Gå til innhold

SK Brann - Bergens Stolthet


DrThomas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener faktisk at det var en liten framgang og spore igår. Om det forteller mest om brann siste tid, eller min håpløshet, vet jeg ikke. Jeg tror/mener at Ludde må få tillit nå, det som var av farligheter var han involvert i. Han serverte Huseklepp 1-0, og spillte Huseklepp igjennom på blankt mål. At Dahl/Bjarnasson blir terrorisert av Olsen, er det vi taper kampen på igår.

 

Jeg ser i dagens BT (doddo bloggen) og gårsdagens analyse på tv2 (Eriksen), at de påpeker det faktum at Fakiri blir parkert i B/G overgangen som gav 3-1. Jeg har tidligere sett det samme med Bakke. Enten er det holdningene deres det er noe fundamentalt gale med, eller er det treningsgrunnlaget. Uansett kan vi ikke ha slike spillere på banen. Enten må de trenes opp til å tåle en kamp, eller må spiller/trenere jobbe med innstillingen.

 

Mitt håp er at Rudolph Austin raskt kan tilføre laget det de mengler på midten. Austin i en kreativ offensiv midtbanerolle tror jeg kan hjelpe oss langt på vei å produsere flere målsjanser. Han viste høy arbeidsmoral, noe jeg har savnet lenge nå.

 

Jeg ser faktisk lyst på kampen mot viking hjemme. Tror vi kan få et vendepunkt der. Det ser ut til at det er hjemme vi må ta poengene for å nå de nødvendige 31 poengene.

 

Å være brann supporter handler mye å glede seg til neste sesong. Og slik flyr årene avsted....

Lenke til kommentar

Ludde var langt bedre enn Demba, og Ludde viser til tider god fotballforståelse. Når han frispiller Huseklepp for andre gang, er han selv med i angrep og står på blankt mål når Erik velger å skyte selv.

Som Bengt Eriksen sa i går på fotballsendingen, Demba gjør mye rart. Han har gode kvaliteter som ballbehandler, men mangler noe som lagspiller i Brann.

Jeg håper det er rom for Huseklepp og Ludde i neste startoppstilling også. Huseklepp har vel snart "spilt seg fast", mens Ludde nok blir benket ved første anledning. Dessverre.

Lenke til kommentar

Ludde var frisk syns jeg. Jeg liker også typen Ludvigsen, han har slitt i motgang med skader og liten tillit men han har aldri klaget. I dagens BT står det til og med at han godt kan tenke seg å være med videre i Brann. Denslags holdninger kan man like :)

 

Rudolph Austin var også et friskt pust, virker som en solid spiller med stor løpskapasitet. Skjønt, denslags egenskaper greier sikkert Mjelde&Co raskt å plukke av han. Mjeldes filosofi for midtbanespillere er jo at de helst ikke skal bevege seg så mye :grumpy:

Lenke til kommentar

Ellers er det litt artig at dem som har hatt klippekort på Brann, som nå er i andre klubber er nesten flopper (les: Martin Andresen og Sæternes!), mens dem som nærmest har blitt kastet bort som Ludde nesten er, i stor grad har slått gjennom (les: Mjelde, Knarvik, Kalvenes, Gashi.)

 

Rett skal være rett, Knarvik, Mjelde, Gashi og Kalven var sjeldent stor i Branntrøya, men de må ha hatt noe i seg som gjør at dem kan slå ut i blomst andre steder. Er det ørkenrotter som drukner i Bergen? Etter å ha sett Ludde i går, så er jeg sikker på at han vil putte mot Brann om han reiser tilbake til B/G (slik han alltid gjorde før..)

Lenke til kommentar

Demba er for opptatt av å studere skoen sine når han får ballen og tror han er David Copperfield og skal gå gjennom folk. Han er kjapp nok i steget til å ta et skritt til siden og gå rundt motspiller

Se opp og rundt deg mann. Masse muligheter for kjappe stikkere til medspillere, gå på løp, få igjen ballen, hamre den i mål.

Ellers er jeg grundig lei over at spillere og trenere snakker om at de mangler et mønster og er usikre på rollene. Det er bare for dumt. Brann etablerte sin idè om hvordan de skal spille for mange år siden.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Hvor ser du det? Trodde nå dem hadde opsjon på kjøp, ellers er det jo en ny bommert.

 

Ser forøvrig at B/G har spurt Ludde om hvilke planer han har til neste år (han er jo tidligere skøvet ut i kulden av Brann). Håper noen i Brann tar til vett og gir mannen en ny kontrakt med klausul om at han spiller før Demba så lenge Demba fortsatt mangler fotballfortståelse..

Lenke til kommentar

Det ser jo utrolig bra ut for oss som denne sesongen kun kjemper for å unngå kvalikk. [/sarkasme]

Det er nok en tap-tap situasjon.

 

Og jeg håper Ludde får mer tillit de neste kampene enn han har hatt før i år. Demba vil jo ikke spille fotball virker det som, og Karadas er i grunn ubrukelig både fremme og bak.

Lenke til kommentar
Antar de ikke leier denne spilleren gratis. Om de ikke får en plassering som gir europa-spill, vil det være spilleren som kommer best ut av denne avtalen. Kan ikke se at det hadde skadet med opsjon på kjøp uansett.
Det var neppe gratis, men utfra intervjuet forsto jeg at dette ikke var spesielt kostbart, og da har de selvsagt tatt i betraktning at avtalen bare varer til sommeren.

 

Hadde absolutt ikke skadet Brann med opsjon på kjøp, og jeg er helt sikker på at klubben forsøkte å få det i den grad de hadde mulighet. Men slike avtaler er vel i stor grad på utlånerens premisser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...