Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Tikking i Pcen


Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygget ny PC, som jeg er veldig fornøyd me så langt :p

Men det som er "probleme" (jeg vet ikke hva det er) er at no tikker inne i PCen når jeg slår opp vindu til folk i MSN, og kunn da.. :hmm: Veldig merkelig, har aldri opplevd noe slikt før. Så jeg håpet noen kunne hjelpe meg :innocent:

 

PS:

Tikke lyden har jeg prøvd å finne ut av hvor kommer fra, men uten resultat.

Men som skreve, d er kunn i MSN denne lyden kommer.. :hmm:

 

 

System

AMD X2 4200+

Gigabyte M51GM-S2G

XFX 7600GT XXX

Twinmos DDR2 533mhz L4

NorthQ400w

 

 

Takk til alle som svarer :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hørt om en god del tilfeller med trøbbel med samme modell strømforsyning tidligere, så det er absolutt ikke utenkelig at den kan være synderen. Men sammenhengen til MSN Messanger er et mysterium.*

7144636[/snapback]

 

Takk for svar :D

 

Har undersøkt litt mer inne i PCen og funnet ut at det må vær PSUen som dere sier. Men hva kommer denne lyden av? Er det alvorlig? :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har hørt om en god del tilfeller med trøbbel med samme modell strømforsyning tidligere, så det er absolutt ikke utenkelig at den kan være synderen. Men sammenhengen til MSN Messanger er et mysterium.*

7144636[/snapback]

 

Takk for svar :D

 

Har undersøkt litt mer inne i PCen og funnet ut at det må vær PSUen som dere sier. Men hva kommer denne lyden av? Er det alvorlig? :hmm:

7148272[/snapback]

 

husker det samme skjedde hos meg, men det va visst ikke noe alvorlig. Min gikk heldigvis over etter en stund.

Lenke til kommentar
Min Tagan 530 wats PSU tikker innimellom den også men det er absolutt ikke noe som er alvorlig i de aller fleste tilfeller. Tikkingen var der ifra den var ny og den er nå snart 1 og et halvt år gammel.

7149832[/snapback]

Harddisken min tikket fra den var 4-5 mnd gammel og døde over et år etterpå. Tikkinga kom i starten 1 gang i måneden eller så, senere kom den oftere og oftere og innimellom hadde den med seg en blackscreen of death (ikke bluescreen engang o.O).

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bygget ny PC, som jeg er veldig fornøyd me så langt :p

Men det som er "probleme" (jeg vet ikke hva det er) er at no tikker inne i PCen når jeg slår opp vindu til folk i MSN, og kunn da.. :hmm:  Veldig merkelig, har aldri opplevd noe slikt før. Så jeg håpet noen kunne hjelpe meg :innocent:

 

PS:

Tikke lyden har jeg prøvd å finne ut av hvor kommer fra, men uten resultat.

Men som skreve, d er kunn i MSN denne lyden kommer.. :hmm:

 

 

System

AMD X2 4200+

Gigabyte M51GM-S2G

XFX 7600GT XXX

Twinmos DDR2 533mhz L4

NorthQ400w

 

 

Takk til alle som svarer :)

7142419[/snapback]

northQ ja.. samma skjedde med min kompis sin northQ strømforsyning (500w) etter noen dagen gikk den opp i røyk...

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bygget ny PC, som jeg er veldig fornøyd me så langt :p

Men det som er "probleme" (jeg vet ikke hva det er) er at no tikker inne i PCen når jeg slår opp vindu til folk i MSN, og kunn da.. :hmm:   Veldig merkelig, har aldri opplevd noe slikt før. Så jeg håpet noen kunne hjelpe meg :innocent:

 

PS:

Tikke lyden har jeg prøvd å finne ut av hvor kommer fra, men uten resultat.

Men som skreve, d er kunn i MSN denne lyden kommer.. :hmm:

 

 

System

AMD X2 4200+

Gigabyte M51GM-S2G

XFX 7600GT XXX

Twinmos DDR2 533mhz L4

NorthQ400w

 

 

Takk til alle som svarer :)

7142419[/snapback]

northQ ja.. samma skjedde med min kompis sin northQ strømforsyning (500w) etter noen dagen gikk den opp i røyk...

7150075[/snapback]

 

 

Jeg håper det bare kom røyk :ermm:

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp bygget ny PC, som jeg er veldig fornøyd me så langt :p

Men det som er "probleme" (jeg vet ikke hva det er) er at no tikker inne i PCen når jeg slår opp vindu til folk i MSN, og kunn da.. :hmm:   Veldig merkelig, har aldri opplevd noe slikt før. Så jeg håpet noen kunne hjelpe meg :innocent:

 

PS:

Tikke lyden har jeg prøvd å finne ut av hvor kommer fra, men uten resultat.

Men som skreve, d er kunn i MSN denne lyden kommer.. :hmm:

 

 

System

AMD X2 4200+

Gigabyte M51GM-S2G

XFX 7600GT XXX

Twinmos DDR2 533mhz L4

NorthQ400w

 

 

Takk til alle som svarer :)

7142419[/snapback]

northQ ja.. samma skjedde med min kompis sin northQ strømforsyning (500w) etter noen dagen gikk den opp i røyk...

7150075[/snapback]

 

 

Jeg håper det bare kom røyk :ermm:

7151822[/snapback]

bare røyk ja... hvis du ser bort ifra HK.. :S

Lenke til kommentar
Unødvendig quoting samt dårlig bruk av emnefeltet blir sett på som upasselig, og kan bli sensurert eller endret av moderatorer. Overdreven bruk av såkalt SMS-språk, utropstegn/spørsmålstegn, forkortelser osv. skal unngås. Emnefeltet skal beskrive innholdet i tråden. Eksempel: Problem med TV-ut på Radeon 9800. Dårlig bruk av emnefelt medfører stengning av tråden.
Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

Tråden har et dårlig emnefelt og vil bli stengt deretter. Vennligst les utdraget over fra retningslinjene og netiketten angående dette.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...