Xanman Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Event Horizon har jeg hatt lyst på veldig lenge. Gleder meg til å få sett den. Barbarella virker veldig lik Heavy Metal, så den skal nok sjekkes ut.
Awesome X Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har også forundret meg om akkurat det. Filmen har sine svakheter, men den er da ikke så dårlig som snittet på IMDb skal ha det til. Ellers kan vel Attack of the Killer Tomatoes og Killer Klowns form Outer Space.
Xanman Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Killer Klowns er en av favorittfilmene mine. Attack of The Killer Tomatoes bestilte jeg faktisk for ikke så lenge siden, men dessverre ble bestillingen avlyst for en eller annen grunn... Jeg skal nok prøve på nytt om ikke så lenge.
Awesome X Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Ikke helt hva du søker, men apropo tomater, så kan vel også The Last Supper anbefalles. The Rocky Horro Picture Show er vel også et must.
toro6 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeg har også forundret meg om akkurat det. Filmen har sine svakheter, men den er da ikke så dårlig som snittet på IMDb skal ha det til. Ellers kan vel Attack of the Killer Tomatoes og Killer Klowns form Outer Space. muligens slutten som er problemet for mange. det er ikke den beste delen, blir liksom så typisk.
Xanman Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 (endret) The Rocky Horror Picture Show har jeg sett, og den likte jeg godt. The Last Supper virker interessant, men den er nok ikke akkurat det jeg er ute etter, nei. Det så ut til å være litt for lite sci-fi i den. Endret 17. januar 2009 av GoreGalore
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Sam Neil gjør (igjen) en god rolle i den filmen. Men er som Toro sier, for *typisk* til tider.
Awesome X Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Det er ganske lite sci-fi og skrekk i The Last Supper, men om du liker svart humor er det likevell en høyst gøyal film som anbefalles. Det er sikkert seks-sju år siden jeg så Even Horizon, så muligheten for at den har blitt idealisert over tiden er høyst til stede. At jeg faktisk likte skrekkfilmer på den tiden tror jeg også har mye å si.
Xanman Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Etter et lite power search på IMDb kom jeg frem til disse tittelene som virker interessante: Save The Green Planet! The Dead Zone Invasion of the Body Snatchers They Live Shivers Night of The Creeps The Faculty Noen innvendinger?
Awesome X Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Nå ver vel denne å anbefalle fremfor denne. The Fly og Videodrome er vel også noe du kanskje vil like.
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 (endret) Invasion of the Body Snatchers er klart den beste på din listen(vil jeg si) Den er faktisk bra. The Faculty er urtypisk amerikansk 90-tallsgrøss. Men den er sebar. Popkorn film deluxe, samt Famke Jensen er P E N. The Fly er et veldig godt forslag Awsome X. Endret 17. januar 2009 av Slettet-D7I5Gr2
CCola Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Jeesus, Thin Red Line var over all forventning. Herlig dyp krigsfilm! Og makan til skuespillerliste!
Montag Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 (endret) Nå ver vel denne å anbefalle fremfor denne. Helt uenig i den vurderingen, Otth. Donald Sutherlands innsats alene gjør 78versjonen bedre enn 50tallsversjonen i min bok. Endret 17. januar 2009 av Montag
Awesome X Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Donald Sutherlands innsats i filmen var bemerkelsesverdig, men det er også det eneste som er bemerkelsesverdig med filmen. Alt det andre skriker av middelmådighet og formulisme. Nå var ikke 50-tallsversjonen uten sine feil den heller, men den klassiske 50-talls sci-fi sjarmen veier godt opp disse.
Mojo Pin Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Har ikke sett The Insider. Er den verdt et innkjøp?
Juleniss1 Skrevet 17. januar 2009 Skrevet 17. januar 2009 Killer Klowns er en av favorittfilmene mine. Attack of The Killer Tomatoes bestilte jeg faktisk for ikke så lenge siden, men dessverre ble bestillingen avlyst for en eller annen grunn... Jeg skal nok prøve på nytt om ikke så lenge. Mulig jeg var i litt feil humør da jeg satt meg ned med Killer Tomatoes, men det var rett og slett en fryktelig opplvelse.
Bytex Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 (endret) Ja. Det er faktisk oppfølgerne som er best i killer tomatoes-serien. Den første filmen er skikkelig awful..og det er knapt en eneste killertomat i sikte, bare tomater som er "omgjort" til mennesker i en superfancy maskin. Og den inneholder en superung George Clooney med 80-talls sveis som treffer ei nydelig dame som nettopp er "flyttet inn" i byen, men som har en merkelig trang til å spise gjødsel istedet for vanlig mat. I oppfølgerne får vi mere Jim Henson/Evil Dead-stil med tomater som hopper og springer og flyr i strupen på folk Det er som i ...of the living dead-filmene, der verdenssamfunnet har godtatt at killer tomatene eksisterer og må gå sammen mot dem for å overleve. Og vi har faktisk en "helt" som heter Fuzzy Tomato som jobber sammen med de snille karene. Men den første er ganske lousy. Endret 18. januar 2009 av Bytex
Montag Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 (endret) Donald Sutherlands innsats i filmen var bemerkelsesverdig, men det er også det eneste som er bemerkelsesverdig med filmen. Alt det andre skriker av middelmådighet og formulisme. Hehe, det der kan du ikke mene alvorlig, Otth. Kaufman leverer en særdeles vellykket oppdatering av 50tallsversjonen - sluttresultatet er et mesterstykke innen sci-fi horrorsegmentet. Begrep som "middelmådighet" og "formulisme" er både flåsete og totalt malplassert i en diskusjon om Kaufmanversjonen. Foruten Sutherlands intense tilstedeværelse, må også nevnes Brooke Adams, Leonard Nimoy og Jeff Goldblum som alle gjør en god innsats. Filmen er også meget godt fotografert; både skygge- og fargebruken er veldig bra gjennomført. I tillegg har man lykkes i å tilføre denne versjonen en gjennomført paranoid og guffen atmosfære. Sluttscenen husker jeg forresten fremdeles som noe av det mest urovekkende jeg har sett. Dette er rett og slett et av høydepunktene i sci-fi horrorfilmens annaler. Gakk hen og se, godtfolk. Endret 18. januar 2009 av Montag
CypheroN Skrevet 18. januar 2009 Skrevet 18. januar 2009 Clintern om en ny Dirty Harry-film *youtube-klipp* Jeg smiler av å se dette. Clint går seriøst aldri av moten. Herlig, herlig fyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå