Dorian Gray Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg skal si deg whatup. Nettopp ferdig med en mini-"Evening With Kevin Smith", hvor jeg så Dogma og Chasing Amy. To flotte filmer, men det er ikke poenget. Poenget er nemlig: Ben Affleck eier. Han er rett og slett sjef. Sue me, bitches. Jeg har tidligere nevnt at Ben Affleck fungerer godt i filmene til Kevin Smith, da han er morsom og har Damon med seg i Dogma til å trekke opp. De fungerer godt sammen, men jeg foretrekker 80/20-ratioen til Good Will Hunting. Damon har The Departed, Bourne-filmene, Ocean's-filmene, Mr. Ripley - til gjengjeld har Ben Affleck nesten ingen gode roller. Han er akseptabel i Armageddon, fryktelig dårlig i mye (Daredevil, Paycheck, Pearl Harbour) og direkte god i én rolle. Du må gjerne tippe hvilken, fasit finner du i spoiler. Boiler Room, ofc
Bob_3 The Builder Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Han er absolitt tålelig i Armageddon. I Boiler Room mener jeg å huske at han spiller bra, men den har jeg ikke sett på altfor lang tid. Rollen hans i Mallrats passer han ypperlig, han er tidvis jævla gøyal i Dogma(selv om Damon outshiner han), og han viser at han har talent i Chasing Amy. Mener også å huske at han leverer varene i Good Will Hunting. Pearl Harbour suger, Daredevil så jeg aldri ferdig, Paycheck ser jeg trolig aldri. Han har utvilsomt noen svin på skogen, men hvem har ikke det? Affleck 4 prez.
DoktorBacon Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har aldri skjønt hatet for Affleck. - Han funker visstnok bra (etter det jeg har hørt) i komedierollene - Han trekker ikke ned kvaliteten på de gode filmene hvor han spiller i en eller annen liten birolle - De filmene hvor han har hovedrollen og er ræva, er såpass dårlige fra før av at det ikke hadde hatt noe særlig å si om de hadde bytta skuespiller. Så jeg personlig stiller meg ganske likegyldig til hele fyren. Bortsett fra hans lovende regissørkarriere altså.
Schneiderlin Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 (endret) Har akuratt sett ferdig The Wrestler og må si: WOW! Utrolig film... Tror dette var en av de første møtene med Mickey Rourke utenom sin city da, han gjør virkelig en god jobb som The Ram. En av de beste filmene jeg har sett fra 2008. Endret 12. januar 2009 av Cortese
Bob_3 The Builder Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har aldri skjønt hatet for Affleck. Jeg "hatet" han da jeg så han for første gang i Pearl Harbour. Litt fordi filmen sugde, litt fordi det virka riktig å hate han. Men ettersom jeg pløyer meg gjennom Kevin Smith-filmografien om dagen, innser jeg at han er jævla likanes kar. Don't hate, appreciate.^^ Snubla forresten over en diskusjon om forumtreff i Trondheim, hvis noen skulle ha interesse av å lese om/melde seg på det. Click me, you dirty little internet boy
Dorian Gray Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Jeg har aldri skjønt hatet for Affleck. - Han funker visstnok bra (etter det jeg har hørt) i komedierollene - Han trekker ikke ned kvaliteten på de gode filmene hvor han spiller i en eller annen liten birolle - De filmene hvor han har hovedrollen og er ræva, er såpass dårlige fra før av at det ikke hadde hatt noe særlig å si om de hadde bytta skuespiller. Så jeg personlig stiller meg ganske likegyldig til hele fyren. Bortsett fra hans lovende regissørkarriere altså. Det er vel mer den middelmådigheten hans som trekker ned, men når han får rollen i Daredevil så er det klart at de sm synes han er middelmådig fra før av vil hate ham enda mer som spilte rollefiguren i en så dårlig filmadapsjon. Jeg har ingenting imot kjedelige skuespillere, jeg liker dem bare ikke i filmer jeg vil se. Det var ikke hans feil at Paycheck var dårlig, men han var direkte dårlig i Paycheck. Når man sammenligner med kompisen Damon, som er knallgod enten han er Bourne, Linus, Will Hunting, Colin eller hovedkarakteren i The Good Shepherd (5 VIDT forskjellige roller), så er det klart at en av dem er en dyktig skuespiller og den andre er bare en godt betalt skuespiller.
