Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mopedportalen - Nede?


Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
okey, takk

 

hvordan fungerer girsystemet på lett mc? trykker du på et knapp eller bruker du bena? er det clutch du må bruke i lett mc?

7508744[/snapback]

 

 

Uffameg. ( :tease: )

 

 

 

Vel, har du gir-moped (alle sykler oppover fra 50ccm har gir, utenom scooter)

 

Du har en clutchhendel på styret, og girene reguleres på venstrefoten ved opp og ned.

Lenke til kommentar
Har et spørmål fra en venn her:

 

Kan scootere ta hva slags bensin de vil? f.eks: 95blyfri, 98blyfri ogv power og kanskje diesel?

7508967[/snapback]

 

 

De fleste Scootere bruker 95 blyfri. Ingen diesel nei :!:

V-power er jeg ikke sikker på, har hørt sykler som starter å fuske pga den.

Lenke til kommentar
ja, den gør sikkert det.

 

Men jeg har ikke manuellen så hvis noen kan si hva en vanlig yamaha aerox bruker så er det fint?

 

:thumbup:

7509114[/snapback]

Blyfri 95 :p

 

"Føler at 98 bensin er som sylteagurk på hamburgeren, ingen liker det men den er der likevel"

 

EDIT: Og MP er nede igjen.

 

Forumet blir oppdatert til nyeste versjon.

Beklager den nedetiden dette fører til.

 

Om alt går bra, er alt på plass rundt 02.00.

 

 

-Crewet

Endret av eiv880
Lenke til kommentar
ja, den gør sikkert det.

 

Men jeg har ikke manuellen så hvis noen kan si hva en vanlig yamaha aerox bruker så er det fint?

 

:thumbup:

7509114[/snapback]

 

 

Tror neppe du trenger å skrive at en venn lurer på det over her..

 

Eiv : Du merker ikke noe forskjell på 95 oktan og 98Oktan. Kompressjonstiden og antenningen er høyere på 98 enn 95, og kompresjonen på en 50cc eller 125cc trenger ikke 98blyfri.

 

Feks WRC escorten har såpass høy kompresjon at den vil selv-tenne med 95-98oktan, og kjører på over 105.

Lenke til kommentar
ja, den gør sikkert det.

 

Men jeg har ikke manuellen så hvis noen kan si hva en vanlig yamaha aerox bruker så er det fint?

 

:thumbup:

7509114[/snapback]

 

 

Tror neppe du trenger å skrive at en venn lurer på det over her..

 

Eiv : Du merker ikke noe forskjell på 95 oktan og 98Oktan. Kompressjonstiden og antenningen er høyere på 98 enn 95, og kompresjonen på en 50cc eller 125cc trenger ikke 98blyfri.

 

Feks WRC escorten har såpass høy kompresjon at den vil selv-tenne med 95-98oktan, og kjører på over 105.

7528025[/snapback]

Ja, er klar over det. Med 98 minsker faren for selvantenning, men er ikke nødvendig på små 50cc maskiner.

Lenke til kommentar
ja, den gør sikkert det.

 

Men jeg har ikke manuellen så hvis noen kan si hva en vanlig yamaha aerox bruker så er det fint?

 

:thumbup:

7509114[/snapback]

 

 

Tror neppe du trenger å skrive at en venn lurer på det over her..

 

Eiv : Du merker ikke noe forskjell på 95 oktan og 98Oktan. Kompressjonstiden og antenningen er høyere på 98 enn 95, og kompresjonen på en 50cc eller 125cc trenger ikke 98blyfri.

 

Feks WRC escorten har såpass høy kompresjon at den vil selv-tenne med 95-98oktan, og kjører på over 105.

7528025[/snapback]

 

 

Ja, er klar over det. Med 98 minsker faren for selvantenning, men er ikke nødvendig på små 50cc maskiner.

7531906[/snapback]

 

For å kritisere enda litt mer , du var inne på et samtale emne om en yamaha Aerox, det er en 50cc skuter , og med den anledningen antok jeg at det var snakk om 50cc, da emnet var det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...