Gå til innhold

Netthandelen.no "Offisiell" diskusjonstråd....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo folkens ! Har kjøpt meg en spinningsykkel på netthandelen. Men, når den kom i posten var det store sprekker i den. Har satt den i sammen og alt. Men lurer på om det er mulig å reklamere på den? Mulig å tjene litt penger:P ? Legger med bilde av sprekkene.

 

http://i40.tinypic.com/4hprnp.jpg

http://i44.tinypic.com/imjjb6.jpg

 

Dette må du kunne reklamere på, uten at det blir noen utgifter for deg.

Så er det vel opptil posten og netthandelen.no og finne ut mellom seg om skaden har skjedd i posten eller før.

 

Rart at ikke han fra netthandelen har svart på dette. *hint*

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har nettopp begynt å "bruke" netthandelen.no. Var på utkikk etter telt forrige helg, og fikk et for en grei penge. Fant ut av det med frakt, og fylte derfor på med en del "greit å ha" produkter. Fikk fakturaen med en gang, betalte pronro og regner med at det blir teltur med ungene denne uka :)

 

Nå på lørdag heiv jeg meg i krigen for å få skaffet madammen en elektrisk sykkel (ja, lenge leve latskapen :-P ), og selvsagt vant jeg. Også denne gangen ville jeg spe på med "greit å ha" produkter, for å få ned fraktkostnad pr vare. Men denne gangen ville det seg annerledes. Jeg fikk nemlig to stk fakturae; 1 på sykkelen og en på resten. Og begge gle selvsagt frakt-beregnet separat.

 

Jeg betalte sykkelen, men kan jeg unngå å betale den andre? For i og med at jeg fikk full frakt-kostand var det ikke lenger så veldig attraktivt for meg!

 

Hva skjer om jeg lar bli å betale?

 

 

Ps. Har forsøkt å få tak i noen på netthandelen over telefon i hele dag, men det er desverre dødfødt!

Lenke til kommentar
Hallo folkens ! Har kjøpt meg en spinningsykkel på netthandelen. Men, når den kom i posten var det store sprekker i den. Har satt den i sammen og alt. Men lurer på om det er mulig å reklamere på den? Mulig å tjene litt penger:P ? Legger med bilde av sprekkene.

 

Jeg handlet en tørketrommel som kom frem i lignende tilstand. Jeg sendte et par bilder til netthandelen og de sendte meg ny tørketrommel. Ser for meg at de etterpå krever fullpris fra tollpost for den ødelagte tørketrommelen og derfor bare tjener penger på at fraktselskapene ødelegger forsendelser:)

 

 

Nå på lørdag heiv jeg meg i krigen for å få skaffet madammen en elektrisk sykkel (ja, lenge leve latskapen :-P ), og selvsagt vant jeg. Også denne gangen ville jeg spe på med "greit å ha" produkter, for å få ned fraktkostnad pr vare. Men denne gangen ville det seg annerledes. Jeg fikk nemlig to stk fakturae; 1 på sykkelen og en på resten. Og begge gle selvsagt frakt-beregnet separat.

 

Jeg betalte sykkelen, men kan jeg unngå å betale den andre? For i og med at jeg fikk full frakt-kostand var det ikke lenger så veldig attraktivt for meg!

 

Hva skjer om jeg lar bli å betale?

 

 

Ps. Har forsøkt å få tak i noen på netthandelen over telefon i hele dag, men det er desverre dødfødt!

Større varer blir typisk sendt for seg selv med tollpost eller lignende, derfor får du egen faktura på det som skal i posten.

 

Fra FAQ:

 

Hva menes med "passivitetsgebyr"?

 

For å sikre en mest mulig rettferdig budrunde for alle våre kunder har vi et såkalt passivitetsgebyr på kr 125,-

 

Dersom noen vinner en auksjon og deretter ignorerer fakturaen vi sender så vil dette gebyret påløpe. På denne måten sikrer vi at når noen byr over deg på auksjonen så har du en mye større trygghet for at budet er reelt. Passivitetsgebyret hindrer deg likevel ikke fra å bruke angreretten, men da må du aktivt melde fra at du ønsker å benytte angreretten.

Lenke til kommentar
Større varer blir typisk sendt for seg selv med tollpost eller lignende, derfor får du egen faktura på det som skal i posten.

 

Greit nok, om jeg hadde visst det. Burde jeg vite dette forresten? Kan ikke se det står noe sted.

