Gå til innhold

Spørsmål angående Gothic III


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Jeg gleder meg masse til spillet og har noen spørsmål :)

 

1. Er landtskapet stort? Mindre/Større enn Oblivion?

2. Er det dynamikk?

3. Er Første Persons synsvinkelen bra?

4. Og sist: Er det en levende verden? som feks Folk hogger ved, fisker osv

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Landskapet tror jeg var 72 km2 mens Oblivion har 42 km2 resten kan jeg ikke svare på siden jeg ikke har spilt spillet.

7098617[/snapback]

 

Det er helt feil. Jeg vet verken hvor stort Gothic 3 eller Oblivion er, men jeg vet èn ting: Oblivion er mye større. Likevel føles kanskje Gothic 3 sin verden mye større, ettersom den ikke er like repetitiv og kjedelig som Oblivion. Dessuten er det slik at om du har vært på ett sted i villmarken i Oblivion, så har du vært på dem alle. Slik er det ikke i Gothic 3. Der er alt så mye mer "håndlaget", noe som gjør at spilleren mye lettere lever seg inn i verdenen, da alt virker mye mer troverdig.

 

Uansett, 1 har jeg nå svart på.

 

2. "Er det dynamikk"? Jeg vil gjerne vite litt mer spesifikt hva det er du mener her.

 

3. FPV (first person view) er ganske bra i Gothic 3. I motsetning til vanlige FPS, hvor våpenet liksom er en "sprite", så er det mer slik i G3 at når man zoomer helt inn, eventuelt trykker på DEL i numpad, så blir på en måte hodet til karakteren byttet ut med "kameraet". Du ser på en måte fortsatt i tredje person, men du ser det fra hodet hans. Om du ser ned på bakken, så ser du føttene dine.

 

4. Verdenen er veldig levende. Folk jobber, tar seg pauser, spiser og drikker, går rundt omkring, jakter, kriger, sover, osv.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Landskapet tror jeg var 72 km2 mens Oblivion har 42 km2 resten kan jeg ikke svare på siden jeg ikke har spilt spillet.

7098617[/snapback]

 

Det er helt feil. Jeg vet verken hvor stort Gothic 3 eller Oblivion er, men jeg vet èn ting: Oblivion er mye større. Likevel føles kanskje Gothic 3 sin verden mye større, ettersom den ikke er like repetitiv og kjedelig som Oblivion. Dessuten er det slik at om du har vært på ett sted i villmarken i Oblivion, så har du vært på dem alle. Slik er det ikke i Gothic 3. Der er alt så mye mer "håndlaget", noe som gjør at spilleren mye lettere lever seg inn i verdenen, da alt virker mye mer troverdig.

7101275[/snapback]

Hadde feil med at den er 72km2. Den er 75km2 nesten dobbelt så stort som Oblivion. Det står i hvertfall i Gamereactor nummer 40 (mai 2006).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...