Gå til innhold

Filmprat v2.0 - Generell diskusjon om/rundt film

LarsP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Gimli og Legolas teller uruk-haiene de dreper, og Gimli roper "ENDELIG!" når han får slåss, for han måtte vente.

Jeg kunne ikke annet enn å riste på hodet...

Skrevet
Men på en annen side har det sin sjarm, egentlig..

Det er fantasy, ikke realisme. Sjarm er det riktige ordet.

Så fint at jeg inkluderte det da :p

Humoren i LOTR er det som trekker ned filmopplevelsen for min del. Gimli og Legolas teller uruk-haiene de dreper, og Gimli roper "ENDELIG!" når han får slåss, for han måtte vente.

Hvorfor??

Rett og slett kun fordi jeg ikke syntes det passet inn. Men som jeg sa, så har det sin sjarm.

Skrevet (endret)
Gimli og Legolas teller uruk-haiene de dreper, og Gimli roper "ENDELIG!" når han får slåss, for han måtte vente.

Jeg kunne ikke annet enn å riste på hodet...

Tragiskt. "Humor i LOTR!!! BLÆÆH!!!!"

:thumbdown:

Hva med å bare se det morsomme i det og le? For det var jo litt morsomt var det ikke?

Endret av Iiluminati
Skrevet (endret)
Hva med å bare se det morsomme i det og le?

Hadde det bare vært så lett...

Alzheimer i tidlig alder, Dotten? ^^

:!:

Endret av Lawliet
Skrevet

Om Dotten noen gang får Alzheimer, tror jeg det blir litt farlig. Etter å ha sett så mye Superman iløpet av livet, tror han sikkert ved noen anledninger at han er Superman og hopper utfor et berg. Stakkars Dotten.

Skrevet
Det er ikke snakk om misbruk av ordet "episk", det er vel heller snakk om en språklig utviklig som de senere årene rett og slett har omdefinert ordet. Det er ikke lenger reservert til Gone With The Wind og Casablanca, men en mer generell beskrivelse som kan erstattes med stor, massiv, omfavnsrik osv.

Nå har aldri de overnevnte filmene vært å regne som episke filmer. Det har heller ikke noe med alder å gjøre.

Det jeg misliker er at folk bruker ordet for å beskrive filmer som The Departed, American Gangster og Pirates (dette er ikke episke filmer). Å bruke ordet å når en ønsker å fremheve at en fant det veldig bra, er å misbruke ordet. Det er ikke det episkt beskriver.

Skrevet (endret)

«Episk» er ikke det samme som «epic». Episk er ikke annet enn et beskrivende ord om type tekst (romaner eller noveller er f.eks. som oftest episke tekster). Det har ingenting å gjøre med «omfanget» av en historie, eller noe lignende, men formen til teksten, og man kan absolutt ikke bruke ordet som et adjektiv eller adverb.

Endret av CAT-scan
Skrevet
«Episk» er ikke det samme som «epic».

I ren norsk alminnelig rettskrivning er dette rett, men fagtermologisk er "epsik" også å anse som det fornorskede ordet av "epic". Definisjonen av "epic" er dermed relevant i dette tilfellet.

Skrevet (endret)
«Episk» er ikke det samme som «epic».

I ren norsk alminnelig rettskrivning er dette rett, men fagtermologisk er "epsik" også å anse som det fornorskede ordet av "epic". Definisjonen av "epic" er dermed relevant i dette tilfellet.

Utsagnet var «epic er ikke det samme som episk», noe som er et helt korrekt utsagn samme hvordan du vrir og vender på det ;)

Endret av CAT-scan
Skrevet
Utsagnet var «epic er ikke det samme som episk», noe som er et helt korrekt utsagn samme hvordan du vrir og vender på det ;)

Forutsatt at man ser bort i fra fagtermonologi.

Skrevet

Nei, forutsetninger og spesifikasjoner er noe du kommer med. For at utsagnet skal være feil, så må de to ordene være det samme, noe de ikke er.

Det var mer ment som en spøk, altså, men likevel.

Skrevet
Noen som har en favorittfilm de har elsket lenge og ikke byttet ut? :p Faren min hevder at Deer Hunter er hans favorittfilm, og det har den vært siden han så den på kino i '78. Det er style. :mrgreen:

2001 siden 2001. Whatup.

Skrevet

Jeg skal si deg whatup. Nettopp ferdig med en mini-"Evening With Kevin Smith", hvor jeg så Dogma og Chasing Amy. To flotte filmer, men det er ikke poenget. Poenget er nemlig: Ben Affleck eier. Han er rett og slett sjef. Sue me, bitches.

Gjest Slettet-XHLacM
Skrevet

Her om dagen så jeg og noen kompiser BD-utgaven av "Con Air". Jeg må si meg overrasket over kvaliteten på denne utgivelsen, tross alderen på filmen. Glimrende bilde og lydspor. :thumbup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...