Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Jeg har faktisk 74. og 75. utgave på VHS. Tok opp fra NRK og bruker det når jeg skal nostalgitrippe.
Bob_3 The Builder Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Moro å betale lisens for å få servert Jazz Jukeboks på dette tidspunkt. Ikke det at jeg noengang har betalt lisens, men for de som gjør det må det være kjipt. Film er vel den største underholdningsformen(you know what I mean), og Oscar er jo crème de la crème innenfor filmverdenen. De rettighetene er kanskje svindyre? Endret 23. februar 2009 av Bob_3
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Sannsynligvis. Og hvor mange seere kan de egentlig forvente å ha natt til mandag?
ChristianEx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Da jeg var i kontakt med NRK i fjord før Oscar utdelingen skyldte de på att de ikke ønsket og betale noen til og jobbe på natta som host da det er reklame pause i utdelingen. Rettighetene har de, så om de velger og vise det eller ei betaler de ikke mer eller mindre. Det eneste som må koste mer for dem er å ha ansatte til stedet på natten. NRK er jo såpass gjerrige att de ikke vil gi fra seg rettighetene til og sende den live heller nå som de har den. Endret 23. februar 2009 av ChristianEx
Bob_3 The Builder Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Flere enn med Jazz Jukeboks(men det er jo egenprodusert + at de drar inn penger på stemmegivning). Men jeg vil tro de hadde fått en del seere. Kanskje ikke nok til å rettferdiggjøre prisen, men noe må man ofre når man krever blodpris i lisens.
Hyperio Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Apropos, det er jo skandaløst at Nrk prioriterer Jazz Jukeboks over Oscar. Fy faen hvor jeg av en eller annen grunn flirte når jeg leste det her. Ja, det er absolutt latterlig.
HeHauken Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Vel, vil anta at det er ganske mange flere enn de som ser på Jazz-sheiten (gamlingene som har NRK på kontinuerlig gjelder ikke)
ChristianEx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 NRK er jo bare drit... EN natt i året klarer de ikke engang sette av... jeg skulle betalt tv lisensen med smil om munnen om de startet og sende utdelingen live.
Bytex Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Ingen andre kanaler enn ABC har rettigheter til å sende Oscars Live..så det hjelper ikke med penger fra NRK sin side. ABC tjener så grassalt med penger på å være monopolist på det showet, at de vil vel ikke sende det ut via andre kanaler. Endret 23. februar 2009 av Bytex
Bob_3 The Builder Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Fuck Nrk, vi har jo tross alt stream.^^
ChristianEx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Det er flere kanaler enn ABC som sender utdelingen live rundt om i verden, ABC har ikke direkte monopol - men sitter på eneretten til og ha kameraer til stede, så de tar seg betalt for att andre skal få sende det... Endret 23. februar 2009 av ChristianEx
Bytex Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Da er vel grunnen at de ikke får tekstet det på NRK, og gidder ikke sende det ellernoe. Tror aldri NRK har sendt Oscars live. Også fordi det går midt på natta i Norge regner jeg med. Endret 23. februar 2009 av Bytex
Bob_3 The Builder Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Makan, stemmer for statskupp for å velte Nrk. Folk som er våkne kl 2 natt til mandag kan jo engelsk. Eller står det kanskje i konsensjonen(e) at alt må tekstes?
ChristianEx Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Sant, det er de to årsakene de ikke vil vise det for.. oversetting og norsk "host".. uansett, nok av filmfanatikere her i norge som sikkert gledelig ville gjort den jobben gratis.. uansett, teksting kan de til nød klare seg uten, men mulig NRK er pålagt til og ha tekstet alt? Men stream er kos!^^ kjedelige er att kvaliteten varierer fra år til år... men det funker da fint nok til sitt Uansett, om ikke NRK har lyst, hadde det jo vært interessant om de ga muligheten til de andre norske kanalene så vi hadde sett om noen av dem hadde tatt sjansen på og sende det live. Endret 23. februar 2009 av ChristianEx
Bytex Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Tja hvem vet, Letterman er jo en uke etter USA i norge fordi det må tekstes før det kan sendes hos oss "idioter". Selv om det går 23:55 på TVN på hverdager. Men nå får oscars være oscars. Jeg legger meg. Har sittet i stolen her i AAAALT for mange timer, er helt nummen i beina og armene nå. Senga roper. Endret 23. februar 2009 av Bytex
Hyperio Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 (endret) Glem det, jeg trodde ikke det var ulovlig. Endret 23. februar 2009 av Hyperio
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Linker til streams er nok ikke tillatt her på forumet
Nevnarion Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Skammelig mye reklame, tv3 blir rene statskanalen i forhold. Apropos, det er jo skandaløst at Nrk prioriterer Jazz Jukeboks over Oscar. Så jævlig sant.
Hamsterino Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Det var jo en rimelig kjedelig utdeling, ikke en eneste overraskelse omtrent. Kanskje bortsett fra at Benji Button fikk beste spesialeffekter, ble litt overrasket av den, men så har jeg ikke sett filmen enda.
Hyperio Skrevet 23. februar 2009 Skrevet 23. februar 2009 Så du mener virkelig at Slumdog Millionaire fortjente alt den rasket med seg?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå