Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kommer ikke inn på trådløst nett *mulig løsnining*


Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har et rart problem som jeg har slitt med i noen uker nå.

 

Jeg har Nextgentel abn og router: SpeedTouch 585, samt en IBM T42P laptop samt flere stasjonære maskiner, med og uten tråd..

 

Problemet kom plutselig:

Jeg får ikke tilgang til den trådløse delen av routeren med laptopen.

 

Jeg kommer på nett med kabel til laptop.

Samtlige andre maskiner kommer inn med kabel og via trådløs.

Problemet er bare hjemme ikke på andre trådløse-nettverk.

 

Jeg har re-installert XP prof., fått ny router av NGT, prøvet med WEP sikkerhet og uten, re-install av drivere på laptop m.m.

Jeg finner routeren ved å søke etter nettverk, klikker for å logge på, men etter noen sekunder med "vent mens Windows kobler til SpeedTouch9FE8F0" og "venter på nettverket.." lukker den denne og er tilbake i "trådløs nettverkstilkobling" - vinduet..

Jeg har prøvd på "reparer", men kan ikke utføres: "kobler til det tråløse nettverket" > "Ta kontakt med nettverksansvarlig for hjelp" (??)

Routeren virker helt i orden.

Har prøvd å skru av både virusprog. og brannmur.

 

Er det noe jeg overser eller har glemt? :whistle:

 

Noen som kan hjelpe, komme med råd, vært borti tilsvarende problem?

Er dette et problem eller en enkel sak å ordne?

 

Takker for svar :)

 

Greb

Endret av grebnord
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så det er ikke noe MAC filtrering med i bilde her?

7137428[/snapback]

 

Hmm.. jeg tror ikke det.. jeg har jo MAC adr. til laptop, men vet ikke hvor jeg legger dette inn i routeren.. Jeg har sjekka den ganske grundig.. Jeg kan se MAC adr til routeren, i routeren, men har ingen mulighet til å legge inn andre (sikkerhet osv).

Lenke til kommentar

Mulig løsning:

 

Etter å ha prøvet det meste forandret jeg på kanalvalg både på routeren og laptopen til kanal 13 og nå fungerer det :D

Her har jeg liten erfaring, men det er en del trådløse-nettverk i bygget her jeg bor. Kan dette være grunnen? at alle er på kanal 11?

Det blir jo spennende å se om det fungerer på andre trådløse nett..

Endret av grebnord
Lenke til kommentar
Mulig løsning:

 

Etter å ha prøvet det meste forandret jeg på kanalvalg både på routeren og laptopen til kanal 13 og nå fungerer det :D

Her har jeg liten erfaring, men det er en del trådløse-nettverk i bygget her jeg bor. Kan dette være grunnen? at alle er på kanal 11?

Det blir jo spennende å se om det fungerer på andre trådløse nett..

7137646[/snapback]

 

Andre nett kan sende/motta på samme kanal og blokke ut Deg. Må selv bære med meg signalet inn i ønsket rom fordi det er flere nett som sender og mottar rundt meg, alle er selvsagt kryptert. En sann plage rett og slett. Spesielt når man har kryptert eget nett og det trådløse skal fungere som om det var kablet.

 

GARDNR

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Hallo

 

Jeg har den samme ruteren fra NGT. Problemet mitt er at jeg ikke har funnet ut hvor jeg aktiverer MAC filtrering. Noen her som kan hjelpe meg med det?

7943391[/snapback]

 

Jeg er ikke sikker, men lag en ny tråd her i forumet med overskrift som fx. "Aktivere MAC filtrering SpeedTouch 585"

 

Håper du finner ut av det :)

 

Greb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...