Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frustrasjon over store stygge bensinslukere


Simen1

Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?  

1 669 stemmer

  1. 1. Hva synes du om store biler som sluker drivstoff?

    • De er overlegne på alle områder. Det burde vært forbudt å kjøre noe mindre. Eiere burde fått penger tilbake på skatten av å kjøpe slike.
      157
    • De er overlegne på mange områder og flere enn i dag burde kjørt slike. Avgiftene burde senkes.
      251
    • De er bra til noe, men mange kjøper dessverre større enn de trenger, mens andre ikke har råd til stor nok bil. Avgiftene er passe.
      231
    • Det er for mange som kjøper slike uten at de trenger det. Synes avgiftene er høye nok, men antallet kunne gjerne minket.
      282
    • Det er alt for mange som kjører slike biler uten at de trenger det. Jeg synes det bør koste å forurense slik at kun de som har veldig stort behov for slike gidder å kjøpe de.
      554
    • De er en fare for verdens fremtid og innbyggere og burde blitt totalforbudt.
      193


Anbefalte innlegg

hurra. Idag måtte jeg vente på vårt flotte kollektivtilbud. Først 12 miuntter på t-banestasjonen, så 25 minutter i byen, så gå 10 minutter fra holdeplassen, dette hadde totalt tatt 10 minutter med bil, og ikke 1 time og 10 minutter med kollektivt...

Hadde ikke nølt med å bruke bil istedet, om det var en chevrolet surbubaban, so be it. Fiks tilbudet, SÅ begrens muligheter for bilkjøring...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fruktkake.

jeg forstår at du anser deg som en idalist og miljøforkjemper,men ikke bland levekårene i kjente diktaturstater inn i en bildebatt.Bare det å komme på å påpeke at helsevesenet fungerer bedre i Cuba enn i USA er intet mindre enn oppsiktsvekkende,der over 70% av bilparker består av over førtifem år gamle amerikanske bensinslukere med stooor B.

Hvorfor ikke påpeke at det ikke er så ille i Norge som mange vil ha det til i stedet.Vi har et mye bedre helsevesen enn i USA,og en laaaangt nyere bilpark enn Cuba,med langt mindre utslipp.

Mvh Rune

Lenke til kommentar
tror noen er litt misunelig får og ikke eie en stor og sikker amerikaner.

ps mange av. disse fåes i disel også. :yes:

Hva er så fint med diesel da? 3% mindre CO2-utslipp?

 

...

 

Fremdeles sikker på at det ikke er troll på lur?

 

Dipstick: Du vet at Cuba har et bedre helsesystem enn USA? Cuba er ikke så fæl som vi skal ha det til.

 

Det blir litt avsporing, men jeg tror du skal slite litt med å finne en seriøs kilde på at Cuba har et bedre helsesystem enn USA. Gratis er ikke synonymt med høy kvalitet.

 

Men om man bare leser baksiden på coveret til "Sicko" så skjønner jeg jo at man kan bli villedet til å tro det ;)

Lenke til kommentar
Bybil kan bli en realitet.

 

Dette kombinert med generelt personbilforbud* i bykjerner kan sikkert bli et glimrende tiltak.

 

* Med muligheter for dispensasjon for handicappede, yrkesbiler som behøver å frakte ting, utrykningskjøretøy og lignende formål.

 

Ja, ideelt :thumbdown:

 

Hadde absolutt ALLE som hadde noe i byen å gjøre bodd innenfor byens grenser, ikke hatt behov for mer enn 2 plasser og heller ikke hatt behov for å flytte mer enn akkurat seg selv så hadde det kanskje gått.

Lenke til kommentar
Nye Think City fikk ikke akkurat bunnkarakter fra Aftenposte. Enkel, men grei. Lignet litt på en golf, så helt greit ut den der. Du kan fint kjøre til og fra jobb med den, selv fra landet til byen.

