Gå til innhold

spillbarhet i spill til konsoll

deltamannen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Enig med Niskivara. Men Gears of War og Call of Duty 3 f.eks. får du ikke til PC.

7216304[/snapback]

Er ikke Gears of War annonsert til PC?

Uansett, tror nok 360 versjonen blir best, siden spillet er designet for 360.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet er bare at datamaskinen min er 2 år gammel, og må bruke masse penger på oppgradering. Hovedkortet har socket A, som er gått ut på dato, og har bare AGP. skjermkortet mitt er radeon 9200, og er helt elendig. tenkte derfor at det er like greit med en konsoll, og bruke PC'en til musikkstudio. bruke noen penger på lydkort og mikrofon.

Dessuten trives jeg bedre foran tv'en i sofaen med en deilig håndkontroll i hånda.

Liker heller ikke å spille med tastatur. Så det blir nok en konsoll. men det er mange gode argumenter for PC, tenker da først og fremst på Crysis, som ser helt villt ut. Skal bli spennende å se åssen det blir til konsollene

Skrevet
Problemet er bare at datamaskinen min er 2 år gammel, og må bruke masse penger på oppgradering. Hovedkortet har socket A, som er gått ut på dato, og har bare AGP. skjermkortet mitt er radeon 9200, og er helt elendig. tenkte derfor at det er like greit med en konsoll, og bruke PC'en til musikkstudio. bruke noen penger på lydkort og mikrofon.

Dessuten trives jeg bedre foran tv'en i sofaen med en deilig håndkontroll i hånda.

Liker heller ikke å spille med tastatur. Så det blir nok en konsoll. men det er mange gode argumenter for PC, tenker da først og fremst på Crysis, som ser helt villt ut. Skal bli spennende å se åssen det blir til konsollene

7216378[/snapback]

Crysis er desverre ikke planlagt til noen konsoll enda... men Crytek sier at de ville klart å konvertert det til Xbox360/PS3 uten noen spesielle nedgraderinger på grafikken.

Er enig med deg om at det er deilig å sitte foran TV'en med en kontroll i hånda og spille!

Spilte selv veldig lite konsoll før jeg kjøpte meg en Xbox 360, men etter jeg kjøpte den er spille PC'en min støvet bort under PC pulten min. Har aldri kjøpt så mange spill på så kort tid som til 360... aldri vært så fornøyd med hvert eneste spill heller! Og det er ikke så altfor liten takk til Multiplayermulighetene!

Så kjøp deg en 360 du! Den ligger ute til en god pris nå, og det er mange gode spill ute med god AI osv... Blant annet GRAW er jo meget vanskelig på hard, og det samme er CoD2 også. Dead Rising, Saints Row, Enchanted Arms, Hitman: Blood Money og Condemned er i allefall spill jeg har kost meg veldig med.

Og allerede denne måneden kommer jo NFS: Carbon, Rainbow 6: Vegas, Gears of War, Call of Duty 3, Phantasy Star: Universe og enda flere.... noe for enhver smak altså :thumbup:

Skrevet

Hvor lang tid bruker man i snitt på å spille gjennom spillene? Tror jeg brukte en helg på å spille gjennom Half-life 2. (satt sikkert 12 timer hver dag da). synes det var litt skuffende, selv om spillet var sykt bra da. klarte jo ikke stoppe. er det vanlig at man spiller igjennom så fort?

Skrevet

Kommer helt an på spillet, og hvor god tid du tar deg. Tror jeg brukte rundt 30 timer på å runde Saint's Row. Et spill som Dead Rising tar vel bare rundt 7 timer å spille gjennom, men har til gjengjeld mye replay value. Spill som King Kong, er igjen korte, og du har heller ikke særlig lyst til å spille gjennom det en gang til når du er ferdig.

Skrevet

Vel, om AI'n er blitt bedre varierer jo litt, men man kan si at mulighetene til å lage bedre AI er til stede på de nye konsollene. Derimot er det jo ikke alle utviklere som tar seg tid til å lage god AI.

At noen spill er dårlige har mer med utvikleren enn konsollen, mens andre er perler innenfor sin sjanger og viser hva både de og konsollen er istand til. Vil påstå at det er flere spill til 360 som har god storyline og som man får lyst å spille gjennom flere ganger. Det samme vil også gjelde PS3 og Wii.

Oblivion for eksempel, er mange som syns det er kort og kun har gjort achievementsene uten å bry seg om alle siden oppdragene man kan gjøre osv, det er ett spill som kan ta ufattelig mange timer om man skal greie "alt".

Personlig kan jeg anbefale 360, er noen dårlige spill selvsagt men har noen spill som virkelig fenger meg og som jeg kan spille i timesvis. :thumbup:

Skrevet

det som er bra med de nye konsollene er at man kan laste ned demoer og oppgraderinger. så får man se om det er bra nok til å kjøpes.

PS. det eneste som holder meg fra å kjøpe en 360 er den bråkete vifta. er det noen sjengs for at det blir lagd nye konsoller med passiv kjøling f.eks.? er litt "allergisk" mot støy, spesielt vifter

Skrevet
det som er bra med de nye konsollene er at man kan laste ned demoer og oppgraderinger. så får man se om det er bra nok til å kjøpes.

PS. det eneste som holder meg fra å kjøpe en 360 er den bråkete vifta. er det noen sjengs for at det blir lagd nye konsoller med passiv kjøling f.eks.? er litt "allergisk" mot støy, spesielt vifter

7216687[/snapback]

Det er stor forskjell på støynivået til 360'en, fra person til person. Dvs ikke alle produserte enheter har samme støynivå, så vidt jeg har forstått. Har også en del å si hvor i rommet du befinner deg i forhold til burken, jeg slutter å merke den etter at jeg flyttet og fikk plassert den lenger vekk i den nye stua.

Forøvrig: Jeg er enda en av de som fikk ny "giv" i spillingen da jeg skiftet til konsoll i år. PC'en har støvet ned siden 360'en kom i hus. Spill skal avnytes i sofa med trådløs kontroller synes jeg nå. :)

Skrevet

7216687[/snapback]

Wii kommer til å være så godt som støyløs, og hvis jeg ikke husker feil har også Sony sagt lignende ting om Ps3.

Når det gjelder det du spurte om lengde så er svaret enkelt:

Spill blir dyrere og dyrere og produsere, ergo blir spillletiden kortere og kortere. Dette gjelder like mye for konsoll som for PC. Eneste forskjellen er vel at tradisjonelt har PC'en litt fler "uendelige" spill(Sim City, Civ, etc, etc) og konsoller har litt fler korte spill designet for å spille gjennom mange ganger(Dead Rising, Rez, PN03, Viewtiful Joe), men med multiplatformfokuset så gjevnes dette veldig ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...