Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?


Matsini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med god kompresjonskvalitet, er det ingen grunn til å tro at VC-spillene tar mer enn en ROM-fil.

7325840[/snapback]

 

Når Nintendo har sagt at de vil ta mer plass så er det jo god grunn til å tro det. Jeg kan ihvertfall ikke fatte hvorfor de skulle ønske å lyve om det.

7326206[/snapback]

 

At noen spill tar 5 MB, betyr ikke at alle gjør det. Det samme gjelder N64, SM64 tok f.eks. ikke mer enn 8 MB (noe som den gangen var veldig god kompresjonskvalitet).

Lenke til kommentar

Nintendo sier cirka, det gir det kraftig slingringsmon. Men så kommer det ann på om hvilket format Wii VC bruker på sine spill, ROM filene er som oftest laget normale nerder med mye fritid, og komprimerer sikkert på en annen måte med andre verktøy.

 

Så formatet og komprimeringen spiller inn på størrelsen, men går man ut fra størrelsen på ROM filene i dag så er det ingen ting som tilsier at VC spillene blir omtrent samme størrelse.

Lenke til kommentar
Når spillet tar så lite plass så må det suge hardere enn en jet motor og være like teknisk som en kortstokk :roll:

 

Hvor vil du egentlig?

7326061[/snapback]

Skjønte ikke helt den der. Her snakker vi om gamle spill fra starten av 1990 tallet. Ikke über grafikk jævler ano 2006.

7326192[/snapback]

 

Svarte til noe dragon hunter sa og jeg brukte litt ironi. Hvor mye plass et spill tar bryr meg midt oppi der sola skjeldent (aldri?) skinner. Blir det problemer med for lite lagrings plass så kanskje jeg kommer og gråter en elv for.

Lenke til kommentar

Jada :) Kom nettopp over anmeldelsene fra Famitsu:

 

Necro Nesia (Spike): 8,7,6,7 - 28/40

Super Monkey Ball (Sega): 8,8,8,7 - 31/40

Wing Island (Hudson): 5,6,6,5 - 22/40

Kororinpa (Hudson): 6,6,6,6 - 24/40

SD Gundam Scud Hammers (Banpresto): 8,8,9,8 - 33/40

Ennichi no Tatsujin (Bandai Namco): 7,7,7,6 - 27/40

Tamagotchi no Pika Pika Daitouryou (Bandai Namco): 7,7,7,5 - 26/40

Red Steel (Ubisoft): 8,9,9,8 - 34/40

Trauma Center (Atlus): 8,9,8,7 - 32/40

Elebits (Konami): 8,8,8,8 - 32/40

Super Swing Golf (Tecmo): 8,7,7,7 - 29/40

Odoru Made in Wario (Nintendo): 8,9,8,9 - 34/40

Zelda Twilight Princess (Nintendo): 9,10,9,10 - 38/40

Crayon Shin Chan (Banpresto): 7,8,7,6 - 28/40

 

Link

 

Ser ut som Zelda seiler opp som det store flaggskipet! Men er faktisk litt imponert over scoren til Red Steel.

Lenke til kommentar

Hmm, ja det der var jo noe annet en antydet av anmeldelser her omkring (Red Steel).

 

Var på nippet til å be om avbestilling av det spillet her om dagen. Men eg lar det gå, eg får heller tape de lappene der om spillet skulle vise seg å vere ubrukelig. Tror uansett eg vil fine ein viss glede med spillet.

Lenke til kommentar

Gundam får 33/40... Er dette det samme spillet som har fått total slakt over hele linja her i vesten? Så video reviewen på gamespot og spillet virket jo totalt ubrukelig. Litt rart at det er så stor forskjell, skjønner at serien er populær der borte men hvis spillet er så teknisk dårlig som jeg har fått inntrykk av så skjønner jeg ikke at det får så høy score.

Ser det samme på Red Steel, selv om det ikke har fått fullt så hard medfart som Gundam. Famitsu er jo et høyt respektert spillblad, men dette var ganske store forskjeller...

Endret av sp0ck
Lenke til kommentar

Det er ikke bare gamespot som gir Gundam og Red Steel dårlige omtaler, ut ifra det jeg har sett er de fleste anmeldere ganske samstemte her. Det er jo litt morsomt at gamespot blir hatet av samtlige Zelda fans fordi de gir TP 8.8, som jo er en veldig bra score. Det er forøvrig mer enn MM fikk (8.3), dog mindre enn OoT og WW (henholdsvis 10 og 9.3). At gamespot har noe imot wii tror jeg nok ikke stemmer, det er hvertfall ikke mitt intrykk.

