Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har jeg bristet ett ribbein?


KissaMcDuck

Anbefalte innlegg

Kansje leif i emnetittelen, ble usikker nå :)

 

Men uansett, gjorde noe veldig idiotisk på fylla imorges. Så idag har jeg driitvondt i bryskassen, det gjør vondt å puste, bevege meg, le, hikke osv. Har aldri bristet noe slikt så vet ikke helt hvordan det føles..

 

Det jeg lurte mest på var da om det er god nok grunn til sykemelding?

Har ikke den beste økonomien så syter litt med å gå til legen med mindre jeg har sjangs til å sykemeldes :)

Gjorde ihvertfall utrolig vondt å jobbe idag, men vet ikke om det gir seg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hehe, fikk sykemeldt meg. Var verdt det

7237886[/snapback]

Neppe om det faktisk var bristet!

Det blir verre og verre de to første ukene, og når det har gått en månede så er du drittlei av å ikke ha særlig bevegelse! :p

God bedring uansett! :)

7239352[/snapback]

Neida. Har man brukket det helt over, kan det være som du sier.

Det er en selvsagt forskjell på brudd og brist.

Brist gjør mest vondt første uka, og helst når man "strekker" det, ved å vri seg, bøye seg, strekke seg osv. Etter de første 4-5 dagene blir det bare bedre og bedre.

Hadde nettopp et par bristede ribbein selv, hindret meg ikke nevneverdig i hverdagen. Jeg har dog ikke fysisk arbeid.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Neida. Har man brukket det helt over, kan det være som du sier.

Det er en selvsagt forskjell på brudd og brist.

Brist gjør mest vondt første uka, og helst når man "strekker" det, ved å vri seg, bøye seg, strekke seg osv. Etter de første 4-5 dagene blir det bare bedre og bedre.

Hadde nettopp et par bristede ribbein selv, hindret meg ikke nevneverdig i hverdagen. Jeg har dog ikke fysisk arbeid.

7242361[/snapback]

Bristet mine ribbein for snart to år siden og det kjente jeg!

Muligens det finnes grader av bristing da!

Var drittlei etter en uke og jeg måtte bare sove på den ene siden, og komme seg ut av sengen var en snodig gymøvelse! :D

Endret av js79
Lenke til kommentar

Åja du, ei uke fri, sitte på internett og spille PES. Så imens jeg sitter her kan jeg fortelle kort hva som skjedde;

 

Nach hos kompis, går hjem alene. Tenker av en eller annen grunn; "Ja, jeg ser hvor lenge jeg kan gå med øynene igjen". Plutselig velter jeg over ett gjerde, og ramler med brystkassen rett på ei stang bak gjerdet. Hehe, måtte nesten krype hjem.

 

Hovnet så sinnsykt opp også, venstre pupp vokset til A-cup e.l :D

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

hei :) jeg har vont mitt mellom puppsene i brustkassen :( jeg har hatt smertene i to ukers tid. nå jeg puster gjør det vont lurer ååpå om det er et bristett ribb ben gjør vont å puste le fnise hikke osv!??? har noen svar!!?? :)

Lenke til kommentar

VIlle kansje ikke tydd det så langt som å gå til legevakten med mindre det skaper komplikasjoner for deg, som puste vansker og bevegelses hemmelser. Hvis det så klart skaper problemer for deg å puste, og det gjør vondt å bevege seg så er kansje legevakten stedet å dra, hvis ikke så ville jeg ventet til Mandag for lommeboken sin skjyld hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...