Gå til innhold

Gratis Office-oppgradering


Anbefalte innlegg

En annen mulighet er å få både Office, operativsystem og fremtidige oppdateringer gratis, selv uten å betale for det først.

7146144[/snapback]

Herregud, dette er fullstendig irrelevant for tråden, og Linux/OpenOffice-propagandaen er ingen interessert i å lese her.

7147926[/snapback]

Dette er da fullstendig relevant, og er ikke noe propaganda. Hvorfor har folk noe imot å bli minnet på at det finnes gratis alternativ?*

7147984[/snapback]

 

Ta det isåfall i en tråd som omhandler gratis OS/Applikasjoner, ikke i en nyhetstråd som omhandler en gratis oppdatering om du kjøper XP.

Forøvrig, så er ikke Windows overpriset spørr du meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En annen mulighet er å få både Office, operativsystem og fremtidige oppdateringer gratis, selv uten å betale for det først.

7146144[/snapback]

Herregud, dette er fullstendig irrelevant for tråden, og Linux/OpenOffice-propagandaen er ingen interessert i å lese her.

7147926[/snapback]

Dette er da fullstendig relevant, og er ikke noe propaganda. Hvorfor har folk noe imot å bli minnet på at det finnes gratis alternativ?*

7147984[/snapback]

Om jeg lager en tråd som heter "Hvor kan jeg kjøpe Windows XP", skal jeg da få 15 innlegg som forteller meg at "Du kan laste ned Linux her!"? 99,75% av de som bruker dette forumet/hw.no, vet at det finnes gratis alternativer, og velger tydeligvis å bruke Windows/Office av mange, gode grunner.

Lenke til kommentar

Å kalle det gratis er vel å dra det litt langt. Realiteten er vel at MS tilbyr "nesten" fri oppgradering for de som kjøper ny PC i angjeldende periode med programvaren. For den som kjøper nytt utstyr, og bare har OEM lisenser fra før (ikke uvanlig), ville det jo blitt håpløst dersom han først måtte kjøpe XP og Office 2003 (OEM), og i neste omgang (om 5 mnd) fulle versjoner av Vista og Office 2007 (i og med at OEM ikke lar seg oppgradere). Den personen ville enten ventet med å kjøpe PC-en, eller latt være å oppgradere på 3 - 4 år. Eller faktisk funnet ut at Linux var bra nok.

 

Og dette er jo noe de fleste programvareprodusenter gjør når det er rett før en ny versjon. F.eks gjør Adobe det samme dersom du kjøper Norsk versjon av Acrobat 7.0 (fri oppgradering til 8.0).

 

Vi som forbrukere tjener nok ikke så mye på det, annet enn at de som kjøper ferdigPC-er ikke trenger å tenke på kjøpstidspunkt i forhold til programvare. MS tjener ikke direkte økonomisk på det, men vil trolig øke penetreringen av Vista og Office 2007 markant (noe som også slår inn på bedriftsmarkedet). For PC-produsentene har dette trolig markant betydning økonomisk.

Lenke til kommentar
Nei, då kjem eg ikkje til å utnytte meg av dette tilbudet alikavel. Nekter å kjøpe ny windows xp når eg har gyldig frå før av. Vista blir ikkje so nyttig. Personlig meiner eg at dei med gyldig xp kunne fått rabbat utan å måtte kjøpe nytt.

7148037[/snapback]

Vel, rabattilbudet "oppgradering" har vel vært en mulighet så lenge jeg har fulgt Windows...

Lenke til kommentar

Dette har som sagt Microsoft gjort mange ganger... Husker faktisk en av de første maskinene jeg fikk i hus, en Pentium 75 mhz. Den ble levert med Windows 3.11, men fulgte med en "gratis" kupong for Win 95. Betalte vel kanskje en hundrings i frakt eller noe og så kom oppgraderings CD i posten... :cool:

 

Dette er vel som sagt god butikk både for å få solgt hardware, sørge for at kjøperen føler han får et bra tilbud og det siste nye og ikke minst få flest mulig fortest mulig over på Vista..

Lenke til kommentar
Ja, det er et meget godt forslag. Gratis, og tilstrekkelig for de fleste.

7147795[/snapback]

Og så bra support-telefon de har da... Folk som sitter døgnet rundt klar for å svare på det minste spørsmål og det ganske så gratis.

 

Ja det er flott.

7150893[/snapback]

 

For å ikkje nevne den fantastiske gratis supporttelefonen som følger med windows...

 

"denne programvaren leveres uten garanti" og "den som installerer denne programvaren er ansvarlig for brukerstøtte" er to setningar som du finn flittig brukt av Microsoft

 

Det blir litt for dumt å drage frem den, det blir som å seie "høh, din bil kan no ikkje kjøre i taket på ei tunell en gang" når du sammenliknar audi og bmw. (for ordens skyld, ingen personbilutgaver av audi eller bmw kan kjøre i taket på tunellar)

 

 

Hvis du ikkje klarer å bruke google eller linuxquestions til å løyse problem du får med linux, så er det ikkje noko ein supporttelefon hadde klart å løyse heller.

Lenke til kommentar
Det blir litt for dumt å drage frem den...

7151581[/snapback]

Nja, ikke så dumt som å trekke frem helt andre programmer i en tråd som handler om Office.

 

Hvis du ikkje klarer å bruke google eller linuxquestions til å løyse problem du får med linux, så er det ikkje noko ein supporttelefon hadde klart å løyse heller.

7151581[/snapback]

Ja det er sikkert derfor datasupport er big business verden over...

