Gå til innhold

Nvidia aktiverer PureVideo HD


Anbefalte innlegg

I artikkelen står det: "I tillegg anbefaler Nvidia å ha  minimum 1 GB minne og en eller annen form for dobbelkjerneprosessor."

 

Hvorfor skal det være nødvendig med en dobbelkjerneprosessor? Ett av poengene med Purevideo er jo å avlaste cpu, med hardware decoding av video via gpu?

7227722[/snapback]

Det samme lurer jeg også på, 1GB ram og dobbelkjerneprosessor?! Hvis alt dekodes i hardware og sendes direkte til skjerm som de reklamerer trenger man bare å sende en 3.75MB datastrøm til skjermkortet. Men jeg vet ikke hvordan Windows er, kanskje hele sulamitten må sendes tilbake til CPU for å limes inn i WMP 10. Men gjør de det er det kanskje lett å få tak i den dekrypterte HD-DVD bitstrømmen?

7228975[/snapback]

Hverken Nvidia eller noen andre har vel påstått at alt dekodes i hardware.

 

Tvert imot har jeg forstått det slik at det er bare enkelte, enkle men ressurskrevende operasjoner som gjøres i hardware, som iDCT og MC.

 

-k

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har aldri fått MPC til å funke med purevideo. Mener jeg leste et sted at Purevideo krevet MP10 og oppover? Har du fått det til å funke med dvd'er også?

De eneste filmene jeg greier å få til å funke med purevideo er .ts filmer og dvd'er (sålenge jeg bruker MP10-11). Selv ikke den demofilmen på purevideo hjemmesiden (som er wmv) får jeg til å fungere med purevideo.  :hmm:

 

Noen som vet hva som kan være galt? Andre codecs som kødder det til?

7228910[/snapback]

 

MPC fungerer utmerket med purevideo. Du må gå inn på "options" og "external filters" og manuelt velge purevideo, og hake av for "prefer". Hvis ikke vil MPC bruke sin sucky intgrerte mpeg-dekoder.

post-70333-1162824087_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Til alle som ser HD i feks 720p og 1080p og ikke har oppsettet som kreves så er det ingen grunn til å fortvile.. Bruk CoreAVC-pro decoder sammen med Windows mediaplayer classic. Krever ingen spesiell bra maskin for å kjøre 1080p uten noen form for lagg/etterslep.

 

Ps: dette gjelder altså filmer i form av fil (feks .tp) på pc. ikke film fra HD-DVD eller BR.

7227600[/snapback]

Hei jeg har en film som er 1080i men den lagger/kjører for sent.

Har dualcore 2.3Ghz 2 gb minne 7900Gt skjermkort

Provde å legge inn: CoreAVC-pro decoder men merket ikke noen forskjell :no:

Lenke til kommentar
Jeg har ikke brutt noen forumregler og har ikke oppfordret til piratkopiering.

 

Du har brutt to, faktisk (forumregler altså):

 

1. Retningslinjenes punkt 8 sier blant annet:

Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

 

Dette utdypes i nettiketten, her i utdrag:

Dette omfatter direkte linking, linking til sider som inneholder dette og alternative måter å skaffe seg slike ting på.

 

Det er forbudt å gi spesifikk informasjon om hvor en kan laste ned musikk, film, programvare etc. fra P2P-nettverk / filesharing-hubber. Videre er det forbudt å komme med direkte reklame for hubber. Utsagn som "på hub xxx.xx finner du [spesifisert materiale]" er ikke tillatt og kan medføre utestengning eller advarsler.

Det fremgår ganske tydelig her at det ikke kreves noen link, navnet på en slike side er like ulovlig. Det skulle da også bare mangle, det var liten hjelp i å forby linker dersom det var lov å poste navnet. De fleste brukere har lært seg "klipp og lim"-funksjonen i Windows/Linux/Mac. At du hadde X'et ut extension betyr i denne sammenheng ingenting, det er bare et par/tre å prøve blant.