 

 

For å sikre en mest mulig rettferdig budrunde for alle våre kunder har vi et såkalt passivitetsgebyr på kr 125,-

 

Dersom noen vinner en auksjon og deretter ignorerer fakturaen vi sender så vil dette gebyret påløpe. På denne måten sikrer vi at når noen byr over deg på auksjonen så har du en mye større trygghet for at budet er reelt. Passivitetsgebyret hindrer deg likevel ikke fra å bruke angreretten, men da må du aktivt melde fra at du ønsker å benytte angreretten.

 

Problemet er at ingen tar telefonen der, jeg har prøvd i 3 dager!! Det betyr vel at jeg først må betale fakturaen for så å benytte meg av angre-retten, og dette virker for tungvindt for meg!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hei!

 

Jeg har nettopp begynt å "bruke" netthandelen.no. Var på utkikk etter telt forrige helg, og fikk et for en grei penge. Fant ut av det med frakt, og fylte derfor på med en del "greit å ha" produkter. Fikk fakturaen med en gang, betalte pronro og regner med at det blir teltur med ungene denne uka :)

 

Nå på lørdag heiv jeg meg i krigen for å få skaffet madammen en elektrisk sykkel (ja, lenge leve latskapen :-P ), og selvsagt vant jeg. Også denne gangen ville jeg spe på med "greit å ha" produkter, for å få ned fraktkostnad pr vare. Men denne gangen ville det seg annerledes. Jeg fikk nemlig to stk fakturae; 1 på sykkelen og en på resten. Og begge gle selvsagt frakt-beregnet separat.

 

Jeg betalte sykkelen, men kan jeg unngå å betale den andre? For i og med at jeg fikk full frakt-kostand var det ikke lenger så veldig attraktivt for meg!

 

Hva skjer om jeg lar bli å betale?

 

 

Ps. Har forsøkt å få tak i noen på netthandelen over telefon i hele dag, men det er desverre dødfødt!

 

 

Beklager sent svar. Men her vil jeg anta at disse varene du har kjøpt slutter på forskjellige dager.

 

Stemmer det?

 

 

 

Større varer blir typisk sendt for seg selv med tollpost eller lignende, derfor får du egen faktura på det som skal i posten.

 

Greit nok, om jeg hadde visst det. Burde jeg vite dette forresten? Kan ikke se det står noe sted.

 

 

For å sikre en mest mulig rettferdig budrunde for alle våre kunder har vi et såkalt passivitetsgebyr på kr 125,-

 

Dersom noen vinner en auksjon og deretter ignorerer fakturaen vi sender så vil dette gebyret påløpe. På denne måten sikrer vi at når noen byr over deg på auksjonen så har du en mye større trygghet for at budet er reelt. Passivitetsgebyret hindrer deg likevel ikke fra å bruke angreretten, men da må du aktivt melde fra at du ønsker å benytte angreretten.

 

Problemet er at ingen tar telefonen der, jeg har prøvd i 3 dager!! Det betyr vel at jeg først må betale fakturaen for så å benytte meg av angre-retten, og dette virker for tungvindt for meg!

 

 

Hei der. Ja jeg vet det er endel pågang på telefonen. Men derfor er det bedre å gå inn på "min side" og skrive en henvendelse der. Det får du som regel veldig fort svar på. Ringer du litt på slutten av dagen er det mindre kø. Men som sagt bruk "min side" da går du ihvertfall ikke ut av køen:).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...
  • 3 uker senere...

Har en bønn til Einar Øgrey

Når man vinner en budrunde på et produkt, og det viser seg at det ikke finnes på lager.

Hvorfor finnes det da ingen mulighet til å få reservert denne varen slik at den blir sendt når den på nytt kommer på lager?

 

I følge Netthandelen.no er ikke dette mulig. Man har kun mulighet til å få pengene tilbake. For å få produktet man fikk tilslaget på, må man følge med selv og selv ta kontakt med dere når produktet kommer i salg igjen.

Synes ikke dette er noen god service.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Svar til kanikke:

 

Har selv opplevd det samme. Mistenker her at de legger ut masse og ofte "bra" varer som man får kjøpt billig. For å spre gebyrene utover flere varer kjøper man også samme dag masse junk/jalla-varer, for at det ikke skal bli så dyrt for den ene du egentlig ville ha. Det er da utrolig skuffende å få beskjed om at den eneste varen du egentlig trengte ikke er på lager. Blir sittende igjen med masse dritt som man selvsagt betaler overpris for. Man kan selvsagt la være å betale, men da stenger de kontoen din.......

Endret av Rat666
Lenke til kommentar

Er selv Irsk, da er min Norsk ikke så bra, men here goes...

