Thor. Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 Hei. Innstalerte netopp ff. Fant etterpå ut at den skulle dominere og så herjer den over http, ftp, www og lignende linker i eksterne programmer. Husker jeg lagde et topic om dette en gang før og fikk link til et programm som fikset det men den har forsvunnet siden den tråden er litt gammel. Noen som kan hjelpe?
qualbeen Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 (endret) alt+p -> avansert -> programmer -> hak av for "sjekk at Opera er standard nettleser..", og eventuelt trykk på "detaljer" for å endre på filtyper og protokoller håndtert av Opera. --- En helt annen metode er å spesifisere hvilket program som skal ta seg av internett i operativsystemet selv. Hvordan dette gjøres varierer fra operativsystem til operativsystem, men hvis man bruker WindowsXP "egenskaper for oppgavelinje og startmeny", velge startmeny -> startmeny (ikke klassisk) -> tilpass. Gjør ønskede endringer, trykk 'OK' og sett så startmenyen til det du ønsker (klassisk vs xp-stil) EDIT: Du trenger absolutt ikke noe program til å fikse slikt! Dette er valg som du setter selv. Enten vha Opera, eller plotter det inn i operativsystemets konfigurasjonsmuligheter Endret 21. oktober 2006 av qualbeen
Thor. Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Skrevet 21. oktober 2006 (endret) FPT? Da har du gjort noe rart 7121563[/snapback] *pirke* Njaa. Jeg har gjort noe veldig rart om det gjaldt fpt Nei jeg skrev bare opp ftp men den ble ikke påvirket. Men komme med programmer da folkens EDIT: Takk qualbeen Endret 21. oktober 2006 av Thor.
qualbeen Skrevet 21. oktober 2006 Skrevet 21. oktober 2006 eventuelt går det kanskje ann å sette hvilket program som skal brukes til hva under mappealternativer i Explorer (for windows). Åpne en vilkårlig mappe, velg "Verktøy -> Mappealternativer -> Filtyper". Så må man navigere seg rundt for å endre på ønskede filtyper.. F.eks kan du sette HTM og HTML til ønsket nettleser. Men dette har mer med hvilke filtyper, ikke protokoller... Så min anbefaling er å følge det som jeg skrev i posten over, aller helst metoden som står over strekene, da det er enklest (vil jeg tro?).
Thor. Skrevet 21. oktober 2006 Forfatter Skrevet 21. oktober 2006 Takker. Litt nermere. Ingen behandler norn http/www protokoller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå