Gå til innhold

PS2 klikker/ leser ikke discer.


Bjørn85

Anbefalte innlegg

nå tror jeg ps2´en min synger på siste verset.. den har laget klikkelyder i snart 1 år men nå sliter den med å lese discer! Dette gjelder for både spill og dvd´er!

 

av og til klarer den det men ofte kommer det opp "unable to read disc"

 

noen som vet hva som er galt? er laseren/ linsa gåen? kan jeg bytte denne selv?

kostbart?

 

på forhånd takk.

 

mvh Bjørn Haugland Gynnild

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med samme problem selv. Har (desverre) vært sånn i over 1 år, så nå låner jeg av en veninne.

 

Hvis du snur den i bunn i været, tar ut alle de "føttene", skrur opp ca 6 skruer (husk hvor de korte og lange skal være!).

Snu igjen og ta av topplokket. FORSIKTIG. er nemlig en "teip"bit festet til topplokket over til cd-rom'en.

 

Nå må du skru opp cd-rom'en slik at du får tilgang til linsa (trenger veldig lite skrujern). Når du først ser linsa tar du litt isopropanol på en q-tip, men ikke sånn at den drukner. Smør forsiktig over linsa helt til du tror den er ok. Snu q-tippen og "tørk" linsa. VOILA, nå skal den fungere bedre.

 

Ikke sikkert den gjør det, men min maskin er jo utrolig gammel, er en av de første, har nesten 100 spill til den, så den ble brukt hyppig, kanksje ikke så rart den ikke varer evig. Men det er hvertfall verdt et forsøk =)

 

Eventuelt snu den 90', dette hjelper også, men bruk helst vertical stand. Hvis du ikke gjør det skraper linsa nedi spillet og du får stygge riper i spillet..

 

Håper dette hjalp. Er vel bare det å finne isopropanol, da :)

Lenke til kommentar

Helt utrolig at en "seriøs" sjappe skriver at du kan bruke Q-tips til dette. En Q-tips "loèr", så den er IKKE egnet til rens av laseren, er du uheldig, så får du lo under linse glasset, og da har du et problem... Bruk noe som IKKE loèr!

Hvis du får til å demontere maskinen din uten å ødelegge noe, så bytter du lett laseren selv ;) Men skal du først gjøre det, så ville jeg sendt den bort, og fått ins. en chip samtidig. Bor du i nærheten av Vestfold, så må du gjerne sende meg en pm...

Endret av weedman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...