Gå til innhold

gratis program til og rippe dvd til pcen?


Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å legge inn en del av mine filmer på datan så jeg slipper å dra de med meg over alt. Men så lurer jeg på hvordan jeg gjør det. Prøvde og laste ned et program men det funket ikke. Jeg vil helst ha de i avi, divx,mpeg eller noen andre som er lette å spille. Har Nero men da gjør den jo filmen om til "Neromediaplayer Media Files". Programet må være gratis. Hadde fint om man kunne velge/sette på hvilken tekst man vil ha også. takk for svar! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv bruker jeg DVD Shrink

Det fungerer veldig bra...

Den legger filmene inn som .vob filer, noe VLC player spiller av.

7127720[/snapback]

 

 

Takk for svar! Får dessverre ikke tid til å prøve noen av programmene nå men skal prøve senere i kveld eller morgen. Men jeg lurer på hva .vob filer er? Aldri hørt om de før... Er det de filene som er på dvd platen? Det er jo en mappe som heter "audio_ts" og en som heter "video_ts" også er det mange forskjellig filer inne i hver av mappene. De klarer jeg å spille av i media player men det er jo bare små klipp av reklamen på filmen osv... Det enkleste hadde vell vært vis jeg kunne gjøre om på innstillingene på Nero så den gjore filene om til noe annet en Neromediaplayer media files.

Lenke til kommentar
Med AnyDVD kan du kopiere en DVD rett til harddisk eller lage image med Nero og brenne ut. Men ofte, særlig hvis en ikke har et av av dobbeltlagsdisker, må man shrinke DVD9 til å passe på DVD5. Da er thomas II sitt forslag et meget godt program.

7127759[/snapback]

 

 

Når du skriver"....kan du kopiere en DVD rett til harddisk....." mener du da at den gjør om filene til en annen fil type eller bare legger de inn sånn som de er på dvd platen?

Er bare interrisert i å få filmene inn på dataen så jeg slipper og dra med meg mange filmer når jeg skal bort. Har ikke tenkt å brenne de på cd..

Lenke til kommentar

Det er .vob filer som ligger på en DVD plate... Det er en fil til hele filmen, 1 til menyen (tror jeg). Så det er bare og velge den filen... Så finner den lyf spor selv.

 

Du kan selvfølgelig bare gjøre den om til .avi eller hva du vil med et program.

 

søk på google på: *dvd* *vob* to *det formatet du vil ha den i*

Lenke til kommentar

Da tror jeg jeg går for Anydvd. Vis jeg har skjønt riktig så kopierer den .vob filene inn på dataen men da er en av filene hele filmen, en annen fil er menyen osv. osv. Og da er det bare og konvertere det til det formatet du vil med et annet program. Forsto jeg det riktig?

 

 

Også en annen ting, da jeg søkte på google og fant en side hvor jeg kunne laste ned AnyDVD kunne man velge mellom å kjøpe det eller laste det ned gratis, og da lurer jeg på om den gratis versonen er en beta verson som gjør at du bare kan bruke det 5 ganger eller lignende?

Lenke til kommentar
Da tror jeg jeg går for Anydvd. Vis jeg har skjønt riktig så kopierer den .vob filene inn på dataen men da er en av filene hele filmen, en annen fil er menyen osv. osv. Og da er det bare og konvertere det til det formatet du vil med et annet program. Forsto jeg det riktig?
Om du er bestemt på å konvertere til XviD e.l., ta ein titt på sida eg linka til tidlegare i tråden.
Lenke til kommentar
Da tror jeg jeg går for Anydvd. Vis jeg har skjønt riktig så kopierer den .vob filene inn på dataen men da er en av filene hele filmen, en annen fil er menyen osv. osv. Og da er det bare og konvertere det til det formatet du vil med et annet program. Forsto jeg det riktig?

 

 

Også en annen ting, da jeg søkte på google og fant en side hvor jeg kunne laste ned AnyDVD kunne man velge mellom å kjøpe det eller laste det ned gratis, og da lurer jeg på om den gratis versonen er en beta verson som gjør at du bare kan bruke det 5 ganger eller lignende?

7128924[/snapback]

Jeg kjenner ikke begrensningene, men tror den varer i 30 dager. Glemte helt ut at den ikke er gratis, beklager.

 

PS: Lag deg en mappe på disken og kall den for eksempel "DVD-filmer". Lag en ny mappe med navnet på filmen, og kopier hele "video_ts"-mappen under den igjen. Åpne en medieavspiller og velg "spill av mappe". Velg mappen med navnet på filmen, og vips så spilles den av akkurat som en vanlig DVD med meny og alt. Du kan også legge filmer inn i spillelister.

 

Å konvertere til AVI eller MPG, er både tidkrevende og ødelegger kvaliteten på bildet.

Lenke til kommentar

DVD Shrink er helt gratis så lenge du orker og bruke det :thumbup:

Hvis jeg ikke har missforståt helt gjør den akurat det samme som AnyDVD også.

 

DVD shrink gir deg også mulighet til og fjerne Lyd, f.eks:2.1 lyd, ekstra matrieriale og menyen...

Du kan også justere kvaliteten manuelt på lyd, ekstra materiale, meny og filmen.

Lenke til kommentar
nå leter jeg etter et program som kan konvertere de til avi,divx eller lignende, men finner desverre ingen..Vet dere om et?vis ikke bare bruker jeg dvdshrink...
Har du i det heile sett dei to innlegga mine tidlegare i tråden?

7132530[/snapback]

 

 

Ja, jeg har sett de. Men siden jeg har Nero som fungerer som ripper mangler jeg bare et program som kan konvertere Neromediaplayer media filene. Men ser ikke ut som jeg finner det. Vet du om AutoG klarer det? vis ikke så går jeg enten for Dvdshrink eller det programet du foreslo(DVD Decrypter og AutoGK) Men hva er forskjellen mellom DvdShrink og DVD Decrypter? Etter som jeg har forstått det ripper begge programmene dvden til dataen så må du konvertere filen med et annet program. Er en av de raskere og bedre en den andre?

takk for svar! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...