Jeg har vært medlem hos netthandelen i snart 3 år... Tatt en pause for ca. 2 år p.g.a. selger bare masse skit... Nå det ser ut som de samme, noe bra varer med masse søppel. MEN...

I det siste 2 uker har jeg kjøpt mye, akkurat nå venter jeg på 11 pakker, en av dem er betalt for for ca. 2 uker siden, jeg har fått sendingsnummer, men posten har kun mottatt melding, ikke pakke, 9 fra 10 av de andre pakker har ikke posten mottatt eller, den siste posten har endå ikke fått melding på...

 

Netthandelen kaste bort kunders sin penger med å bruk alt for mange pakker, kunne dem bruker litt mer grey matter og pakkere bedre kunne disse 11 pakker å blitt sendt i fire, kanskje fem pakker... Når jeg klaget på dette fikke jeg en svar fra "Sissel" at jeg kommer til å bli utestengt hvis jeg klage igjen...

 

I tillegg, dere har sikkert sett flere snart slutt gjenstander til kr 1, men når du kjøper en er resten borte... de bruker cookies for å selger deg en ting billig og blokkerer deg for å hadel mer av disse lavpriser varer... Da har dem deg med fakturagebyr kr 75 og minste porto på kr 84 - kr 100

 

Ser at sjeffen er tilbake på plass nå... Han kunne gjør noe demmerer enn å ta kontakt med meg... Netthandelen kunne gjør bedre. Jeg selv har solgt over 46000 gjenstander på QXL og jeg har litt peiling på loven og andre ting som netthandelen må skerpe seg med...

Lenke til kommentar

Det er sant som Eugene sier. De har lokkevarer som forsvinner når man har kjøpt en vare. Enten en "normal" vare, eller er an av disse lokkevarene. Personlig kjøpte jeg en "normal" vare først, og dermed var alle lokkevarene plutselig borte for min del. Man må logge inn for å by, og når man logger inn forsvinner alle lokkevarene. Prøver man å skrive inn linken direkte til lokkevarene kommer det opp at auksjonen ikke eksisterer. Disse lokkevarene har gjerne bare en varighet på 1-2 min, ligger øverst på siden og går som regel til en veldig billig penge.

 

Jeg synes personlig det er passe drøyt å drive på slik som dette. Det er helt sikkert fullt lovlig, men... tror dere virkelig kunder med en IQ over 100 setter pris på dette!?

 

Jeg hadde mine første ordre til Netthandelen i 2003, og min SISTE i går. Fant noe der jeg ikke kunne finne andre steder så det blei en liten ordre. Men aldri mere. Når man må drive slik som dette for å lokke til seg kunder blir jeg oppgitt. Vet ikke når dette blei innført? Har ikke handlet der på en liten stund. Uansett; Takk for meg! (og jeg kommer til å fortelle dette til alle mine venner som elsker å handle på nettet)

 

Kunne godt tenkt meg en kommentar fra sjefen selv hvis han har "guts" til å forsvare denne tvilsomme praksisen.

Lenke til kommentar
Ser at sjeffen er tilbake på plass nå... Han kunne gjør noe demmerer enn å ta kontakt med meg... Netthandelen kunne gjør bedre. Jeg selv har solgt over 46000 gjenstander på QXL og jeg har litt peiling på loven og andre ting som netthandelen må skerpe seg med...

litt ironisk at butikken i signaturen ikke overholder loven du har peiling på :p mangler f.eks telefonnummer for kontakt og org nummer samt andre småfeil.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror jeg dør... i tillegg til en ting jeg skulle ha slengte jeg ved to sett av disse:

 

http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx?pid=106492

 

Fornøyd med designet vasket jeg alt bestikket i Zalo og vann. Gjett hva? Alt ruster! Er det mulig? Det står til og med rustfritt stål i beskrivelsen. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har i alle fall sendt de dokumentasjon med bilde og "fin" tekst så får de ordne opp.

Lenke til kommentar
Jeg tror jeg dør... i tillegg til en ting jeg skulle ha slengte jeg ved to sett av disse:

 

http://www.netthandelen.no/visauksjon.aspx?pid=106492

 

Fornøyd med designet vasket jeg alt bestikket i Zalo og vann. Gjett hva? Alt ruster! Er det mulig? Det står til og med rustfritt stål i beskrivelsen. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Har i alle fall sendt de dokumentasjon med bilde og "fin" tekst så får de ordne opp.

 

Kjøpt masse greier til badet og kjøkkenet som liksom skal være rustfritt..... Stemmer IKKE i det hele tatt. De selger her bare B-varer og ting de sikkert har fått betalt for å bli kvitt.. ALT ruster om det settes i et rom som har tilkoblet vann.

