Gå til innhold

Den lille Wakeboard tråden


jacoP

Anbefalte innlegg

Noen flere enn meg som står wakeboard her? Jeg synes i hvert fall det er veldig morsomt :!: Begynte i år og stod masse i sommerferien. En av dagene ble jeg nesten kjørt over av en taxibåt forresten :p

 

Jeg bruker dette hyperlite brettet!

 

 

 

Hva bruker dere og hvor lenge har dere stått?

Skriv allt om wakeboard her!

Endret av Jokkefaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wakeboard er absolutt noe du bør prøve... Du kommer nok kanskje ikke opp første gangen... eller om du har stått mye vannski kanskje.. når du først kommer opp er det ganske lett... de fleste kommer opp etter noen forsøk.. kanskje 2-3 turer så er du i hvert fall oppe... kan ta lenger tid for folk som ikke har erfaring med brett eller vannski

Lenke til kommentar

har stått i 3 år nå, men har egentlig aldri kommet igang seriøst. Første gang jeg prøvde det, kom jeg selvfølgelig ikke opp, har aldri stått på snowboard før heller, så det gjorde ikke saken lettere. Men etter ganske mange forsøk funka det, og man opplever hvor lite som skal til for å faktisk klare det. Faller du og skjærer brettet rett ned i vannet blir det bråstopp og du får noen kraftige rykk om du holder litt fart (jeg fikk iallefall det)

 

Nå står jeg hver sommer og blir jo litt bedre hele tiden :cool:

Wakeboard er jo mye råere enn vannski og badering synes jeg, og har du noen timer på snowboard bak deg synes jeg en bør teste ut ferdighetene sine i et annet element

 

jeg bruker bare et standard brett med to finner kjøpt i sportsforretning, fungerer helt flott :w00t:

Lenke til kommentar
har stått i 3 år nå, men har egentlig aldri kommet igang seriøst. Første gang jeg prøvde det, kom jeg selvfølgelig ikke opp, har aldri stått på snowboard før heller, så det gjorde ikke saken lettere. Men etter ganske mange forsøk funka det, og man opplever hvor lite som skal til for å faktisk klare det. Faller du og skjærer brettet rett ned i vannet blir det bråstopp og du får noen kraftige rykk om du holder litt fart (jeg fikk iallefall det)

 

Nå står jeg hver sommer og blir jo litt bedre hele tiden :cool:

Wakeboard er jo mye råere enn vannski og badering synes jeg, og har du noen timer på snowboard bak deg synes jeg en bør teste ut ferdighetene sine i et annet element

 

jeg bruker bare et standard brett med to finner kjøpt i sportsforretning, fungerer helt flott :w00t:

7166598[/snapback]

 

 

Wakeboard og snowboard er to heeelt forskjellige elementer mener jeg. For å komme opp første gang bør du ha stått vannski eller ha en god "instruktør"... Snowboard lener du deg forover og wakeboard lener du deg bakover og det er en helt annerledes svingemetode, men man tørr jo kanskje å ta fler sjanser om man står snowboard slik som meg :p Gleder meg til sommeren, men ser først og fremst fram til vinteren :!: Snowboard :love:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Wakeboard og snowboard er to heeelt forskjellige elementer mener jeg. For å komme opp første gang bør du ha stått vannski eller ha en god "instruktør"... Snowboard lener du deg forover og wakeboard lener du deg bakover og det er en helt annerledes svingemetode, men man tørr jo kanskje å ta fler sjanser om man står snowboard slik som meg :p Gleder meg til sommeren, men ser først og fremst fram til vinteren  :!: Snowboard  :love:

7172508[/snapback]

Å kjøre i puddersnø på brett er ganske likt som wakeboard. Første gang jeg prøvde å kjøre wakeboard hadde jeg aldri kjørt vannski, og personen som kjørte båten hadde aldri dratt opp noen på wakeboard før, men jeg klarte det allikevel på 3. forsøk.

Lenke til kommentar

har kjørt snøbrett, vannski og wakeboard, vil påstå man e mer tjent med å ha prøvd snowboard når man skal stå på wakeboard.. likheten e der uten tvil når man først har kommet seg opp iallefall .. =) kom meg opp på første forsøk med wakeboard men har trynt ann mange ganter etter det då :p

Lenke til kommentar

Wakeboard er drit arti`.. Vi står i sjøen, det som er kjipt, er at det masse bølger.. Drømmen er vel å stå i en innsjø der det er helt vindstille og det eneste du trenger å tenke på er bølgene fra båtene..

 

Noen som har noe kule linker til noen wakeboardfilmer? eller egne filmer?

Lenke til kommentar

Jeg har masse film fra sommerferien... Kan godt sette sammen noe og legge ut

 

 

Jeg syntes det er helt perfekt med Wakeboard i sjøen... Står selv mye i Kragerø. Der jeg står er det av og til bølger og en gang i blandt er det stille.. Digg når det er helt stille for da kan du kjøre fort utenfor hekkbølgene uten å falle, men selv mener jeg det er artig med bølgene.. er litt mer utfordringer hvis du skjønner :cool:

 

Jokke :)

Lenke til kommentar
Jeg har masse film fra sommerferien... Kan godt sette sammen noe og legge ut

 

 

Jeg syntes det er helt perfekt med Wakeboard i sjøen... Står selv mye i Kragerø. Der jeg står er det av og til bølger og en gang i blandt er det stille.. Digg når det er helt stille for da kan du kjøre fort utenfor hekkbølgene uten å falle, men selv mener jeg det er artig med bølgene.. er litt mer utfordringer hvis du skjønner  :cool:

 

Jokke :)

7206524[/snapback]

Jeg står også mye i Kragerø! :ohmy:

 

Særlig fra hytta og inn til byen. Da har jeg mye variasjon i bølgestørrelser. Fra helt stille i bukta hvor hytta ligger, og til et sammensurium av helvetesbølger inne ved Kragerø. Orker ikke mange minuttene i de store bølgene ass!

Lenke til kommentar
Jeg har masse film fra sommerferien... Kan godt sette sammen noe og legge ut

 

 

Jeg syntes det er helt perfekt med Wakeboard i sjøen... Står selv mye i Kragerø. Der jeg står er det av og til bølger og en gang i blandt er det stille.. Digg når det er helt stille for da kan du kjøre fort utenfor hekkbølgene uten å falle, men selv mener jeg det er artig med bølgene.. er litt mer utfordringer hvis du skjønner  :cool:

 

Jokke :)

7206524[/snapback]

Jeg står også mye i Kragerø! :ohmy:

 

Særlig fra hytta og inn til byen. Da har jeg mye variasjon i bølgestørrelser. Fra helt stille i bukta hvor hytta ligger, og til et sammensurium av helvetesbølger inne ved Kragerø. Orker ikke mange minuttene i de store bølgene ass!

7207120[/snapback]

 

Heftig... hvor har du hytte...? selv står jeg i kilsfjorden... mellom tåtøy og sandtangen

Endret av Turbo-Jokke
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...