Gå til innhold

BSD/UnixBSD


A_N_K

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ALSA er en kjernemodul til linux, den vil 100% sikkert ikke funke med BSD.

 

Linux er alene om å laste ting (les 'kjernemoduler') inn og ut i system space mens systemet kjører, BSD er bygget på den gammeldagse måten med en svær monolittisk kernel der alt ligger 'hardkodet' i kjernen og ingenting lastes dynamisk og drivere må da kompileres inn i kernel eller kjøre i user space. En slik arkitektur vil ikke kunne støtte det som er nødvendig for å få til det som f.eks ALSA, eller kernel modulen til NVIDIA gjør i linux. Det må gjøres på andre måter

 

En nvidia driver finnes her (aner ikke hvordan den funker):

http://sourceforge.net/projects/nv-bsd

 

[ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-11-09 15:46 ]

Lenke til kommentar

Var visst noe snakk om å få portet Alsa til BSD så vidt jeg kunne se (men det har sikkert ikke noen høy prioritet), uansett er det ikke sikkert at Alsa for alltid vil holdes utenfor kjernen : ) Fins vel allerede utviklingsversjoner av Linux-kjernen med Alsa bygd inn så vidt jeg vet. Kanskje det med tiden også blir enklere å bruke ...

Nå sliter jeg uansett med å komme meg online, mistenker at det er DNS som er problemet. Noen anelse om hvordan man konfigurerer dette? Jeg sitter bak en ruter fra Nextgentel, og dhcp funker som det skal (jeg får IP-adresse), og jeg klarer å koble meg opp til FTP bare jeg vet IP-adressen. I Gentoo hadde jeg aldri noe sånt problem :

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...