Gå til innhold

ATI WHQL driver lansert for Vista RTM og RC2


Prelude

Anbefalte innlegg

da er den endelig her. :woot:

 

Ati har endelig lansert en ny driver for Vista RTM og RC2, både 32bit og 64bit versioner

 

støttede kort er nok en gledelig nyhet for mange, siden denne driveren bringer full DirectX støtte for alle ATI brikkene

Beklageligvis er OpenGL støtte ikke støttet i denne driveren.

 

The Catalyst® Vista driver for both the 32bit and 64bit versions of the Microsoft Windows Vista operating system is supported on the following ATI Radeon® products.

 

AMD Desktop Product Family Support 

ATI Radeon® 9500 series

ATI Radeon® 9600 series

ATI Radeon® 9700 series

ATI Radeon® 9800 series

ATI Radeon® X300 series

ATI Radeon® X550 series

ATI Radeon® X600 series

ATI Radeon® X700 series

ATI Radeon® X800 series

ATI Radeon® X850 series

ATI Radeon® X1300 series

ATI Radeon® X1600 series

ATI Radeon® X1650 series

ATI Radeon® X1800 series

ATI Radeon® X1900 series

ATI Radeon® X1950 series

 

AMD Mobility Product Family Support 

ATI Mobility™ Radeon® 9550

ATI Mobility™ Radeon® 9600

ATI Mobility™ Radeon® 9700

ATI Mobility™ Radeon® 9800

ATI Mobility™ Radeon® X300

ATI Mobility™ Radeon® X600

ATI Mobility™ Radeon® X700

ATI Mobility™ Radeon® X800

ATI Mobility™ Radeon® X1300

ATI Mobility™ Radeon® X1400

ATI Mobility™ Radeon® X1600

ATI Mobility™ Radeon® X1800

 

AMD Multimedia Family Product Support 

ATI TV Wonder™ Elite

ATI Theater™ 550 PRO

ATI All-in-Wonder® 2006 Edition

ATI All-in-Wonder® 9800 Series

ATI All-in-Wonder® 9600 Series

ATI All-in-Wonder® X600 Series

ATI All-in-Wonder® X800 Series

ATI All-in-Wonder® X1800 Series

ATI All-in-Wonder® X1900 Series

 

AMD Chipset Product Support

ATI Radeon® Xpress 1100

ATI Radeon® Xpress 200M

ATI Xpress™ 200 Series

ATI CrossFire™ Xpress 1600

ATI CrossFire™ Xpress 3200

 

Note:  The following ATI features are not supported in the Catalyst® Vista RTM driver for the Microsoft Windows Vista operating system:

· CrossFire™

· Catalyst® Control Center Video aspect page

· OpenGL

· VIVO support

· The capture driver for these products is not being updated at this time

 

diverse spillfixes, gledelig lesning for mange :)

Age of Empires 3: Attempting to play the game on a system containing an ATI Radeon® X1800 product and running the Window Vista operating system (32 bit version) no longer results in the game failing to launch and an error message being displayed

F.E.A.R.: Attempting to play the game on a system running the Windows Vista operating system and containing a supported ATI Radeon product no longer results in a Windows error message being displayed and the game failing to launch

Ghost Recon: Advance Warfighter: Intermittent display corruption is no longer noticed within the game when setting the in game display option to high texture quality an the display resolution to 1280x1024 70Hz

Half Life 2 or Day of Defeat: Playing the games on a system containing an ATI Radeon® X1600 or X1300 and running the Windows Vista operating system (32 bit version) no longer results in display corruption being noticed

Lord of the Rings: The Battle For Middle Earth II: Attempting to install the game on a system containing an ATI Radeon® X850 (CrossFire™, GTO or XT edition) and running the Windows Vista operating system (64 bit version) no longer results in the game failing to complete the installation process

 

 

beklager, jeg har ikke direktelinker da ATI/AMD har antileech beskyttelse på sidene sine. Driveren og Releasenotes finner man her på ATI sine sider eller her hos HW.no

 

Edit: antileech beskyttelse på releasenotes siden også.. :mad:

Edit2: la til info on OpenGL og en nedlastningslink (takk Howard)

Endret av Prelude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Note:  The following ATI features are not supported in the Catalyst® Vista RTM driver for the Microsoft Windows Vista operating system:

· CrossFire™

· Catalyst® Control Center Video aspect page

· OpenGL

· VIVO support

· The capture driver for these products is not being updated at this time

 

er nok ikke openGL enda nei

Lenke til kommentar

Trøtt som jeg var da jeg leste lanseringsnotatet fikk jeg ikke med meg at opengl ikke er støttet, enda..

Det eneste spillet jeg aktivt spillte før jeg instalerte Vista RC2 som er OpenGL er Prey, så jeg overlever nok uten det spillet ;)

 

nå har jeg installert driveren, riktig nok gikk det ikke på første forsøk, da maskinen min plutselig rebootet midt under installasjonen av driveren (64bit versionen) men andre forsøk så gikk den rett inn uten problem.

 

nå har jeg ikke fått testet driveren så mye men Warhammer 40.000 Winter Assault fungerer endelig som den skal. hadde problem med at selve spillet blinket ved spilling. dette problemet forsvant med den nye driveren :)

 

Dark Messiah på full guffe inkl 4/8aaaf og hdr bugger noe så grønnjævlig, men det er nok selve spillet sin feil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...