Gå til innhold

trenger diverse programvare til linux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På laptopen la jeg inn et gnome-tillegg som gir meg "mount ISO" når jeg høyreklikker på en ISO... Å lage et trayikon med mulighet for montering av ISO'er er forøvrig mer en triviell oppgave enn noe annet... Jeg kan sikkert prøve å ta meg tid til å lage noe slikt om det er ønskelig.

Lenke til kommentar
På laptopen la jeg inn et gnome-tillegg som gir meg "mount ISO" når jeg høyreklikker på en ISO... Å lage et trayikon med mulighet for montering av ISO'er er forøvrig mer en triviell oppgave enn noe annet... Jeg kan sikkert prøve å ta meg tid til å lage noe slikt om det er ønskelig.

7264861[/snapback]

ikonet i systray er ikke nødvendig, men hvis du kunne lage noe til høyreklikk menyen ville jeg vært evig takknemmelig

Lenke til kommentar

Som msnklient kan du prøve kopete. Da det er KDE-native må den nok laste ned en del "kde libraries" som gjør at den tar opp mer plass enn amsn og gaim, men det er en god msn klient som er verdt å prøve da du ikke får de andre til å fungere. Skriv "sudo apt-get install kopete" i terminal for å installere.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått innstalert Ubuntu 6,1 på min datamaskin også :w00t:

Men jeg trenger et par programmer/drivere/codecer...

- Jeg bruker trådløst nettverk, og har denne philips antennen. Prøvde og innstalere driver fra cd som fulgte med, men det funket ikke. Noen som har en løsning?

Finns det drivere til denne anntenen for Ubuntu?

- Prøvd og spille av .mp3 filer, og fikk beskjed om at jeg måtte ha noen codecer, noen forslag?

- Et skype kompitabelt program... Fins dette for Ubuntu?

Endret av thomas ll
Lenke til kommentar

SØK! Skype finnes for Linux!

http://skype.com/intl/no/download/skype/linux/

 

@Pessimisten: Du må gjøre noe feil. Jeg anbefaler deg å installere Ubuntu på nytt og følge en av guidene som finnes på nett. Begynn på toppen og bla deg nedover. Da skal det meste fungere. Bruk f.eks denne guiden:

 

http://ubuntuguide.org/

 

Der finner du instruksjoner for det meste du har spurt om her, og det skal fungere om du gjør det som står at du skal gjøre. Det er ikke sikkert du forstår alt du gjør, men ikke tenk på det nå, forståelsen kommer etter hvert.

Lenke til kommentar
@Pessimisten: Du må gjøre noe feil. Jeg anbefaler deg å installere Ubuntu på nytt og følge en av guidene som finnes på nett. Begynn på toppen og bla deg nedover. Da skal det meste fungere. Bruk f.eks denne guiden:

 

http://ubuntuguide.org/

 

Der finner du instruksjoner for det meste du har spurt om her, og det skal fungere om du gjør det som står at du skal gjøre. Det er ikke sikkert du forstår alt du gjør, men ikke tenk på det nå, forståelsen kommer etter hvert.

7268488[/snapback]

tror jeg skal gjøre det jeg! bare 2 ting til...

1)

har "Ubuntu 6.06 LTS - the Dapper Drake" fra juni... er det noen distro som egner seg bedre med windows og laptop?

 

2)

Jeg blir ikke nødt til å formatere windows i tillegg? for da vil jeg gjerne vente til neste helg så jeg har litt bedre tid på meg før skolen begynner.

Lenke til kommentar
japp..kan være fint med en reinstall..og ta ned nyeste verson av Ubuntu..Mye bra oppgraderinger der fra 6.06 ...ta ned fra Her

 

Må si jeg reinstallerte i hytt å pine den første måneden jeg holdt på med ubuntu..er fin trening også når du skal legge inn alle nye tingene.

7268569[/snapback]

gjør det jeg, men har bestemt meg for å vente til neste helg... skal ha den på skolen i morra og trenger litt tid til å installere alt som trengs

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...