Gå til innhold

Crysis kjører fullt på 7800GTX!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis dere er redde for at pcen deres ikke klarer Crysis, så er det nå store sjangser for at du kan kjøre den i fullt settings på en 7800GTX kort i 1024x768.

 

Bare les dette!

 

Så da har jeg store sjangser med Nvidia G80 GTS ihvertfall :D

7175245[/snapback]

 

Da er det kanskje muligheter for at det kommer på PS3 eller xbox. : )

Endret av defensor
Lenke til kommentar
Virka ikke helt som han her hadde full peiling da. Kan være han kjører det uten full AI, fysikk osv. Ikkje veit eg.. Får vel bare venta på statement frå Crysis teamet ang. systemspecs. Ville ikkje fått forhåpningar ivertfall :)

7175361[/snapback]

 

Du har et poeng der. Mulig han ikke hadde det skjermkortet han sa han hadde engang.

Lenke til kommentar
Den dagen Crysis kommer ut så blir det uansett spilt med et dx10 kort her i gården.. har selv 2 7800gt kort og selv om man kunne kjørt det med et slikt kort,så vil man gå glipp av alle detaljene som dx10 vil gi.

7175969[/snapback]

 

Hvilke detaljer er det man går glipp av i dx9?

Etter hva jeg har lest så vil det bli lite forskjell på hva man kan vise

i dx9 og dx10, men at dx10 vil kjøre det mer effektivt.

Så antakelig vil de med dx9-kort kunne kjøre med samme detaljer i spillet,

men det vil trenges mere kraft. Men godt mulig jeg tar feil.

Står en del om dx10 her:

 

http://www.firingsquad.com/hardware/direct...aphics_preview/

 

duc.

Lenke til kommentar
Den dagen Crysis kommer ut så blir det uansett spilt med et dx10 kort her i gården.. har selv 2 7800gt kort og selv om man kunne kjørt det med et slikt kort,så vil man gå glipp av alle detaljene som dx10 vil gi.

7175969[/snapback]

 

Hvilke detaljer er det man går glipp av i dx9?

Etter hva jeg har lest så vil det bli lite forskjell på hva man kan vise

i dx9 og dx10, men at dx10 vil kjøre det mer effektivt.

Så antakelig vil de med dx9-kort kunne kjøre med samme detaljer i spillet,

men det vil trenges mere kraft. Men godt mulig jeg tar feil.

Står en del om dx10 her:

 

http://www.firingsquad.com/hardware/direct...aphics_preview/

 

duc.

7176136[/snapback]

 

Altså et DX 10 kort vil kjøre DX 9 spill bedre enn DX 9 kort ja, men det er lang mer en det.

 

Du kan lese mer om DX 10 her, der står det oxo nederst bl.a. hva som er nytt. Det er akkurat mest detajer som du vil gå glipp av, DX 10 har en helt ny shader model, og masse annet som vil bedre spillgraffiken en del. Det vil ikke bare yte bedre, men se bedre ut. Det er selvfølgelig kun i spill med DX 10 støtte, i DX 9 spill vil den kun yte bedre.

 

Det er kanskje verdt å ta en titt her også, (ta musa over bildet) selvom forskjellen antakligvis ikke blir så stor som den er der.

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
The above article depicts images and information which has been verified to be fake. This is not an accurate comparison between DirectX 9 and DirectX 10 as some of the images were not rendered, in fact, purely painted concept art.

7176225[/snapback]

 

Det var bildene av Flight sim X ja, men det var ganske åpenbart at graffikken ikke ville se så bra ut.

 

Men alikevel:

 

DirectX 10 will increase game performance by as much as six to eight times
Lenke til kommentar

Har lest flere steder at de øverste bildene rett og slett

er påmontert bilder av ekte vann, vet ikke om det er sant.

 

I den artikkelen du linker til sies det jo nettopp at det er ytelsesmessig

det meste ligger i dx10 i forhold til dx9. Slik at man kan putte inn flere detaljer

uten at det så mye utover ytelsen som det ville gjort i dx9.

 

Men det finnes folk på forumet her som kan 1000 ganger mer

om dette enn oss, he he, så kanskje de har en kommentar. :-)

 

duc

Lenke til kommentar

Ja håper du har rett, jeg er veldig opptatt av grafikken i spill, men som det står i mange artikler er det på det ytelsesmessige den STØRSTE forskjellen ligger.

 

"Tim Sweeney:

 

Realistically, DirectX 10 doesn't introduce fundamentally new capabilities, but brings many new features that will enable developers to optimize games more thoroughly and thus deliver incrementally better visuals and better frame rates."

 

 

duc

Lenke til kommentar
DirectX 10 will increase game performance by as much as six to eight times

 

Hva du mener med dette? At Crysis vil gå 6-8 ganger bedre på et DX10 kort enn et DX9 kort? Det kan jeg avkrefte nå for deg så slipper du å sitte med falske forhåpninger. :p

 

Og det siste jeg leste om DX10 var at det ikke var så veldig bakoverkompatibel med DX9 og 8 slik at DX 10 kort kanskje faktisk får dårligere ytelse i gamle spill enn DX9 kort.

 

Dessuten virket det jo som fyren der og intervjueren hadde minst peiling i verden. :p Ville ikke tatt han på ordet at en 7800GTX er nok til å kjøre spillet på full fres, men nå er jo 1024x768 en knøttliten oppløsning og da. Max i 1024x768 er jo nesten en motsigelse. :p

Lenke til kommentar

det har du rett i. vet ikke om folk husker overgangen fra dx8 til 9. det var ganske så store forandringer. men det er bra at kravene ikke er så høye på crysis. var litt redd for det når jeg titta på alle detaljene som var på gameplay filmene.. g8800 skal nok holde det :)

Lenke til kommentar
Og det siste jeg leste om DX10 var at det ikke var så veldig bakoverkompatibel med DX9 og 8 slik at DX 10 kort kanskje faktisk får dårligere ytelse i gamle spill enn DX9 kort.

 

Rart, for etter det jeg har hørt vil DX10 takle DX9 spillene mye bedre, eller gi bedre ytelse. Sier ikke at det blir 6-8 ganger, men merk deg opptil 6-8 ganger. Og jeg tviler ikke på dette, men DX10 må utvikles mer først.

 

DX10 kan takle mer enn det DX9 kort kan, som kan bli opptil 6-8 ganger bedre ytelse; hvis folka som utvikler dette bruker avanserte muligheter, men det kommer jo også ann på annet hardware i pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...