Gå til innhold

Fjerne Linux + GRUB!

loathsome

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Fjerna en partisjon jeg har med linux, og da klikka det selfølgelig for GRUB.

Måtte da reinstallere hele fedora core for å få Grub tilbake slik at jeg kunne boote i Windows.

Kjører jeg WXP CDen i "recovery mode", får jeg bare "Unable to find any harddrives" eller noe sånt piss.

cmd.exe gir bare følgende melding:

C:\Documents and Settings\.loathsome>fixmbr

fixmbr gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando,

kjørbart program eller satsvis fil.

Jeg skal fjerne hele partisjonen + grub og BARE ha windows + 20GB "Unallocated space"

Hjelp? :)

edit:

nei, har ikke diskettstasjon heller.

Endret av loathsome
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan i alle fall ikke kjøre fixmbr i cmd.

Recovery Console er jo det mest nærliggende, men vet ikke hvorfor du ikke får det til å virke.

Det går også med fdisk /MBR. Hvis du ikke har floppy så finnes fdisk på UBCD. http://www.ultimatebootcd.com/

Det finnes sikkert mange andre metoder også, de fleste partisjoneringsverktøy bør kunne skrive ny MBR.

Skrevet

Hadde samme problemet med en Ubuntu partisjon. Jeg fikk kjørt fixmbr men det hjalp ikke.

For meg ente det med at jeg måtte formatere begge partisjonene mine for at alt skulle funke normalt.

Jeg har ikke funnet ut hvordan, men tror du må slette GRUB for at du skal kunne slette Fedora for så og starte i Win partisjonen din. Du må ha en MBR i NTFS partisjonen din so overstyrer GRUB.

Skrevet

Hei. Du får ikke starta installasjonen med en XP cd om du har Fedora inne, men derimot. Om du starter maskina med en Windows 2000 cd så går det fint. Har selv prøvd, og det har fungert fint. Sikkert ikke alle av dere som har en Windows 2000 cd da, men.

Skrevet

Har du en kjapp tutorial i hvordan RattleBattle? Jeg prøvde å fikse det fem ganger når jeg hadde Ubuntu inne (GRUB som egentlig er problemet her) og det funka aldri. Kjørte fixmbr og ingenting.

Jeg håper du har det, for jeg hadde blitt glad i deg da :p

Skrevet (endret)

Rattlebattle: Nei faktisk så er det ikke alltid at det fungerer. I veldig mange tilfeller så får du bare svart skjerm når du starter med XP plata når du har Fedora inne samtidig.

For utrolignok så skjer dette aldri om man faktisk har Slackware+Grub eller Ubuntu inne. Har kamerater som har hatt det samme problemet. Så det er ikke min skyld at Rattlebattle ikke har prøvd det.

Kyrsjo sa det forresten en gang han også.

Forrige gang jeg hadde dette problemet selv måtte jeg bruke Windows 2000 plata for å ordne opp. Kunne ikke bruke XP plata.

Edit: Gammel XP? eeeeeeh. Windows XP (Anyway hvilken versjon) Er fremdeles fra år 2002. Windows XP blir ikke noe nyere om man integrerer SP2 på plata.

Endret av wil
Skrevet

XP kom ut i 2001. Du kan jo prøve å overføre noe med USB 2.0 før og etter installasjon av SP2. Jeg tipper kanskje også driverstøtte for S-ATA kan bli bedre med en patchet XP, men som sagt vet jeg ikke det sikkert.

Skrevet (endret)
Rattlebattle: Nei faktisk så er det ikke alltid at det fungerer. I veldig mange tilfeller så får du bare svart skjerm når du starter med XP plata når du har Fedora inne samtidig.

For utrolignok så skjer dette aldri om man faktisk har Slackware+Grub eller Ubuntu inne. Har kamerater som har hatt det samme problemet. Så det er ikke min skyld at Rattlebattle ikke har prøvd det.

Kyrsjo sa det forresten en gang han også.

Forrige gang jeg hadde dette problemet selv måtte jeg bruke Windows 2000 plata for å ordne opp. Kunne ikke bruke XP plata.

Edit: Gammel XP? eeeeeeh. Windows XP (Anyway hvilken versjon) Er fremdeles fra år 2002. Windows XP blir ikke noe nyere om man integrerer SP2 på plata.

7204619[/snapback]

kjenner til problemet, er det slik at en win2000-cd ikke gir deg denne sorte skjermen?

EDIT: OT: WinXp blir jo på en måte nyere når man legger inn patcher, i den forstand at systemet er oppdatert. Men neida, operativsystemet er fortsatt fra 2001.

EDIT2: Woho, en windows2000 cd fiksa alt jo :w00t:

Endret av qualbeen
Skrevet

Jepp. Windows 2000 CD`en vil ikke gi noen svart skjerm.

På mine XP versjoner står det såvidt jeg husker 2002.

Edit: Ser ikke på det å legge inn Sp2 på en XP cd å kalle en XP cd ny egentlig. Da ville jeg heller kaldt den en Oppdatert XP cd eller noe sånt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...