 

2. Så bryter du retningslinjene igjen når du bruker tråden til å klage på modereringen. Nærmere bestemt punkt 13 som klart sier at kommentarer på moderering skal tas på PM til angjeldende moderator, eventuelt på epost til forumstyret dersom dette ikke fører frem.

 

Du må gjerne være uenig med reglene her, men slik er de og det forholder vi oss til.

 

Har du ytterligere kommentarer til dette tar du det til moderator på PM. Har du generelle kommentarer til regelverket her på forumet, uavhengig av denne saken, er du velkommen til å poste det under Tilbakemeldinger.

 

Her er det off topic.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Uansett ..

 

kan noen her gi oss nabs en innføring i hvordan få opp et pakke som faktisk benytter seg av PureVideo?

 

Skal jeg bare laste ned de siste driverne og thats it? Antar at jeg må gjøre mer ..

7234559[/snapback]

 

Last ned driverne, kjøp PowerDVD http://www.cyberlink.com, Nero http://www.nero.com eller WinDVD8 http://www.intervideo.com. WinDVD8 er ennå ikke i salg der av en eller annen grunn, men du kan kjøpe den på http://www.intervideo.co.jp.

 

Last ned en video i h.264-format - der ligger filmtrailere på http://www.apple.com/quicktime

 

Spill av.

 

Du kan eventuelt hoppe over de dyre spillerne og kjøpe CoreAVC i stedet for (http://coreavc.corecodec.org/). Den er ennå ikke hardware-aksellerert, men likevel raskere enn de andre alternativene som er nevnt, og billigere.

 

Denne beskrivelsen er for h.264 i HD-oppløsning. Driverne har gitt hw-aksellerering for MPEG-2 i HD-oppløsning lenge nå. h.264 var også støttet i den forrige driveren, men virket bare med Overlay renderer. VC-1 er ny.

Endret av stigto
Lenke til kommentar

Greit å fortelle hvor i powerdvd han må enable hardware aksellerasjonen, eller kan si at man må enable hardware acc i config til powerdvd.

 

 

Men må jeg installere den driverversjonen for å få glede av Purevideo HD? Jeg mener jeg bruker Purevideo allerde nå med Powerdvd uten akkurat den nevnte spesifike driveren for Purevideo (uten HD)

 

EDIT:

 

Jeg har nå testet med følgende (6600GT).

- CoreAVC Pro 1.1

- Purevideo 1.02.233

- Purevideo HD i Forceware 93.71

- MPC

- PowerDVD 6

- MP10

- Nero Showtime 2

 

Jeg lastet ned 720p og 1080p klipp fra quicktime.com trailer seksjonen(litt triksing for å laste de ned). Så renamet jeg de fra .mov til .mp4, og vips så brukte jeg maks 30-50% cpu på noe som quicktime bruke 100% og hakket med. Og på 1080p gikk den aldri over 80% cpu, hadde ikke sjangs til å prøve å spille den av i quicktime. Meget imponerende.

 

Det fungerte perfekt!

 

Men er det noen som vet hvordan jeg får maskinen til å bruke Purevideo HD i Forceware 93.71 istedet for CoreAVC? Ser det på filter i MPC at den bruker CoreAVC.

Vil gjerne teste GPU aksellerert HD.

 

EDIT2:

Dette er sinnsykt morr. En 1920*1080i mpeg-2 film i .ts med powerdvd gir kun 30% CPU bruk i fullscreen 1900*1200, og det med deinterlacing.

 

Jeg ser at Purevideo 1.02.233 sparker inn via hardware aksellerasjon i powerdvd og skjerkortet øker med ca. 5 grader, men thats it. Virkelig morro å så at i GPU aksellerert mpeg-2 HD funker strålende. Nå gjelder det bare å finne ut hvordan jeg tester h.264 HD med Purevideo HD og ikke CoreAVC?

 

Men så langt veldig fornøyd med de resultatene jeg har fått.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...