Gå til innhold

Norsk nettsted for vevsutvikling - tanker og ideer


Anbefalte innlegg

Bare en ide: hva med å ikke ha konvensjonelle kategorier som absolutt alle andre har? Hva med å bruke tags istedet?

Godt forslag! Samtidig vil problemet med å velge hvilken kategori en vid artikkel skal havne i eliminert.

Slikt system finner man da mange steder, man trenger ikke å se lenger enn til WordPress for å finne et slags kombinert kategori- og tag-system.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Respekt og lojalitet kan være vel så bra, men forumstyret og nettverket er ikke alltid like gode til å tilbakegjelde det eller vise oss respekt og lojalitet. Nå mener jeg riktignok ikke å ta frem holdningen "Vi-trenger-ikke-være-bedre-enn-dem" men du skjønner hva jeg mener.

 

Jeg vil hvertfall ikke at denne siden skal eies av Hardware Online AS på noen måte, det fører bare til dumheter.

Lenke til kommentar
Bare en ide: hva med å ikke ha konvensjonelle kategorier som absolutt alle andre har? Hva med å bruke tags istedet?

Godt forslag! Samtidig vil problemet med å velge hvilken kategori en vid artikkel skal havne i eliminert.

Slikt system finner man da mange steder, man trenger ikke å se lenger enn til WordPress for å finne et slags kombinert kategori- og tag-system.

7062645[/snapback]

Imidlertid har de færreste sider som tar for seg dette temaet slike funksjoner.

Lenke til kommentar
Noen her som kunne tenke seg å kaste opp et designforslag?

Da tror jeg du hopper over noen-og-tjue steg i utviklingsprosessen.

 

neitakk: Hvor mange tråder og innlegg i dette forumet skulle vel ikke vært stengt og sletta om alle skulle være lojale mot HW-nettverkets eiere og medarbeidere? Ser for meg at brukerne stemmer fram O'boy som det beste sjokoladepulveret, bare for at alle får warn fordi de ikke er lojale mot Uelands mening (som eksempel) om at Nesquick er best.

 

For noe bullshit, ja. BS.

Lenke til kommentar
Back end er viktigst å få i orden, før man tenker på utseendet av siden. Men selve rammeverket er jo også viktig.

7062669[/snapback]

Backend får vi alltids på plass på en eller annen måte, et ferdigsystem kan jo godt benyttes mens vi utvikler vårt eget. Jeg mener at et godt design er svært viktig å få til, og lurer derfor på om det er noen her som har lyst til å kaste opp et forslag eller to. Vanskelig å diskutere design uten eksempler - et bilde sier merenn tusen ord. ;)

 

Da tror jeg du hopper over noen-og-tjue steg i utviklingsprosessen.

7062683[/snapback]

Yes, men siden vi allerede var inne på design og brukervennlighet. ;)

Endret av Dahl
Lenke til kommentar

Vi som har så forskjellige ferdighetsormåder greier helt fint å jobe paralellt med back-end og deign-forslag. Det skulle da bare mangle. Å bruke et midlertidig system mens vi lager eget er jeg i mot, da det vil føre til vnskeligheter ol. når vi skal bytte - samt at brukere vil oppleve et system som ikke er stabilt (endrer seg).

Lenke til kommentar

Noen innspill både på backend og design. Klart vi må skrive backend selv, ingen andre måter vi kan få det til å bli AKKURAT som vi selv vil. Litt enig med Dahl om at vi må få noe forslag til design, men det er vanskelig å gjøre noe konkret når man ikke vet hvordan siden skal være bygd opp enda. Må også ha litt "brainstorming" på hvordan diverse løsninger blir, men tanke på funksjonalitet før vi bestemmer oss for hvordan siden skal se ut. Designet må bygge på funksjonene

Lenke til kommentar
Vi som har så forskjellige ferdighetsormåder greier helt fint å jobe paralellt med back-end og deign-forslag.

7062726[/snapback]

Helt enig. Når vi er såpass mange er det bare tungvint at alle skal jobbe på enten design eller back-end samtidig. Jo flere kokker, jo mer søl.

Lenke til kommentar
Klart vi må skrive backend selv, ingen andre måter vi kan få det til å bli AKKURAT som vi selv vil.

7062731[/snapback]

To OZ! øhm.. php kategorien :p

 

edit: Støtter ikke helt forslaget om å bruke wordpress. Siden vi nå satser på å lage noe som er vidt forskjellig (deisgn og layoutmessig) fra resten så vil jeg heller støtte et forslag om å skrive det meste fra bunnen av. Desverre vil det ta tid, og er nok ganske så vanskelig... mange argumenter både for og imot...

Endret av MC2
Lenke til kommentar
Problemet som kan oppstå av å lage design først, er at selve designet kan begrense siden funksjonsmessig senere. Hvis vi heller først tenker over og greier ut om hvilke funksjoner back-end skal ha, kan vi heller lage et design skreddersydd for funksjonene.

7062742[/snapback]

Du har tydeligvis misforstått meg. Jeg mente ikke at vi skulle lage ferdig designet nå, jeg mente bare å få et bilde på hvordan vi tenker oss at siden ser ut, slik at vi lager back-end-løsninger deretter. Til syvende og sist er det selvsagt viktigst å få på plass back-end først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...