DoktorBacon Skrevet 12. januar 2009 Skrevet 12. januar 2009 Så strengt tatt så bobler det hele ned til at han ikke er usedvanlig elendig, men bare kjent og middelmådig.
Hyperio Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Noen som har en favorittfilm de har elsket lenge og ikke byttet ut? Faren min hevder at Deer Hunter er hans favorittfilm, og det har den vært siden han så den på kino i '78. Det er style. Har hatt The Matrix som favoritt i 5-6 år nå. Likevel, jeg har sett mye bra film siden den gang (spesielt nå i høst) så den står ikke like urokkelig.
Xtra Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Ben Affleck er flinkere bak kamera enn foran kamera som han beviste med Gone Baby Gone.
CCola Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 La Ben Affleck regissere, og la Casey Affleck spille. Det blir bra:) Selvom jeg persolig ikke har noe imot han, tror jeg han er bedre bak kameraet enn foran ja.
CypheroN Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Ben Affleck er flinkere bak kamera enn foran kamera som han beviste med Gone Baby Gone. Men hva med I Killed My Lesbian Wife, Hung Her on a Meat Hook, and Now I Have a Three-Picture Deal at Disney ?
MsGreen Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Ben Affleck er flinkere bak kamera enn foran kamera som han beviste med Gone Baby Gone. Second that. I do not like Ben Affleck. It's not personal, its just that I think he is a lousy actor who relies on his looks than any other substance that, unfortunately, he does not have. (var det en klok mann som sa...) Affleck i Phantoms blant annet, nei og nei.
SgtKabukiman Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Har akuratt sett ferdig The Wrestler og må si: WOW! Utrolig film... Tror dette var en av de første møtene med Mickey Rourke utenom sin city da, han gjør virkelig en god jobb som The Ram. En av de beste filmene jeg har sett fra 2008. Holder på å laste den ned nå. Gleder meg utrolig mye.
haarod Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Har akuratt sett ferdig The Wrestler og må si: WOW! Utrolig film... Tror dette var en av de første møtene med Mickey Rourke utenom sin city da, han gjør virkelig en god jobb som The Ram. En av de beste filmene jeg har sett fra 2008. Støtter den. Hadde egentlig tenkt til å spare den til kino, men var syk i går så jeg ga etter Er det lurt å ha sett Clerks 1 før 2'ern? Har ikke sett noen andre Kevin Smith filmer tidligere, så hvilke kan anbefales? Filmene hans virker morsomme
Infenso Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 For å få størst utbytte av Smith-filmene bør du helt klart se dem i kronologisk rekkefølge.
haarod Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Snakker vi da om Clerks-filmene, Clerks + Jay & Silent Bob eller alt?
Infenso Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Gjerne alle, men tror det vil være tilstrekkelig å kun se Clerks før du tar fatt på toeren. Jay and Silent Bob bør du derimot ikke se før du har sett de andre (altså Clerks, Mallrats, Chasing Amy og Dogma) da det er mange referanser til disse. Endret 13. januar 2009 av Infenso
Kiro Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 (endret) Jeg så akkurat Triplettes de Belleville og jeg greier ikke å bestemme meg for hva jeg synest om den. Jeg sitter igjen med en merkelig følelse ,ettersom det var det Filmen var :merkelig . eller bisar kan man vel og kalle den... men som sagt vet jeg ikke om jeg likte den eller ikke, tror det tar litt tid før hodet mitt bestemmer seg. alt må på en måte synke inn Endret 13. januar 2009 av Ehtram
Bob_3 The Builder Skrevet 13. januar 2009 Skrevet 13. januar 2009 Angåenge Kevin Smith-filmene: det er virkelig å anbefale å se de kronologisk. Jeg gjorde det på oppfordringer fra forumet, og det er veldig mange referanser(sikkert enda fler som jeg ikke fikk med meg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå