Gå til innhold

IE7 slippes onsdag


Anbefalte innlegg

Wohoo, dette har jeg gått og ventet på i 5 år :fun:

 

 

 

NOT!!

 

 

 

EDIT: Foresten, hva med alle MS-fansa som normalt mener det er uforsvarlig å gå over til non-MS software fordi overgangen blir for stor for uerfarne databrukere? Jeg mener, overgangen i brukergrensesnitt er større fra IE6 til IE7 enn fra f.eks. IE6 til Firefox. Og denne oppgraderingen skal snart rulles ut automatisk.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE :)

7061066[/snapback]

Hvis du skal være et godt eksempel burde du vel absolutt bruke noe annet enn IE?

7061111[/snapback]

 

Nei. Vi har en policy, over hvilke program vi får lov til å bruke. Dette er ganske vanlig i mange bedrifter. Eneste browseren vi har på denne listen, er Internet Explorer. Og dette er pga sikkerhet (Ja, pga sikkerhet).

7061225[/snapback]

Det er vel pga. den gode støtten for Active Directory med sentral policying, det har vel ikke Firefox eller Opera?

7061365[/snapback]

 

Blant annet det ja.

Dessuten har vi kontroll, via vi at vi kan kjøre automatiske oppdateringer til IE, noe vi ikke kan kontrollere om brukeren kjører Opera eller FX

Lenke til kommentar

Kjempebra at IE7 nå kommer i endelig versjon. Jeg har brukt IE7 fra beta til RC. Det er en stor forbedring fra IE6.

 

Til alle dere som tror at store bedrifter kan bruker FireFox eller Opera, må jeg si at det er mye IE brukes til i bedriftssammenheng som FireFox eller Opera ikke har støtte for. Ansatte har ikke en nettleser for å surfe på Internett i arbeidstiden. Nettleseren brukes primært ovenfor bedriftsinterne systemer. I tillegg kommer generelle systemer som er svært mye brukt i næringslivet og i offentlig sektor, f.eks. Sharepoint, CMS og ulike saksbehandlingssystemer m.m. Disse krever IE (og ofte Office) for å fungere ordentlig!

Endret av reidar76
Lenke til kommentar
Microsoft oppfordrer webutviklere og programmerere til å forberede nettsider og programmer for IE7. Microsoft mener nemlig at forbedringene og de nye funksjonen i IE7 kan skape problemer for enkelte nettsider.
Erlig talt, nok en gang skal utviklerene tilpasse seg Microsoft, ikke omvendt som er mest naturlig.

7061749[/snapback]

Eg vil tru at det først og fremst er sider som er tilpassa tidlegare versjoner av IE som treng forandring. IE7 har betre støtter for ulike standarder, og då kan det vere at sider som er tilpassa tidlegare versjonar ikkje vises riktig i IE7.

 

Jeg vet godt hva det verktøyet er til, det står tross alt i artikkelen. Så du trenger ikke fortelle meg det. Men at det trengs et program for å hindre installasjonen er latterlig. Det bør da være litt brukervennlighet.

7061834[/snapback]

Du treng ikkje dette programmet, du kan ganske enkelt velje og ikkje instalere det. Men då trur eg du må gjere dette manuelt kvar gong, derfor er det meir brukarvennleg å tilby eit program som ordner dette ein gong for alle. Husk at dette først og fremst er retta mot dei som drifter større nettverk.

Lenke til kommentar
Jeg vet godt hva det verktøyet er til, det står tross alt i artikkelen. Så du trenger ikke fortelle meg det. Men at det trengs et program for å hindre installasjonen er latterlig. Det bør da være litt brukervennlighet.

7061834[/snapback]

Tror enda ikke du skjønner hva det er snakk om...

Dette verktøyet er beregnet på store nettverk, slik at du skal slippe å løpe rundt på 500+ Windows-maskiner for å trykke at du ikke skal ha de oppdateringene.

 

Det er jo også kjekt å kunne slippe og si at du ikke vil ha IE7 hver gang det er oppdateringer på gang, greit å få gjort det en gang for alle.

Lenke til kommentar
Tror enda ikke du skjønner hva det er snakk om...