Lenke til kommentar

Hehe, makan til drittbutikk skal man lete lenge etter. Jeg skal ha pengene mine igjen uten noe om og men. Skal de ha skrapstålet i retur er de pliktig til å betale porto tilbake så de gjør som de vil. Jeg vil egentlig bare advare andre om å handle noe som helst fra denne sjappa. Og har man allerede gått i fella; for all del klag og få tilbake pengene!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Det er sant som Eugene sier. De har lokkevarer som forsvinner når man har kjøpt en vare. Enten en "normal" vare, eller er an av disse lokkevarene. Personlig kjøpte jeg en "normal" vare først, og dermed var alle lokkevarene plutselig borte for min del. Man må logge inn for å by, og når man logger inn forsvinner alle lokkevarene. Prøver man å skrive inn linken direkte til lokkevarene kommer det opp at auksjonen ikke eksisterer. Disse lokkevarene har gjerne bare en varighet på 1-2 min, ligger øverst på siden og går som regel til en veldig billig penge.

 

Jeg synes personlig det er passe drøyt å drive på slik som dette. Det er helt sikkert fullt lovlig, men... tror dere virkelig kunder med en IQ over 100 setter pris på dette!?

 

Jeg hadde mine første ordre til Netthandelen i 2003, og min SISTE i går. Fant noe der jeg ikke kunne finne andre steder så det blei en liten ordre. Men aldri mere. Når man må drive slik som dette for å lokke til seg kunder blir jeg oppgitt. Vet ikke når dette blei innført? Har ikke handlet der på en liten stund. Uansett; Takk for meg! (og jeg kommer til å fortelle dette til alle mine venner som elsker å handle på nettet)

 

Kunne godt tenkt meg en kommentar fra sjefen selv hvis han har "guts" til å forsvare denne tvilsomme praksisen.

 

 

Hei Ninjahamster.

 

Jeg skal selvfølgelig komme med et svar:.

 

Hver dag har vi ute noen spesielle auksjoner, ment som et ekstra godt tilbud, som våre kunder kun kan benytte seg av en gang pr dag.

Som du sikkert har sett så er prisene her ofte veldig lave.

 

Dette gjør vi som en ekstratjeneste for vår kunder. Det er nemlig slik at det daglig er opptil 1000 budgivere som aldri vinner en eneste vare. Det tror vi de opplever som litt surt. Ved å auksjonere ut en del produkter kun til kunder som enda ikke har handlet gir vi disse kundene en mulighet til å gjøre en ekstra hyggelig handel.

 

Så ja, det er riktig at noen produkter ser ut til å forsvinne når du har har logget deg inn hvis du allerede har handlet den dagen. Men de forsvinner i virkeligheten ikke, du vil finne det samme produktet men bare på en annen auksjon på vår side. Dette kan du gjøre via linken ”klikk her for neste auksjon”, eller du kan benytte søkefunksjonen på siden vår.

 

PÅ disse auksjonene såtr det ”max 1 pr dag pr medlem” på de auksjonene dette gjelder, dette mener vi er forklarende nok.

 

Men det er uansett interessant å høre tilbakemeldinger fra kundene våres.

Er du i Kristiansand en dag så er er det hyggelig om du stikker innom en tur , så kan vi gjerne ta å diskutere litt rundt dette eller eventuelt andre ting som du synes vi bør gjøre anderledes.

 

Ha en fortreffelig dag.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det er det mer surt å vinne kun 10 par sokker til 1 krone som det koster 100 i porto for + 75 i eks. gebyr. Men mulig jeg er en unormal kunde. Hvis det er slik flertallet vil ha det så kjør på, det er nok av nettbutikker å velge i for min del. Jeg likte mye bedre slik det var før da man faktisk kunne vinne flere auksjoner til en lav pris. Det er tilnærmet umulig nå med dette systemet så jeg skjønner jo hvorfor dere har gjort det slik med tanke på mest mulig inntekt.

 

Ja, det står maks 1 per dag per medlem på hver enkelt ting men ikke at dette gjelder ALLE tingene som er merket med dette. Det er ofte det er flere slike produkter, og da burde det stå tydelig at alle disse forsvinner så fort man vinner budrunden på 1 av dem. Det gjør det ikke slik det står nå!

 

Utenom det så jeg faktisk ikke at det stod "(Max 1 pr dag pr medlem)" før nå når du sa det. Igjen; mulig jeg er blind og en unormal kunde men for meg er det i alle fall ikke tydelig nok og i alle fall ikke tydelig nok at det gjelder ALLE disse produktene i ett jafs så fort man vinner 1 av dem.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...