Gå til innhold

Amsterdam - what to do?


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Foruten Ghostface Killah konsert så var det kun RedLight og hasj som jeg var intressert i. Men det kommer så sinnsykt mye fete greier at duu bør gjøre det samme, du er sannsynligvis ikke noe hip-hop hode, men kan anbefale Jedi Mind Tricks og EPMD.

 

http://www.ticketmaster.nl/html/browse.htm...05___2006-12-06

Hvis hip-hop er uaktuelt BØR du finne noe etter din smak uansett, Muse eller Maiden f.eks ;)

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler å bruke fire-fem timer i den shoppingata som krysser "rådhusplassen". Er også her du finner Madam Tusseau.

Jeg og to kompiser brukte tilsammen 5 timer i denne handlegata, og det var ikke nok. Siste timen løp vi fra den ene enden til den andre for å hente t-skjorter og belter og gudene vet hva vi hadde bestilt og fått folk til å legge til side.

Lenke til kommentar
Skal til Amsterdam på dokumentarfestivalen fra 23-30.nov. Foruten dokumentarfestivalen så blir det vel mye drekking og turer i diverse "coffee shops". Noen som har noen tips til hva annet nyttig man kan finne på?

7204752[/snapback]

 

 

 

En god morgenpils, en tur på coffeshop så deretter til Zoo, gjorde mange timer morsomme inntrykk. Mange utrolig flotte dyr!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skal selv til Amsterdam i mars, så bare skriv flere tips om dere har det:)

 

Var der for et års tid siden, og var da på Heineken Music Hall på A-ha konsert av alle ting. Helt sykt bra.

 

For meg frister det å dra på fotballkamp, hjemmebanen til Ajax er vel ikke så verst?

Lenke til kommentar

For meg frister det å dra på fotballkamp, hjemmebanen til Ajax er vel ikke så verst?

7662420[/snapback]

 

Haha bare ikke gjør som meg og sykle til feil stadion... Jeg så ikke at stadionet jeg sykla til var det gamle til Ajax og sykla meg noe så inni hampen jævla bort. Når du ser vindmøller og en elv og en enorm slette; da vet du at du er ikke der du burde være. Det tok meg 2 timer å komme til sentrum i mørket...

 

Sjekk ut Paradiso, det kan være mange bra konserter/arrangement der. "Maradona" på Leidseplein (tror jeg) er verd å se på

 

Og forresten, når det kommer en neger i stoor boblejakke etter den andre og tlibyr Charlie til deg om du blir med i ei bakgate skal du ikke ha noe. Her er neger ikke brukt i rasistisk sammenheng.

 

 

Nasjonalmuseet og Rembrandtmuseet er naturligvis obligatorisk. /edit/

Endret av oOF
Lenke til kommentar

Jeg sier bare Sensation white/black ;)

Er du rimelig hard drar du på begge ;)

Så en dokumentar om en kar som var på begge :p alt han hadde med seg var en t-skjort og bukse som han kunne vri om seg, og var svart på den ene siden og hvit på den andre ;)

Endret av hallyboy
Lenke til kommentar

Foruten alt som har blitt nevnt så vil jeg anbefale sexmusemumet i Amsterdam. Mye rart å se der.

 

Amsterdam er en fin by å bare vandre i, mye rart å se som man ikke kan se andre steder. Mye pen/spesiell arkitektur og mange rare/høye mennesker. Du må forresten regne med å bli spurt om tyngre stoffer aka. heroin osv. på gaten nesten hele tiden.

 

God tur!

Lenke til kommentar
4. Prøve ut alle den frityrsteke maten

 

Må prøves. Spesielt kroket!

 

Du kan jo lære litt Nederlandsk, som er et veldig morsomt språk.

 

Ganske artig språk. Det er faktisk veldig mange ord som er likt på norskt.

 

Smak stroupwaffel(?)! De er kjempegode, og selges på gata.

 

Må prøves.

 

Jeg anbefaler å bruke fire-fem timer i den shoppingata som krysser "rådhusplassen". Er også her du finner Madam Tusseau.

Jeg og to kompiser brukte tilsammen 5 timer i denne handlegata, og det var ikke nok. Siste timen løp vi fra den ene enden til den andre for å hente t-skjorter og belter og gudene vet hva vi hadde bestilt og fått folk til å legge til side.

 

Mye artig å se i den gågata.. mange spesielle butikker. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...