Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817324
Skrevet

PS 8 er gammelt nytt ;)

Joaquin skal visst være en skikkelig ***hole i følge autografsamlere som har møtt han......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fanfilms finnes det mange som det er veldig høy kvalitet på:

Denne synes jeg ser litt interessant ut, Metal Gear Solid Philanthropy, selv om folka som spiller i trailerene har så sterke aksenter at jeg ikke aner hva de sier, men de skal tydeligvis bli dubbet av folk som har engelsk som morsmål i det endelige produktet:

Trailer #1 - Ser litt ut som en MGS-film:

Trailer #2 - Ser veldig ut som en MGS-film:

Ellers så har man klassikerne:

Grayson - Laget med nesten absolutt nullbudsjett, hvis man er interessert lavbudsjettsfilmer burde man absolutt se Behind The Scenes til denne, masse morsomme løsninger:

Batman Dead End - Starten av denne, når han reiser seg opp fra dammen, er akkurat som jeg alltid har håpet på at Batman skulle bli vist i en film, som er gotisk og mørk skikkelse. Etter det går jo filmen helt av skaftet, men det er jo vanlig for fanfilmer:

Se filmen hos Youtube

Skrevet
Det fikk meg til å tenke på noe... Hva er den lengste filmserien noensinne?
Otoko wa tsurai yo

Otoko wa tsurai yo ("It's tough being a man") is a Japanese film series starring Kiyoshi Atsumi as "Tora-san", a kind-hearted vagabond who is always unlucky in love. Spanning 48 installments (1969–95), it is considered by the Guinness Book of World Records to be the longest movie series (in number of installments) in the world

Skrevet (endret)

For han som spurte om The Good German: Jeg synes The Good German var kjedelig og temmelig meningsløs. Dessuten blir George Clooney banket av Emo-Man. Det var ikke noe kult. Litt stilfull er den dog. Ikke en dårlig film, bare en så veldig 'meningsløs' film.

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Er det den samme det ble vist trailer av over? Da er de trege til å oppdatere siden, for det står jo verken cast, linker til trailere, plot eller en ordentlig release dato. I diskusjonen rundt filmen spekuleres det i hvem som skal spille snake osv..

Skrevet

Lurer på om det er norsk tekst på filmer på amazon.co.uk???

Og hvis det er, hvordan ser man hvilke filmer som har det???

Skrevet

De fleste filmene er det ikke norsk tekst på. Det er riktignok norsk tekst på mye film der, men amazon er veldig dårlige til å merke det.

Skrevet

De fleste filmene er det ikke norsk tekst på. Det er riktignok norsk tekst på mye film der, men amazon er veldig dårlige til å merke det.

OK, thanks anyway

Skrevet
Står ingenting om den Metal Gear filmen på imdb (?)

Nei, det er bare en indiefilm med bra produksjonsverdi. Kanskje ikke indie engang, amatørfilm er vel et bedre ord.

Den offisielle Metal Gear Solid-filmen, skrevet og produsert (Executive Producer i allfall) av Hideo Kojima er den Bob_3 linket til. Kurt Wimmer skal ikke regissere den forresten, det er en feil som IMDB ikke har rettet opp enda.

Skrevet
Jepp.. Man kan begynne å lure på hva de gutta hadde fått til med et større budsjett :)

Problemet er større budsjett < mer studiokontroll = igjen en kjipere film.

Ok "kortfilm". Tror ikke den funker i spillefilmformat.

Ikke nødvendigvis. Bryan Singer fikk full kontroll på Superman Returns, en av verdens dyreste filmer. Gikk ikke så bra. Fikk også frie tøyler på X2 etter mye krangling under X-Men, som gikk endel bedre.

Når det gjelder Superman Returns er det liten tvil om at den filmen ville blitt bedre med mer studiekontroll. Spesielt når man hører på hva studiofolkene savnet og ville endret om de ikke hadde gitt Singer fritt spillerom.

Selvfølgelig, det å la noen blåruss begynne å blande seg er ikke akkurat en drømmeposisjon. Men det er heller ikke noen automatikk i at full kreativ frihet til regissør = en bedre film. Det blir for unyansert. Ref Uwe Boll. :wee:

Skrevet

Leter etter navnet på en film jeg så traileren til her om dagen. Det var en andre verdenskrig-film med noen amerikanske/engelske soldater som skulle ut å slakte tyske soldater. Tror Tom Cruise spilte en av generalene elns. Filmen har heller ikke kommet ut tror jeg.

Anyone?

Skrevet
Jeg ønsker å se et par filmer hvor noen spiller Gud. Tips?

Har alt sett Dogma og Bruce Almighty. :)

Finnes jo en oppfølger til Bruce Almighty, hvis du ikke har sett den. Evan Almighty (anbefales ikke though)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...