Valeit Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Andrew Adamson(Shrek, Narnia) retunerer til regissør-stolen. Han tak en pause etter den siste filmen i Narnia-universet(2008) og har nå fått et budsjett på 100 mill. dollar til sin nye fantasy film, Fountain City. http://www.variety.com/article/VR1118016108.html?categoryid=13&cs=1&ref=bd_film
Dotten Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Hmm, nå som David Goyer skriver Supermann-film, et prosjekt hvor C. Nolan er "gudfar". Hvilken versjon vil vi se? Denne: Eller denne:
boffeeen Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Kjapt lite spørsmål: I hvilken grad synes dere at begrepene underholdning og kvalitet hører sammen i filmsammenheng?
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 (endret) Jo mer man vet om film og "kvalitet", dess mer trenger man av det for å bli underholdt. Endret 5. mars 2010 av Slettet-oVjeg2q2Tk
tjalla Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 (endret) Jeg bruker begrepet 'underholdende' når jeg omtaler en film som holder interessen oppe gjennom hele filmen uavhengig av sjanger og filmspråk. Jeg lar meg altså imponere av filmen gjennom en eller flere kriterier. Kvalitet er et vanskelig begrep å forholde seg til - man kan prate om en film som lykkes i alle ledd, f.eks Shawshank Redemption eller en film som er eksepsjonelt godt vellaget men som ikke appellerer. 'Kvalitet' er for meg en mulig inngang for å like en film. Jeg føler iallefall at det ikke er en sammenheng mellom underholdning og kvalitet ei noen kontrast. Ulike former for underholdning - Kvalitet (håndverk) - Dårlig film - Historie - Humor - Spenning - Gode karakterer - Filosofi og eksistensialisme - Samfunnskritikk etc Fryktelig vanskelig, men spennende spørsmål i grunn. Egentlig burde man nesten ha droppet begrepet 'kvalitet'. Veldig flytende og uhåndgripelig. Endret 5. mars 2010 av tjalla
Analmeth Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Filmer som Plan 9 From Outer Space er jo et eksempel på filmer som er tvers gjennom elendig, men som mange allikevel finner svært underholdende. Også har vi jo Zombieland som bevisst har en svært, svært svak historie, men som likevel er underholdende i massevis.
Gunfreak Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Hmm, nå som David Goyer skriver Supermann-film, et prosjekt hvor C. Nolan er "gudfar". Hvilken versjon vil vi se? Denne: Eller denne: Jeg vil se denne Med special Guest star Pedobear
Gunfreak Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Vil se Superman slåss mot noen jeg. Doomsday! Nei nei, han skal slåss mot den hvite kaninen fra Holy Grail. det hadde vært epic fight, og Superman får ikke lov til å bruke Holy Handgrade, det ville være juks
Crinderman Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Kjapt lite spørsmål: I hvilken grad synes dere at begrepene underholdning og kvalitet hører sammen i filmsammenheng? Det er jo mer eller mindre det samme. Underholdning kommer fra kvalitet.
toro6 Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Man blir underholdt av ting man syns er morsomt.. Kvaliteten på tingen er urelevant?
Hyperio Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 (endret) Hvis det er en komedie og man selv synes den er morsom, så er det vel kvalitet for den som ser det da. Jeg ble forresten underholdt av Ben Hur i nesten 4 timer uten at den en gang er morsom. Tjalla har fasiten. Endret 5. mars 2010 av Hyperio
toro6 Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 (endret) Ja, det er liksom det.. Lurer på om jeg kommer til å bli underholdt av Haneke's nye film The White Ribbon. Endret 5. mars 2010 av toro2
toro6 Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Jeg er som regel ikke så begeistret for filmene hans, men de gjør da inntrykk, og det er jo poenget.
CypheroN Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Den er ikke helt som de andre, så kanskje dette er perfekt for deg.
toro6 Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Temaet virker interessant, var det noe om hvordan folk blir terrorister?
CypheroN Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Terrorister -- ikke akkurat. Du bør egentlig ikke vite så mye om filmen før du ser den. Litt kjipt svar, men sånn er det. Men det handler om en liten landsby, og merkelige ting begynner å skje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå