Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Rosa / defekt skjerm!


Anbefalte innlegg

-- Bilde fjernet, skjermen din må være delvis ødelagt for å se det --

 

Nå vet jeg faktisk ikke om det jeg ser er det dere ser på bildet..

Hvis ikke får jeg ta et nytt bilde med et kamera.

 

HVIS dere ser der, vil dere "merke" at det er rosa over hele greien!! Dette problemet starter faktisk i BIOSSTARTUP!! Fikk skjermen i går, funket greit.

Jeg gikk å la meg, tok av skjerm - PC-en sto på.

 

Hva kan ha skjedd??

 

- Ledninger er i.

 

EDIT:

 

Det rosa er ikke FAST på skjermen, men er fast på f.eks rundt programmer og nettsider.. F.eks på skrivebordet mitt er det rosa i alle skyene. Jeg bruker standard bilde "Lykke" i bakgrunnen.

Også, f.eks er helt denne siden rosa, utenom menyen på venstre side hvor det står "Logget inn som: Toppris" og nedover den blå-greien..

Endret av Toppris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men.. Kabel er jo helt ny den..

 

MEN! Jeg byttet om strømkablene, tok den i skjerm til PC-en og omvendt. Da var skjermen min rosa i første skjermbilde, hvor det sto:

 

ASUS

 

Press Delete to enter BIOS and tab.... noe noe.

 

Nå er skjermen grei, men nå er det en 6-8 år gammel strømkabel i PC-en. Kan dette muligens være løsning/problemet?

Lenke til kommentar
Men siden det funket men en nyere strømkabel, vil ikke det da si det er den det er noe gale med?

 

Og strømkabel, det er vel den andre kabelen som stikker opp i rumpen på skjermen?

7168414[/snapback]

Kan jo hende at du har kommet borti skjermkabelen når du byttet strømkabel, jeg vet ikke. Bare sier at jeg hadde akkurat samme problemet, bare at min skjerm ble grønn :p

Lenke til kommentar

Vel jeg takker for svar :) Men jeg er ganske bestemt på at det er strømkabelen som er problemet.. Har ikke rørt skjermkabelen.

Men hvis noe er gale med skjermkabelen får jeg vel en ny en av Pcutstyr, gratis (som jeg kjøpte dem hos)?

 

Jeg fikk bare med èn strømkabel, og de sa de kunne sende en om jeg ønsket det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...