Gå til innhold

Beste LAN spillet noensinne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt fan av oldskool spill, så hvis noen har en gammel kopi av doom2 liggende, prøv doom med oppussa grafikk: www.doomsdayhq.com

 

Dette er en nyskrevet 3dmotor som bruker wad-filene(map-filer) fra doom 1,2 osv.

 

Hvis du/dere vil ha 3d-monstre istedenfor 2d sprites, så kan dere laste ned en addon som enkelt installeres gjennom doomsday-klienten: Jdoom Resource Pack:

 

http://forums.jfiles.org/dload.php?action=...5ba6c8830912677

 

Ellers er det gøy å dra fram et relativt ukjent(for dere) fps-spill som det ikke nødvendigvis er noen av gutta som er konge i. Line of sight Vietnam er ganske gøy, spesielt når man begynner å bli god og trøtt, er det gøy med skrikende gulinger i bushen :)

 

have fun

Lenke til kommentar

lieroX er alltid morro sånn midt på natta. det er worms lignende 2D uten tursystem. så alle beveger seg samtidig, sånn som i et fps spill.

 

For et litt mer langtrekkelig spill med strategi så er jo 'transport tycoon deluxe open' et utrolig morsomt og strategisk spill.

Ingen av disse spillene krever noe særlig system, begge kan vel spilles uten 3d støtte trur jeg.

og begge er vel gratis for nedlasting, så alle kan være med.

søk litt på dem og se hva du syntes.

 

 

ang. 3D fps spill, så er jeg litt fan av vietcong 1 og 2. Alltid morro på lan. Enten hvis du samarbeider (coop) eller kjører DM/CTF

Lenke til kommentar
Jeg er litt fan av oldskool spill, så hvis noen har en gammel kopi av doom2 liggende, prøv doom med oppussa grafikk: www.doomsdayhq.com

 

Dette er en nyskrevet 3dmotor som bruker wad-filene(map-filer) fra doom 1,2 osv.

 

Hvis du/dere vil ha 3d-monstre istedenfor 2d sprites, så kan dere laste ned en addon som enkelt installeres gjennom doomsday-klienten: Jdoom Resource Pack:

 

http://forums.jfiles.org/dload.php?action=...5ba6c8830912677

 

Ellers er det gøy å dra fram et relativt ukjent(for dere) fps-spill som det ikke nødvendigvis er noen av gutta som er konge i. Line of sight Vietnam er ganske gøy, spesielt når man begynner å bli god og trøtt, er det gøy med skrikende gulinger i bushen :)

 

have fun

7176543[/snapback]

 

Doomsday er bra ja, men en liten korreksjon, WAD filene er ikke bare map filene men en tidligere versjon av pakke filer som inneholder alt for Doom sin del, dvs tileset info, sprite info, level info etc. WAD filene er og brukt i f.eks HL1 som texture fil. Som f.eks PAK filene til nyere spill som D3 som har alt pakket

 

Anyway:

 

Gode LAN klassikere som jeg finner morro å spille på LAN er:

 

Liero

Soldat

Soldier of Fortune 2

Savage

C&C Renegade

C&C Red Alert 2

 

Jeg fordrar dessverre ikke Warcraft 3 og Counter-Strike på LAN. Alt for mange LAN er blitt ødelagt av at disse spillene ble spillet av samtlige på LANet, samt at jeg finner disse spillene ensformig og kjedelig.

Lenke til kommentar
HVa er det beste spillet dere har spilt på LAN, eller som er best/morsomt og spille på LAN(Bortsett fra CS!).

 

Et spill innen vær kategori, skyte spill, strategi osv.

 

Trenger tips, skal ha LAN snart..

7176076[/snapback]

 

Vel, jeg svarer på tittelen og tittelen er Beste LAN spillet noensinne? og har vel egentlig ikke noen verdens ting med hva du er ute etter.

 

Så jeg svarer CS, ettersom at det er et enormt populært lan-spill. Beste noensinne er vel rimelig subjektivt uansett, så vi svarer cs. Du kan ikke ekskludere spill i en åpen LAN-spillkåring av beste spill.

 

Men uansett. Gode spill til LAN-spilling ettersom til tross for din grovt misvisende tittel så er det det du er ute etter.

 

Strategi

Age of empires 1 og 2 (overse nr. 3 for guds skyld)

Cossacks

Warcraft 3

 

Rpg:

 

Baldurs gate

Icewind Dale

Neverwinternights

 

Skytespill?

 

COOP på Vietcong

Countarstrikk

RTCW: ENEMY TERRITORY (Gratis spill, google it)

Lenke til kommentar

Favorittene mine er Star Wars Jedi Academy og Delta Force 2.

 

Delta Force 2 er utrolig gøy sent om natta. Det å ligge i gresset og lete etter pixler som beveger seg hundrevis av meter unna, for så å beregne hvilken bue kula må ha for å treffe. Gleden av å headshotte en intetanende kamerat fra langt unna er utrolig deilig.

Lenke til kommentar

Generals er bestandig artig å spille på små maps.

 

Noen tips til spill som er bra å spille når man bare er 2 stykker? og han ene er sær og ikke liker q3 som meg?

 

Små maps er et must, er så hat å drive å lete etter hverandre halve dagen.

 

Husker jeg hadde et spill før, der man kunne kjøre motorsykkel, tanks, fly og masse rart. Var et fps spill, men har glemt navnet på det (ikke BF1942). Noen som husker navnet på det? Noe i indre hjernebarken sier meg at det var noe med "pilot"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...