Gå til innhold

trenger diverse programvare til linux


Anbefalte innlegg

fikk det til nå, ikke en eneste error denne gangen, oppløsningen er perfect osv, men når jeg tester med fglrxinfo så skal det stå slik:

fglrxinfo

display: :0.0  screen: 0

OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.

OpenGL renderer string: RADEON 9600 Generic

OpenGL version string: 2.0.5814 (8.25.18)

 

men istedenfor står det slik:

fglrxinfo

display: :0.0  screen: 0

OpenGL vendor string: Mesa project: www.mesa3d.org

OpenGL renderer string: Mesa GLX Indirect

OpenGL version string: 1.2 (1.5 mesa 6.4.1)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1) Gaim er etter min mening en sinke i utviklingen. Bruk heller aMSN

 

2) Sjekk om du har rettigheter til disken eller om du i hele tatt kan lese NTFS. Hvordan lese NTFS

7191310[/snapback]

1) takker

 

2) jeg har lese rettigheter, men jeg kan ikke skrive :)

7191658[/snapback]

 

Skriving til ntfs partisjoner i linux er ennå bare på et eksprimentelt stadie. Så det vil ikke gå.

7191864[/snapback]

 

Veldig feil vil jeg si. NTFS skrive/(lese) er ikke på eksperimintelt stadie. NTFS-3g er veldig stabilt etter min mening. Se her -> http://www.ubuntuforums.org/showthread.php...&highlight=NTFS

Lenke til kommentar
Ville kanskje anbefalt det sterkere hvis det var din egen PC og du hadde tatt backup av NTFS disken. Jeg kan bare si at det fungerer splended til meg og aldri hatt noe problem med å lese/skrive NTFS med NTFS-3g. Du kan også finne måter å lese NTFS på men har ikke noe link nå.

7192555[/snapback]

ok, er min pc...

 

er det lett, eller er det mer for viderekomne?

Lenke til kommentar

1)kom tom nr.3....så skjøntejeg ikke helt hva mer jeg skulle gjøre...står litt dårlig forklart... noen som vet?

 

EDIT:

2)

i word har man mulighet for hevet og senket tekst som i molekylet H2O hvor 2 skal være senket eller i Na+ hvor + skal være hevet... er dette mulig i openoffice, syns det er veldig greit i naturfagen så er noe jeg gjerne vil ha videreført

 

3)

i windows legger man alle vinduene ned med hurtigtasten win+m/d, finnes det noe lignende i linux, evntuelt en hotkey hvor man bytter mellom desktoppene?

 

4) hvordan er det med virus og anti-virus i linux?

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Veldig feil vil jeg si. NTFS skrive/(lese) er ikke på eksperimintelt stadie. NTFS-3g er veldig stabilt etter min mening.  Se her -> http://www.ubuntuforums.org/showthread.php...&highlight=NTFS

7192108[/snapback]

 

Det fuse-metoden, ikke sant? Det er fortsatt ikke så jævla stabilt, og det er fremdeles merket beta. Forskjellen er at fusemetoden ikke vil ødelegge disken din. Stabilt er det ikke.(Ja, jeg bruker det).

Lenke til kommentar
fant ntfs -3g via package manager, instalerte, reboot...

siden jeg ikke kunne overføre filer til ntfs så testet jeg "sudo ntfs -3g".

 

da kom det:

"no device spesified"

det er da innlysende at jeg må sepsifisere hda3, men hvordan gjør jeg det?

7199541[/snapback]

 

AMSN: når jeg starter det så kommer det: "starting amsn", men etter det så kommer det ingenting hmm.gif

 

1)

i word har man mulighet for hevet og senket tekst som i molekylet H2O hvor 2 skal være senket eller i Na+ hvor + skal være hevet... er dette mulig i openoffice, syns det er veldig greit i naturfagen så er noe jeg gjerne vil ha videreført

 

BUMP

Lenke til kommentar
gratulerer med valg av amarok som mp3 spiller. Jeg gikk over til linux på laptopen for snart 2 måneder siden, og jeg har falt helt pladask for amarok, beste avspillingsprogrammet ever. s

Sinnsykt trist at det ikke lages en windows port av den som jeg kunne kjørt på desktopen  :(

7186148[/snapback]

 

Amarok er genialt kopla sammen med fuse/sshfs :D

 

Windows-port? bah. Kjør det i linux i wmware, eller installer kde på cygwin.

 

1) Gaim er etter min mening en sinke i utviklingen. Bruk heller aMSN

 

2) Sjekk om du har rettigheter til disken eller om du i hele tatt kan lese NTFS. Hvordan lese NTFS

7191310[/snapback]

 

Gaim er da finfin. AMSN er ugly bugly. Det gjelder forøvrig også den offisielle klienten - så den hos en venn, trodde det var et useriøst program ala "super über megaflashman lasteprogram" som installerte virus og sendte popups hele tiden, før jeg skjønte at "ah, er det sånn msn ser ut nå ja"...

*min mening*

 

3)

i windows legger man alle vinduene ned med hurtigtasten win+m/d, finnes det noe lignende i linux, evntuelt en hotkey hvor man bytter mellom desktoppene?

 

for oppsett og endring av tastatursnarveier gå til system --> instillinger --> tastatursnarveier

7196707[/snapback]

takker :D

 

ctrl+alt+left/right

7196772[/snapback]

 

pluss opp og ned om du har det i flere dimensjoner.

 

Sleng på shift for å ta med vinduer.

 

control-alt-d skjuler alle vinduer (men hvorfor skal man det når man bare kan innta et nytt skrivebord?)

 

fant ntfs -3g via package manager, instalerte, reboot...

siden jeg ikke kunne overføre filer til ntfs så testet jeg "sudo ntfs -3g".

 

da kom det:

"no device spesified"

det er da innlysende at jeg må sepsifisere hda3, men hvordan gjør jeg det?

7199541[/snapback]

 

AMSN: når jeg starter det så kommer det: "starting amsn", men etter det så kommer det ingenting hmm.gif

 

1)

i word har man mulighet for hevet og senket tekst som i molekylet H2O hvor 2 skal være senket eller i Na+ hvor + skal være hevet... er dette mulig i openoffice, syns det er veldig greit i naturfagen så er noe jeg gjerne vil ha videreført

 

BUMP

7203465[/snapback]

 

Ja, merk teksten, høyreklikk, egenskaper for tegn eller noe sånt, og da finner du "hev" og "senk". Lek med det.

 

Evt. er control-shift-p for hev, kontrol-shift-b for senk (sistnevnte har jeg ikke fått til å funke siden 1.0.0-serien...)

 

Evt. kan du jo titte på LaTeX... Det blir *meget* lekkert... Formel-modus i open-office er heller ikke til å klage på. Forøvrig:

http://folk.uio.no/kyrrens/diverse/ooo-gui...o.org-guide.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...