyond Good and Evil (Finnes på de PS2 også, men hvist du ikke har den kjøp GC versjonen)

 

Og ikke minst:

TWILIGHT PRINCESS!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL
Takk for svar :). Der er nok ein del einspelar-spel som må kjøpast etter kvart, men som for dei fleste konsollar er det litt tynt på tospelar-fronten, særleg om ein vil ha noko med litt djupne, og fortrinnsvis noko kooperativt.

 

Nokon som veit om nokon selg anten Zelda Collector's Edition eller Wind Waker Limited Edition?

 

Kay

7233257[/snapback]

Her må du nok på bruktmarkedet, og da er vel ebay eller qxl en god plass å starte. Zelda Collector's Edition koster faktisk ennå noen hundrelapper, selv på Ebay.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Wind Waker Limited Edition har to versjoner av OoT, en som er en ren kopi av N64-spillet, og en versjon som kalles OoT: Master Quest, som innholder flere og muligens vanskligere puzzles i dungeon'ene. Har aldri giddet å spilt gjennom Master Quest selv, så hvorvidt det er verdt å skaffe om man har OoT fra før av får noen andre vurdere.

Lenke til kommentar
Hvis du er glad i "glade" eventyrplattformer, så er StarFox Adventures noe av det beste jeg spilte på GameCube i tillegg til samtlige titler nevnt over som også var veldig bra.

7234206[/snapback]

Kjem nok til å legge til Starfox Adventures etter kvart, det var faktisk det spelet som var den utløysande faktoren for at eg gjekk til innkjøp av Gamecube no. Nokon posta nokre skjermskot frå det spelet i ein annan tråd her, og då kom eg på at eg hadde lyst på GC. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...