 

Dårlig plass til armene, dårlig plass til bena (vond kant kneet treffer uansett) blir veldig intimt med 2 personer i, å også høyt støynivå. Eneste posetive han sa var at den var sikker, og at den gikk langt mellom hver ladning. Ser ikke for meg dette er bilen for oss som er litt større en gjennomsnittet. Når man har tett på 2 meter å drøye 100kg å plassere, ser jeg ikke for meg man sitter noe greit i den bilen. Men kanskje for folk som er små, å ikke kjører så langt av gangen at den er grei nok.

Lenke til kommentar
Se rundt deg i rushtrafikken. Hvor ofte bruker folk mer enn 2 seter? Som en rase burde vi se hvor idiotisk det er når trafikken står og det sitter kun én person i hver femseter.

 

Hva så? En slik bybil ville kun fungert i rushtrafikken i byen, for folk som bor i sentrum. De er rett og slett ikke praktiske nok når du kommer mer enn et steinkast utenfor byen.

Lenke til kommentar
Fungerer fint til og fra byen, bor du 9 mil utenfor byen og må bryte fartsgrensen?

 

Du har tydeligvis miljøbiler på hjernen. Blottet for innsikt i andre menneskers liv. Det er så mange praktiske ulemper med slike biler.

 

 

Men nå vet jeg ikke helt hva dere har i tankene. Kunne gjerne tenke meg et slags forslag. Skal man bare kjøre den vanlige bilen til utkanten og bytte over til en el-bil der for så å kjøre videre innover? Eller skal man faktisk eie en selv?

 

 

Kom over et lite sitat som viser litt hvor diskusjonen har gått hen, man er nemlig tilbøyelig til å vri på sannheten for å støtte sin sak:

Han sa det ville nok være mindre støy på byen, som den er ment til. Men sant nok det med størrelsen, selv er jeg høyest i familien og klassen så det er kanskje ikke min bil. Baksetet i en SUV er for lite for meg.

 

Da har du ikke sittet i mange SUV-er. Jeg er 1.89 m og har meget god plass i mange forskjellige SUV-er.

Endret av Zythius
Lenke til kommentar

 

Leste den selv. Når jeg kom hit mistet den all troverdighet:

 

I undersøkelsen er fire SUVer med

 

Synes å teste 4 biler for så å si at sikkerheten i SUV'er er dårlig blir litt drøyt. Testene fra Statene der de har flere ulykker, å derfor flere biler med i, viser noe helt annet. De sier at SUV'er er de sikreste bilene du kan kjøre. Har linket til dette tidligere i tråden, men orker ikke å grave den frem igjen nå. De som tviler på meg får heller bla litt bakover i denne tråden å finne den.

Lenke til kommentar

For ørtende gang.Ytterligere avgifter funker ikke,og det har det aldri gjort før heller! Så hvorfor i huleste ordinere mer av det!?!! Hvorfor skal alle som regner seg som radikalere i hver sin generasjon på død og liv kjempe for alle mulige slags avgifter på alt mellom himmel og jord?! Finnes det ingen kreativitet,og lyst til å finne på noe som faktisk kan virke,eller er det bare sånn at man føler seg viktigere til flere småbarnsfamilier man greier å ruinere.Hver gang det blir snakk om miljø,så koker det bestandig ned til at det er de som har minst som skal blø enda mer.Det er og vil bestandig være det mest usosiale tiltaket man kan gjøre.

Dette er faktisk til å bli kvalm av,men idiotien kan kun bekjempes ved egen og andres erfaring,og da blir det gjerne til at en ny generasjon avgiftsforkjempere vokser fram før den forrige har fått vett.

Mvh Rune

Lenke til kommentar
Om de jævla bananene i regjeringa ønsker at folk skal ha biler som har et mindre utslipp, kunne det vært en god start å redusere de forjævlig høye bilavgiftene vi har i Norge - er skamfullt.

De kunne f.eks. solgt disse "miljøbilene" til halv pris. Det hadde antagelig monnet. Men jeg fatter ikke hvorfor alt dette styret over biler, utslipp ny teknologi osv, når et enkelt kullkraftverk i Kina slipper ut like mye som alle biler i Norge tilsammen. Og det er en del slike der. Hva med å heller ta ondet ved roten og får de virkelige grisene rundt om i verdens U-Land til å gjøre noe, fremfor oss som kun monner en fis i havet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...