Gå til innhold

Death Note Anime - spoileradvarsel!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Så det er stor forskjell på slutten? :hmm: Her er de siste kapittlene fra mangaen hvertfall, 107 og 108.

 

 

edit: Får ikke lagt de til :S

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en avsluttning på Death Note. Jeg var ikke sikker på hvem som ville vinne og det kom som en overaskelse. Hadde egentlig forventet å se at Light skulle vinne, men feil kunne man ta.

 

Synd at serien er over, men nå skal jeg se filmene som er kommet :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Serien var genial, men slutten sugde hardt, både i animén og mangean. Kunne ikke både Near, Mello og Light dødd?

 

 

Jeg syns det var greit at light tapte til slutt, og døde. Han var jo en syk person. Det eneste jeg ikke hadde sett for meg i serien var at L døde. Det var triste greier, holdt egentlig med L ^^

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Ja, jeg er enig der. Men kunne ikke i det minste Near og Mello og dødd? De var ikke verdige etterfølgere til L, og de var heller ikke like smarte. Var bare Light som undervurderte dem...

 

 

 

Døde ikke Mello da? Så vi ikke han død i framsetet på lastebilen mens dama var baki?

 

 

Uansett, utrolig bra serie. Likte den like godt som Hellsing.

Nå har jeg sett to anime serier og begge to var absolutely stunning.

Nå må jeg bare få tak i Death Note filmene.

 

 

 

Mine tanker om serien.

 

Høy kvalitet, fra start til slutt. Karakteren Light var nok den som var best gjennomført. Måten han utvikler seg, og til slutt gir blanke i at faren dør fordi han trodde på sønnen sin. Men det er jo ikke bare Light som forandrer seg, det som forandrer seg mest i serien må vel uten tvil sies å være samfunnet. Det at USAs president gir opp for Kira var vel den endelige bekreftelsen på at Kira hadde full kontroll.

Jeg begynte å lure da L døde, var jo bare halvveis i serien. Fram til L døde var serien virkelig god, men den tok seg faktisk opp ett hakk etter hans død synes jeg. Spesielt episode 32 var brilliant.

 

Jeg likte avslutningen, det at Light dør betyr at serien får en naturlig avslutning.

Jeg tror en eventuell sesong to bare ville blitt melking og ikke holdt halvparten av nivået av det den har gjort så langt.

 

Det var også naturlig at Light freaker ut på slutten, han trodde han hadde vunnet men ble i realiteten outsmarted av en unge, i tillegg var jo Light mildt sagt gal i hodet.

Og til de av dere som ville levd i en verden der Kira hadde vært hersker, vel ...

 

 

 

 

edit:

 

Må legge til litt.

 

Mikami var en jævlig kul karakter, og skulle egentlig ønske han kom inn i bildet litt før. Likte godt at vi ble kjent med han så godt som vi ble ved å se forhistorien hans. GUD!!

 

Misa var veldig irriterende, men hun gjorde i hvertfal slik at det kom noe å le litt av i serien, ellers var jo alt dødsseriøst hele tiden, med unntak av enkelte kommentarer fra Ryuk.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar

Begynner å bli en stund siden jeg så serien nå. Som de alle fleste andre likte jeg den veldig godt.

Nå holder jeg på med å samle sammen mangaen, mangler fortsatt alt fra bok fem og utover.

 

Forresten, filmene (regner med du mener Death Note og Death Note: The Last Name) var da ikke så ille, var de? Slutten var også interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...