Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cage er fin som "Jeg er helt men ikke helt komfortabel med det"

Stakk faktisk innom Soundgarden i dag og tittet på The Rock på blu-ray på et demorom. Mmmm.

Skrevet (endret)
Hallo :) Eg skal ha ein reunion filmkveld med mange gamle kjente og folk fra klassen, og har tenkt på å vise fram ein skrekkfilm som kan få hjertet til å hoppe opp i halsen, og gjerne med ein god historie :) Nokre anbefalingar?

Kommer litt an på hva du er ute etter. Friday The 13th, The Burning og The Prowler kan sette en støkk i dere, Ringu, The Shining og The Exorcist har meg skummel stemning, mens den thailandske Shutter er en god blanding. Kom gjerne med eksempel på hvilke filmer du allerede liker, og hvilket årstall du vil ha de fra om du vil ha flere tips ;)

Endret av GoreGalore
Skrevet (endret)

er Dune noe å anbefale hvis du liker science fiction? har hørt den er litt rar.

Endret av bbq
Skrevet
Hallo :) Eg skal ha ein reunion filmkveld med mange gamle kjente og folk fra klassen, og har tenkt på å vise fram ein skrekkfilm som kan få hjertet til å hoppe opp i halsen, og gjerne med ein god historie :) Nokre anbefalingar?

http://www.imdb.com/title/tt0324216/ En skikkelig god skrekkfilm imo.

den fra 1974 er bedre hvis du spør meg.

Skrevet

Det er tross alt David Lynch, så du burde nok ikke forvente at den er helt normal :p Jeg har ikke sett den, men Mulholland Drive overbeviste hvertfall meg om at mannen er koko.

Skrevet
Det er tross alt David Lynch, så du burde nok ikke forvente at den er helt normal :p Jeg har ikke sett den, men Mulholland Drive overbeviste hvertfall meg om at mannen er koko.

hehe, enig her as :p Har Blue Velvet klar og. :)

.. Har forresten hørt at Mulholland er den letteste (?) av hans filmer å forstå. What the..

Skrevet (endret)

Mulholland Dr. er ikke så fryktelig vanskelig. Slet litt første gang jeg så den, men bitene falt fort på plass under gjensynet. Inland Empire er deriomt langt mer uforståelig. Lost Highway er ikke like ille, men vil plassere den foran Mulholland Dr. når det kommer til vanskelighetsgrad. Blue Velvet er rimelig rett frem, og det samme vil jeg si om Wild at Heart. The Elephant man er et biografisk drama som heller ikke er forvirrende.

Har ikke sett Eraserhead enda, men har hørt rykter om at den er rimelig heavy. Tror Dune også er blant de vanskelige Lynch-filmene.

For dere som har tenkt å bevege dere inn i Lynchs verden for første gang, vil jeg anbefale å starte med TV-serien Twin Peaks og Blue Velvet.

Endret av Infenso
Skrevet

Da må jeg nok skuffe deg. Inland Empire er da filmen du er ute etter. Blue Velvet har likevel en herlig mystikk over seg, og den er rimelig typisk Lynch. Ingen grunn til ikke å glede seg til denne.

Skrevet
Har ikke sett Eraserhead enda, men har hørt rykter om at den er rimelig heavy. Tror Dune også er blant de vanskelige Lynch-filmene.

For dere som har tenkt å bevege dere inn i Lynchs verden for første gang, vil jeg anbefale å starte med TV-serien Twin Peaks og Blue Velvet.

Håhåhå, Erasorhead kommer til å gjøre deg ukomfortabel rundt barn i etterkant^^ Twin Peaks er et veldig fint startpunkt når det gjelder Lynch, men Mulholland Drive er ikke så ille det heller. Bare ikke regn med å skjønne en dritt, så er det faktisk veldig gøy å se Lynch-film :)

Skrevet

Stakk faktisk innom Soundgarden i dag og tittet på The Rock på blu-ray på et demorom. Mmmm.

Helt riktig, han spiller ikke helt og er derfor ikke miscastet. Rollen ble skrevet for en forsker som måtte bli med Connery, ikke en badass.

Skrevet

Jeg har også hørt at Eraserhead er den verste mindfucken av verkene hans. Sett et par bilder som ikke får meg til å tvile, akkurat. Bl.a Merkwerchudile -eller hva han heter- sin avatar.

Skrevet

Helt riktig, han spiller ikke helt og er derfor ikke miscastet. Rollen ble skrevet for en forsker som måtte bli med Connery, ikke en badass.

Selv om han er en forsker, så er han fortsatt helten. Jeg skulle gjerne hatt en mer likandes fyr i den rollen.

Gjest Slettet+9817324
Skrevet

Medlemmer i Oscarutdelinga : Mr Walken....we have decided *not* to give you the Oscar !

Walken : Lemme tell ya somthin.....I once met a huge......Irish Italian.....jolly sonofabitch......he made a science collecting jokes.....lemme tell ya I'll make GRAVY outta your daughters if ya don't gimme that Oscar !

;)

Skrevet

Kommer litt an på hva du er ute etter. Friday The 13th, The Burning og The Prowler kan sette en støkk i dere, Ringu, The Shining og The Exorcist har meg skummel stemning, mens den thailandske Shutter er en god blanding. Kom gjerne med eksempel på hvilke filmer du allerede liker, og hvilket årstall du vil ha de fra om du vil ha flere tips ;)

Takk for anbefalingene alle sammen :) Eg skal se på dem. Når det er snakk om årstall, tenkar eg helst på nyare filmar med god lyd og bilde-kvalitet, siden eg har intrykket av at det er filmer de fleste som kommer liker. Gamlere filmer går også greit :) Filmar som har vært suksesser på forskjellige filmkvelder før er for eksempel The Descent og noko i den stilen der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...