Gå til innhold

Gitartråden for nybegynnere


Martin-sama

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tenker på å kjøpe ny forsterker... Noen som har forslag? Og hva kan jeg forvente å få hvis jeg selger den gamle? Har en Roland cube 30.

 

Takker for alle tipps :)

 

Du kan vel få rundt 1500,- hvis du selger forsterkeren din.

Ut ifra signaturen ser det ut som du spiller en del rockbasert-musikk, da kan Peavey Valveking være et godt alternativ. Den er ikke så fryktelig dyr heller (4000,-). Hvor mye er du villig til å gi?

 

Sant det.. Lurer på om jeg går for den pakken altså. Men hvilke gitar ville du anbefalt i den prisklassen du nevner?

 

Denne?

 

Det er en forholdsvis god gitar, ja. Men må du kjøpe nytt? Brukt vil du nok finne mange gitarer i denne prisklassen, blant annet Epiphone Les Paul Standard som er av høyere kvalitet enn Studio-serien.

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar
Jeg tenker på å kjøpe ny forsterker... Noen som har forslag? Og hva kan jeg forvente å få hvis jeg selger den gamle? Har en Roland cube 30.

 

Takker for alle tipps :)

 

Du kan vel få rundt 1500,- hvis du selger forsterkeren din.

Ut ifra signaturen ser det ut som du spiller en del rockbasert-musikk, da kan Peavey Valveking være et godt alternativ. Den er ikke så fryktelig dyr heller (4000,-). Hvor mye er du villig til å gi?

 

Ja, har tenkt på en peavy allerede. Jævla fin lyd i den også! Ellers er vel Marshall bra saker(?) Er villig til å gi rundt 4000, litt avhengig av hva jeg får til konfirmasjonen. :p

Lenke til kommentar
Har fått et tilbud på en Epiphone Les Paul Standard og Cube 30X for 4800,- Hørtes ut som et veldig bra tilbud! Lurer på om jeg skal slå til på det.

 

 

Det ville jeg slått til på. Hvis Les Paul'en er i god stand, er det et veldig godt tilbud :)

Den er i perfekt stand, kjøpt for et år siden og stått ubrukt nesten hele tiden. Tror det var et veldig bra tilbud!

 

Har spillt i en uke nå og føler jeg har lært en god del, er hvertfall veldig morro å spille. Har sett en del på Justin sine videoer (www.justinguitar.com) og de er veldig gode. Har også sjekket ut Metal Method complete basic course med Doug Marks, disse var også veldig greie.

 

Sitter å prøve å få F barré akkorden til å sitte :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisannhopp.

Spiller for tiden Trommer i et band. Vil gjerne lære meg veldig basic gitar, slik at jeg kan gjøre meg forstått blandt gitaristene i bandet.

Hvor lang tid vil det ca ta før jeg kan spille de simpleste av de simple sanger, om jeg sitter å småfikler litt foran pc'en med gitaren?

Lenke til kommentar

Dette er det nesten umulig å svare på. Det avhenger blant annet av hvor mye forståelse du ha for akkorder og slikt fra før, og hvor dyktig du er med hendene.

 

Men- du har spurt, og du skal få et generelt svar, som sikkert kan diskuteres. La oss si det slik at målet er å kunne spille seks akkorder, i rundt 100 slag i minuttet, med en enkel høyrehåndsteknikk, og slik at du ikke må "stoppe opp" hver gang du skal skifte grep.

 

Da kan du spille utrolig mange forskjellige sanger, med disse 6 grunnakkordene.

 

Hvis jeg antyder at du trenger 25 timer med konsentrert trening, fordelt på femti økter, ikke stort mer enn en per dag, for å få til det på en brukbar måte, er jeg nok trolig ikke så langt unna. Gitar har en ganske lav "innstegsterskel", og det er noe av grunnen til at det er et så populært instrument.

 

Dette er ikke noen fasit, men det er det min erfaring tilsier at blir det "riktige" svaret.

Endret av CastorFiber
Lenke til kommentar

Har det ganske lett for å lære nye ting, og siden jeg har spillt trommer i 4-5 år nå så har jeg i alle fall litt i hendene.

 

Så om jeg starter nå, så smått som det er mulig. Så kan jeg enkle saker til jul, om jeg jobber hardt og vil det selv.

Målet er ikke å bli en gitargud, men å fårstå og utdype meg i diverse ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...