Gå til innhold

Tråden om Dell UltraSharp 3007WFP


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er selv i ferd med å kjøpe ny skjerm, og har da testet denne skjermen.

Jeg synest alle skjermer fra Dell holder en bildemessig bra nok standard. Så det jeg fokuserte på, var om den er bra nok til spilling.

Intrykket jeg satt igjen med var at dette var rått. Spill som Guild Wars var helt fantastisk å spille. Følelsen av å spille i oppløsning 2540x1600 kan ikke beskrives. Jeg skulle bare ønske responstiden hold mål. Guild Wars er et 3. persons spill og ting går ikke så fort i spillet - alikevel merker jeg at tekst i spillet fort blir utydelig under bevegelse.

Jeg satte meg også ned med BF2 og merket det samme problemet her. Med mye raske bevegelser får man mye ghosting. Dette gir følelsen av at bildet er ute av fokus og er plagsomt når man intenst prøver å få med alle detaljer.

Så lenge du ikke prioriterer "raske spill" som f.eks BF2, er dette en skjerm jeg anbefaler. Selv venter jeg heller på en raskere skjerm.

Lenke til kommentar
hvem i forumet har denne og kan dele sine erfaringer med oss? Jeg lurer på å kjøpe den nå siden den er på 25% tilbud.

7226397[/snapback]

Nettop bestillt en på grunn av 25% tilbudet :) Når den dukker opp skal den (hvis det viser seg at mitt 7800GTX kort faktisk har dual-link) testes i så mange forskjellige spill som mulig samt til DVD avspilling + CAD (Pro/E) og photoshop.

 

Desverre er Dell svært vage når det gjelder leveranse dato... antatt var 22/11/06 eller 1-2 uker litt ettersom hvor man leser, men dette høres jo svært lenge ut for en skjerm!

 

Dukker den opp før tilbudet er omme så skriver jeg et lite innlegg her :)

Endret av benjamin84
Lenke til kommentar
hvem i forumet har denne og kan dele sine erfaringer med oss? Jeg lurer på å kjøpe den nå siden den er på 25% tilbud.

7226397[/snapback]

Nettop bestillt en på grunn av 25% tilbudet :) Når den dukker opp skal den (hvis det viser seg at mitt 7800GTX kort faktisk har dual-link) testes i så mange forskjellige spill som mulig samt til DVD avspilling + CAD (Pro/E) og photoshop.

 

Desverre er Dell svært vage når det gjelder leveranse dato... antatt var 22/11/06 eller 1-2 uker litt ettersom hvor man leser, men dette høres jo svært lenge ut for en skjerm!

 

Dukker den opp før tilbudet er omme så skriver jeg et lite innlegg her :)

7243234[/snapback]

 

Får håpe dere som bestiller denne ikke behøver å vente så lenge som vi med 24 tommeren.

Er nå oppe i 6 ukers ventetid for min del,med den siste utsettelsen fra dell.

Er vel ikke så stor etterspørsel i den prisklassen som denne ligger i så de kan hende det er litt mer normal leveringstid.

Lenke til kommentar
hvem i forumet har denne og kan dele sine erfaringer med oss? Jeg lurer på å kjøpe den nå siden den er på 25% tilbud.

7226397[/snapback]

Nettop bestillt en på grunn av 25% tilbudet :) Når den dukker opp skal den (hvis det viser seg at mitt 7800GTX kort faktisk har dual-link) testes i så mange forskjellige spill som mulig samt til DVD avspilling + CAD (Pro/E) og photoshop.

 

Desverre er Dell svært vage når det gjelder leveranse dato... antatt var 22/11/06 eller 1-2 uker litt ettersom hvor man leser, men dette høres jo svært lenge ut for en skjerm!

 

Dukker den opp før tilbudet er omme så skriver jeg et lite innlegg her :)

7243234[/snapback]

 

Får håpe dere som bestiller denne ikke behøver å vente så lenge som vi med 24 tommeren.

Er nå oppe i 6 ukers ventetid for min del,med den siste utsettelsen fra dell.

Er vel ikke så stor etterspørsel i den prisklassen som denne ligger i så de kan hende det er litt mer normal leveringstid.

