Gå til innhold

Bilde av din musikksamling


Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Delicious Library er et svært hendig program :D

7249057[/snapback]

 

Det så ut som et rimeli genialt program. Er det lett å bruke? Hvet du om det fungerer bra på Windows?

7250028[/snapback]

Det er nok OS X applikasjon, så den finnes nok dessverre ikke for Windows. Men det finnes mange tilsvarende programmer. Det hendige med DL er at jeg kan skanne strekkoder med det innebygde kameraet i Macen også søker programmet selv i Amazons databaser og laster ned alle tilgjengelig informasjon om albumet, inkludert cover, om det er tilgjengelig. Det kjipet er jo at det kun søkes hos Amazon, så mange sære utgivelser og norske utgivelser må jeg editere manuellt. Kunne gjerne hatt tilgang til ei brukervedlikeholdt database ala CDDB.

 

Her er forsåvidt mesteparten av CD-samlinga mi:

 

post-10541-1163077998_thumb.jpg

post-10541-1163078009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Kunne gjerne hatt tilgang til ei brukervedlikeholdt database ala CDDB.

Ask and ye shall receiveth.

Det koster riktignok penger, men Music Label er et uvurderlig verktøy for alle som ønsker å føre samlingen sin inn i et oversiktlig bibliotek.

 

Jeg har brukt programmet i snart tre år og er veldig fornøyd. Demoen kan anbefales på det varmeste!

 

edit: Jeg trodde det var tilgjengelig for OSX, tabbe

Endret av Kowalski
Lenke til kommentar

Siden jeg ikke har hele samlingen min tilgjengelig grunnet flytting, legger jeg ved en lenke til min profil på rateyourmusic.com. Der det er svarte hull mangler album art, så for å se alle cdene er det bedre å se i listeformat.

 

Her kan man legge inn liste over all musikken man eier, laste opp manglende album art og skrive inn info om artistene. Man kan også se hvordan smak man har i forhold til andre brukere (se hvilke album begge har, hvilke man er enige/uenige om, om man har album den andre har lyst på og vice versa).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Delicious Library er et svært hendig program :D

7249057[/snapback]

 

Det så ut som et rimeli genialt program. Er det lett å bruke? Hvet du om det fungerer bra på Windows?

7250028[/snapback]

Det er nok OS X applikasjon, så den finnes nok dessverre ikke for Windows. Men det finnes mange tilsvarende programmer. Det hendige med DL er at jeg kan skanne strekkoder med det innebygde kameraet i Macen også søker programmet selv i Amazons databaser og laster ned alle tilgjengelig informasjon om albumet, inkludert cover, om det er tilgjengelig. Det kjipet er jo at det kun søkes hos Amazon, så mange sære utgivelser og norske utgivelser må jeg editere manuellt. Kunne gjerne hatt tilgang til ei brukervedlikeholdt database ala CDDB.

 

Her er forsåvidt mesteparten av CD-samlinga mi:

 

post-10541-1163077998_thumb.jpg

post-10541-1163078009_thumb.jpg

7250679[/snapback]

 

Hvor har du fått kjøpt den hyllen i det øverst bildet? Alltiid hatt lyst på en slik hylle!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Blir litt vanskelig, jeg har noe her og noe der, men ca 300 cd eller mer + 4-500 lp,er + ca 300 orginalkassetter har jeg nok.

 

Det eldste er fra 40-50 åra og er blues bla Howling Wolf da på cd, ellers er lp,ene i hovedsak fra 60-80 åra.

Tidvis går jeg på oppdagelsesferd i vinylplatebunken og kan finne frem plater jeg ikke har hørt på flere år.

 

Kjenner forøvrig en her i hjembyen som innehar ca 8000 lp,er.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...