Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finner han ikke oppskrytt. Tom Hanks oppsummerte det for meg veldig godt ved å si at han lærte det meste rundt skuespill ved å se på Denzel Washington i Philadelphia. Det var jo også etter den filmen det var en merkbar forbedring i Tom Hanks sine prestasjoner. For meg fremstår han som bunnsolid selv i dårlige filmer og han er ikke ansett som en inspirasjon for mange gode skuespillere uten grunn. Jeg skulle gjerne sett han i arbeid "live" for å virkelig se hva Tom Hanks og co snakker om :)

Skrevet

Skjønner meg ikke på Denzel jeg heller. God skuespiller, joda, men jeg finner ham forferdelig uinteressant. Og når han kjører de samme faktene stort sett hver gang er det ikke så mye til å forandre på det.

Skrevet
Ble virkelig skuffet av Man on Fire. Trodde det skulle være intens action med Denzel på sitt beste, men neida. Grei film å få med seg.

Er det en ting Man On Fire leverer så er det jo intens action.

Skrevet (endret)

Ikke helt enig der. Syntes den ble kjedelig lenger ut i filmen. Kanskje fordi forventningen til Denzel var så høye og derfor i mine øyne leverte en middels prestasjon. Som athorb sier, han spiller likt i nesten hver rolle, noe som jeg også finner kjedelig. Hadde han mestret én sjanger over middels, hadde jeg kanskje litt han bedre.

Endret av Ari Gold
Skrevet (endret)

Men hva har akkurat det med intense actionscener å gjøre? Tony Scott klipper jo som en hyper blitzer i Man On Fire, hvor en iskald Denzel torturerer, dreper og stapper bomber opp i bakenden på slemme mexicanere. Forøvrig ikke en rolle som krever så mye av Washington. Han skal bare se iskald ut og det klarer han.

Endret av DoktorBacon
Skrevet

Som sagt var forventningene mine av filmen at den hadde intense actionscener spilt på en genial, men samtidig tøff måte. Det er der jeg mener den skuffer i mine øyne. Ble for store perioder hvor filmen ble kjedelig og jeg fikk lyst til å avslutte hele greia. Men kanskje jeg bør se den en gang til og så komme med en samlet konklusjon om hva jeg syntes.

Skrevet
Denzel på sitt beste

Tidenes mest oppskrytte skuespiller i mine øyne. Eller kanskje han bare spiller i drittfilmer.

Eg er nok heldig som har unngått dritfilmane hans, eg då.

Har berre sett

Cry Freedom

Glory

Missisippi Masala

Malcolm X

Training Day

Inside Man

American Gangster

The Great Debaters

og omtalte Man on Fire.

Dette er etter mitt syn ei fantastisk liste, og eg skal gjerne sjå meir av Denzel.

Skrevet

Bob_3: fått tak i An Evening with Kevin Smith-filmene? De burde du se til slutt. Han forteller masse gode historier fra lagingen av de andre filmene i spørrerundene på uniene.

Skrevet (endret)

Noen som orker å nemne noen "Superhelt" filmer? Da ser jeg bort fra sånne tulle filmer som "Superhero movie"

De jeg har kommet på er:

Spiderman

Batman

Superman

X-men

Hulk og Blade (men de er vel ikke akkurat noen superhelter).

Klarer ikke huske flere.

Noen som vet om flere innen den sjangeren?

Endret av Watchmen
Skrevet
Tom Hanks oppsummerte det for meg veldig godt ved å si at han lærte det meste rundt skuespill ved å se på Denzel Washington i Philadelphia

Hehe, følger du mye med på Oprah Dotten? Han sa iallefall nettopp det i en Oprah-sending :)

Skrevet

Kan man jo si to ganger, Domino får jo alt annet Tony Scott har gjort de siste årene til å se ut som om alt er gjort i en tagning uten klipping. Han må ha hatt en syretripp når han holdt på med den...

Man on Fire der i mot er utrolig bra, en av de beste filmene de siste årene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...