Lenke til kommentar

Jeg har testet OpenOffice og det er ikke i nærheten av like bra som Offce pakken til Windows, dessverre. 2007 utgaven som jeg bruker i beta nå, er enormt bra. Spesielt Outlook. Så vidt jeg vet finnes det ikke en skikkelig Outlook open source konkurent. Som både leser mail, har kalender, oppgaveliste etc. Ubuntu og linux generelt har ikke støtte for programmer jeg trenger, og det er billigere og kjøpe vista enn og lære meg og bruke programmene der.

 

On Topic så er det fornuftig av Microsoft, men det var vel kanskje og regne med. Regner med jeg går til innkjøp av både Office og Vista når de har vært på markedet en liten stund og rettet sine verste feil. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har testet OpenOffice og det er ikke i nærheten av like bra som Offce pakken til Windows, dessverre. 2007 utgaven som jeg bruker i beta nå, er enormt bra. Spesielt Outlook. Så vidt jeg vet finnes det ikke en skikkelig Outlook open source konkurent. Som både leser mail, har kalender, oppgaveliste etc. Ubuntu og linux generelt har ikke støtte for programmer jeg trenger, og det er billigere og kjøpe vista enn og lære meg og bruke programmene der.

7151950[/snapback]

Test Evolution som følger med Ubuntu

Lenke til kommentar
Ja, det er et meget godt forslag. Gratis, og tilstrekkelig for de fleste.

7147795[/snapback]

Og så bra support-telefon de har da... Folk som sitter døgnet rundt klar for å svare på det minste spørsmål og det ganske så gratis.

 

Ja det er flott.

7150893[/snapback]

 

For å ikkje nevne den fantastiske gratis supporttelefonen som følger med windows...

 

"denne programvaren leveres uten garanti" og "den som installerer denne programvaren er ansvarlig for brukerstøtte" er to setningar som du finn flittig brukt av Microsoft

 

Det blir litt for dumt å drage frem den, det blir som å seie "høh, din bil kan no ikkje kjøre i taket på ei tunell en gang" når du sammenliknar audi og bmw. (for ordens skyld, ingen personbilutgaver av audi eller bmw kan kjøre i taket på tunellar)

 

 

Hvis du ikkje klarer å bruke google eller linuxquestions til å løyse problem du får med linux, så er det ikkje noko ein supporttelefon hadde klart å løyse heller.

7151581[/snapback]

 

Jepp, kjøper du retail av Windows, har du en meeeget god brukerstøtte. Ihvertfall ved 2 (eller 3?) annledninger.

Google klarer vel forøvrig å løse de fleste Windows-problem også ;) Men, nå skal det sies at det er utrolig mange som faktisk ikke klarer å bruke google her i Norge.. Oppdager det ofte.

Lenke til kommentar
En annen mulighet er å få både Office, operativsystem og fremtidige oppdateringer gratis, selv uten å betale for det først.

7146144[/snapback]

Herregud, dette er fullstendig irrelevant for tråden, og Linux/OpenOffice-propagandaen er ingen interessert i å lese her.

7147926[/snapback]

Dette er da fullstendig relevant, og er ikke noe propaganda. Hvorfor har folk noe imot å bli minnet på at det finnes gratis alternativ?*

7147984[/snapback]

Jeg ville heller valgt openoffice selv, bla.a oga muligheten til å eksportere som *.pdf. Når man har et nesten like bra alternativ som er gratis så synes ihvertfall jeg det er verdt å nevne ;) Å nevne linux blir kanskje litt urelevant.

Lenke til kommentar
En annen mulighet er å få både Office, operativsystem og fremtidige oppdateringer gratis, selv uten å betale for det først.

7146144[/snapback]

Herregud, dette er fullstendig irrelevant for tråden, og Linux/OpenOffice-propagandaen er ingen interessert i å lese her.

7147926[/snapback]

Dette er da fullstendig relevant, og er ikke noe propaganda. Hvorfor har folk noe imot å bli minnet på at det finnes gratis alternativ?*

7147984[/snapback]

Jeg ville heller valgt openoffice selv, bla.a oga muligheten til å eksportere som *.pdf. Når man har et nesten like bra alternativ som er gratis så synes ihvertfall jeg det er verdt å nevne ;) Å nevne linux blir kanskje litt urelevant.

7153244[/snapback]

 

for min egen del må jeg innrømme at hver eneste propagandapost som dukker opp i tråder som omhandler helt andre ting fører til at linux rykker stadig lengre bak i køen. et par mislykkede forsøk pga manglende driverstøtte la ting i utgangspunktet på vent, men nå om dagen blir jeg stort sett bare irritert.

 

denne tråden er knyttet til en artikkel som forteller at du kan kjøpe pc nå, og allikevel få vista og office 2007. dette tilsier at de fleste som leser den enten er generellt interesserte, eller hadde planlagt å vente fordi de var ute etter vista og/eller office 2007. da ser jeg på det som et irrellevant sted å dumpe ut reklamepropaganda, særlig når innlegget like gjerne kan leses som en oppfordring til piratvirksomhet.

 

de alller, aller fleste som leser hw.no er fullt klar over at det finnes gratis alternativer, de trenger ikke å bli minnet om det. og de trenger spesielt ikke å bli minnet på det i 99% av alle tråder som inneholder office/windows/microsoft. vi vet at det finnes, men har gjerne våre grunner til å ikke ha det.

 

for min del: jeg trives med windows, og en knapp tusenlapp er ikke så ille. nå bygger jeg selv, men prisforskjellen med og uten windows på ferdig-pc er ikke så stor engang, siden produsenten øker marginene når de slipper lisensen.

men enda viktigere, linux har ikke det jeg trenger. de støtter lite spill, de har fremdeles driverproblemer med ati mobile, og store deler av programvaren jeg bruker i jobben kjører ikke på linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...