Dette verktøyet er beregnet på store nettverk, slik at du skal slippe å løpe rundt på 500+ Windows-maskiner for å trykke at du ikke skal ha de oppdateringene.

 

Det er jo også kjekt å kunne slippe og si at du ikke vil ha IE7 hver gang det er oppdateringer på gang, greit å få gjort det en gang for alle.

7063067[/snapback]

Du har tydeligvis ikke fått med deg hva jeg har snakket om. Det er dumt at folk i utgangspunktet må si nei gang på gang til IE7 (om noen ikke ønsker den ennå). Uansett om du forstår det eller ikke, så er det ikke noe poeng i å terpe det om og om igjen. Produsenten burde tenkt på at folk burde kunne si nei én gang, uten å ha et eget program til å hindre IE7. (samme hvilken programvareprodusent det gjelder)
Lenke til kommentar
Raptor,13/10-2006 : 17:36]

Tror enda ikke du skjønner hva det er snakk om...

Dette verktøyet er beregnet på store nettverk, slik at du skal slippe å løpe rundt på 500+ Windows-maskiner for å trykke at du ikke skal ha de oppdateringene.

 

Det er jo også kjekt å kunne slippe og si at du ikke vil ha IE7 hver gang det er oppdateringer på gang, greit å få gjort det en gang for alle.

7063067[/snapback]

Hvis man har over 500 pcer med windows, som man opdaterer kun med automatiske opdateringer, uten å bruke wsus, så fortjener man den jobben.. Har selv ca 300 pcer, og bruker nye wsus 3.0 beta (Stygt å bruke beta-programvare som produksjonsserver, men wsus 2 er så utrolig tilbakestående).

 

Kommer nok lett til å trykke "decline" på alt som heter ie7-opdateringer, iallefall det første halvåret..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Jaja.. Her på maskina kommer det nok til å bli installert IE7. Jeg er fornøyd med den nettleseren, selv den ikke kommer til å bli første valget mitt for den ikke har noen mulighet for reklame blokkering på nettsider..

Lenke til kommentar
Du har tydeligvis ikke fått med deg hva jeg har snakket om. Det er dumt at folk i utgangspunktet må si nei gang på gang til IE7 (om noen ikke ønsker den ennå). Uansett om du forstår det eller ikke, så er det ikke noe poeng i å terpe det om og om igjen. Produsenten burde tenkt på at folk burde kunne si nei én gang, uten å ha et eget program til å hindre IE7. (samme hvilken programvareprodusent det gjelder)

7063516[/snapback]

 

Som flere har påpekt er det du som har litt tungt for det. I et nettverk på denne størrelsen (forsåvidt et hvilket som helst nettverk av noe størrelse) skal det ikke være opp til brukerne å avgjøre hvilke oppdateringer de vil ha og når. Det er også meningsløst om alle brukere i et slikt nettverk skulle laste ned oppdatering til IE7 fra Windows Update.

Lenke til kommentar
Håper bare de har fixa problemet med RC1 hvor IE7 fjerner/ødelegger(?) en DLL(husker ikke navnet) explorer.exe tydeligvis må ha for å vise skrivebordet. Dette har skjedd med både min stasjonere og bærbare.

7066136[/snapback]

 

Det har skjedd for meg også, men bare på PC med ugyldig lisens, og med nedlasting av såkalt cracket versjon fra BitTorrent. Tester IKKE det igjen kan jeg love deg!

 

Har også installert på maskin med gyldig lisens og lastet ned fra MS' side, uten problemer! Syns IE7 funker supert!

Lenke til kommentar
Tviler egentlig litt på at dette har noe med ulovlig lisens å gjøre. Dll-filen som plutselig blir "borte" har absolutt ingenting med sånt å gjøre. Syns dessuten det hadde vært rart hvis MS hadde gjort sånt mot folk.

7080472[/snapback]

Har installert IE7 RC1 på over 20 PC'er nå, og ikke sett noe problemer med noen DLL filer.

Lenke til kommentar

Målet er nok å fikse flest mogleg feil. Du har vel sendt inn ein feilrapport der du gjer Microsoft oppmerksom på problemet (det er jo tross alt det som er vitsen med beta-testing). Men uansett kor mange feil dei fikser no, kjem det nok til å kome både ein og to patcher til IE7 etterkvart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...