7244455[/snapback]

Håper inderlig jeg også! Bestiller man i England tar det kun noen dager før det dukker opp (en kamerat som bor der som bestillte) så jeg håper virkelig de er like raske her... hvis ikke så får jeg bruke litt tid på jobben til å mase på de ;)

Lenke til kommentar

Jeg bestillte skjermen 2/11. På Dell sine sider stod leveringstid oppgitt til 5-7 dager. Fikk opplyst leveringsdato 20/11. På nettsidene ble så leveringstid endret til 1-2 uker. I dag fikk jeg beskjed om ny leveringsdato: 28/11.

 

Ser ikke ut som om kjøpere av denne skjermen slipper unna leveringsproblemer, nei.

Lenke til kommentar
Det hadde vært kjekt med en så stor skjerm til Pro/E-bruk, ja ;) Men hvordan er den til filmer? Kjekt å kunne kjøre skikkelig HD og vel så det på filmer og sånn. Kan jo være en kjekk skjerm til HTPC/MCE-bruk.

7253671[/snapback]

Jeg har koblet opp digital-kabel dekoderen til PCen nå så jeg skal se hvordan det ser ut :) (compositt-in vel og merke så forventer ikke så mye her). Når det gjelder ordentlig HD materiale er det ikke så mye jeg har tilgjengelig, men et par wmv filer fra microsoft som skulle demonstrere 1080p standarden + noen høyoppløselige lost episoder skal nok testes!

 

Gleder meg veeeldig til å få denne skjermen i hus gitt :)

Lenke til kommentar
bare ett lite spørsmål.. :  er det mye forskjell i latency på denne skjermen i forhold til 24" utgaven?        Jeg har VELDIG lyst på 30" , men jeg spiller også litt av og til:P

7265032[/snapback]

Bruker 2405FPW skjermen nå, skal se om jeg kan se noe forskjell i spill :) Spiller stort sett bare bilspill men har HL2/CS:S installert så kan se om jeg merker no plagsomt der!

 

*glede seg*

Lenke til kommentar
bare ett lite spørsmål.. :  er det mye forskjell i latency på denne skjermen i forhold til 24" utgaven?        Jeg har VELDIG lyst på 30" , men jeg spiller også litt av og til:P

7265032[/snapback]

Ifølge Dells egne opplysninger:

 

3007WFP: 14 ms typical (black to white), 11 ms average (grey to grey)

2407WFP: 16ms (black to white), 6ms (grey to grey)

Lenke til kommentar

Hmm. den ene takler grått til grått bedre , mens den andre hvit til svart? :p Det vil si at dem gjennomsnittlig er like gode til spill? :) Hadde vært så nice å kunne kjøre et spill i full oppløsning på 30"'en med 8800GTX :love: og forresten. er det mulig å bruke skjermen som TV?

Endret av Zuckron
Lenke til kommentar
Hmm.  den ene takler grått til grått bedre , mens den andre hvit til svart? :p  Det vil si at dem gjennomsnittlig er like gode til spill? :)    Hadde vært så nice å kunne kjøre et spill i full oppløsning på 30"'en med 8800GTX  :love:            og forresten. er det mulig å bruke skjermen som TV?

7268562[/snapback]

Skjermen har bare Dual-Link DVI inngang, til forskjell fra 2405 som har mange forskjellige analoge innganger. Dette betyr at hvis du vil se TV, noe jeg skal forsøke, må du få TV signalet inn på PCen på en eller annen måte, enten via et TV-kort, et VIVO kort (Video In Video Out, ofte på grafikkort).

 

Min foreløpige løsning er å bruke compositt-in funksjonen på mitt 7800GTX kort, langt fra ideelt ettersom jeg ikke får startet det via fjernkontrollen, men får se hva jeg gjør :)

Lenke til kommentar
8800GTX har video in?      skjermen, skjermen,  har så lyst på skjermen :p  men jeg må tenke på hvor mye jeg kan få bruk for det til alle de pengene..

7270295[/snapback]

Vet ikke om 8800GTX har det... mitt kort var et såkalt VIVO kort, tror ikke det var vanlig for 7800GTX kortene. Satt forresten og tenkte akkurat det samme som deg før jeg kom på hvor lite jeg ser på tv i forhold til hvor mye jeg ser på DVD/nedlastede serier... så om TV kvaliteten ikke blir super så gjør det meg ingenting :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...