Lenke til kommentar
Det er ikke bare gamespot som gir Gundam og Red Steel dårlige omtaler, ut ifra det jeg har sett er de fleste anmeldere ganske samstemte her. Det er jo litt morsomt at gamespot blir hatet av samtlige Zelda fans fordi de gir TP 8.8, som jo er en veldig bra score. Det er forøvrig mer enn MM fikk (8.3), dog mindre enn OoT og WW (henholdsvis 10 og 9.3). At gamespot har noe imot wii tror jeg nok ikke stemmer, det er hvertfall ikke mitt intrykk.

7331514[/snapback]

 

Jeg er Zelda-fan og jeg hater ikke Gamespot. Å si at Gamespot hater Wii blir veldig feil ja, da Gamespot består av mange mennesker med forskjellige meninger og spillpreferanser. Jeff Gerstmann som anmeldte Zelda derimot er ganske negativ til Wii. Han hadde ikke en positiv ting å si om styringen til Zelda f.eks. Mens noen andre anmeldelser har sagt at styringen er en forbedring og gir spillet en ny dybde. Så selv om han ikke hater Wii, så er det tydelig at noen anmeldere vil gi Wii-spill konsekvent lavere poengsummer enn andre fordi de ikke liker kontrolleren noe særlig i utgangspunktet.

Endret av Dinex
Lenke til kommentar
Det er ikke bare gamespot som gir Gundam og Red Steel dårlige omtaler, ut ifra det jeg har sett er de fleste anmeldere ganske samstemte her. Det er jo litt morsomt at gamespot blir hatet av samtlige Zelda fans fordi de gir TP 8.8, som jo er en veldig bra score. Det er forøvrig mer enn MM fikk (8.3), dog mindre enn OoT og WW (henholdsvis 10 og 9.3). At gamespot har noe imot wii tror jeg nok ikke stemmer, det er hvertfall ikke mitt intrykk.

7331514[/snapback]

 

Jeg er Zelda-fan og jeg hater ikke Gamespot. Å si at Gamespot hater Wii blir veldig feil ja, da Gamespot består av mange mennesker med forskjellige meninger og spillpreferanser. Jeff Gerstmann som anmeldte Zelda derimot er ganske negativ til Wii. Han hadde ikke en positiv ting å si om styringen til Zelda f.eks. Mens noen andre anmeldelser har sagt at styringen er en forbedring og gir spillet en ny dybde. Så selv om han ikke hater Wii, så er det tydelig at noen anmeldere vil gi Wii-spill konsekvent lavere poengsummer enn andre fordi de ikke liker kontrolleren noe særlig i utgangspunktet.

7331599[/snapback]

 

Har mistet en stor del respekt for Gerstman etter den Wii Live Preview-tingen. Han satt å spilte Wii Golf. SATT å spilte golf! Og når han ble spurt om hvor likt det var ordentlig golf svarer han "Not at all", mens han fremdeles satt. Samme med bowling.

 

Men jeg liker fremdeles Gamespot som en nyhetsside, og det er fremdeles noen gode anmeldere der. Spesielt Kasavin er en god anmelder.

Lenke til kommentar

Jeg er Zelda-fan og jeg hater ikke Gamespot. Å si at Gamespot hater Wii blir veldig feil ja, da Gamespot består av mange mennesker med forskjellige meninger og spillpreferanser. Jeff Gerstmann som anmeldte Zelda derimot er ganske negativ til Wii. Han hadde ikke en positiv ting å si om styringen til Zelda f.eks. Mens noen andre anmeldelser har sagt at styringen er en forbedring og gir spillet en ny dybde. Så selv om han ikke hater Wii, så er det tydelig at noen anmeldere vil gi Wii-spill konsekvent lavere poengsummer enn andre fordi de ikke liker kontrolleren noe særlig i utgangspunktet.

7331599[/snapback]

 

Det han sier om styringen er at den fungerer bra, men den utnytter ikke det fulle potensialet til kontrollen siden den stort sett ikke gjør mye mer enn den vanlige gamecube kontrollen (mtp at TP også er et gamecube spill). Men nå skal ikke jeg dra Zelda debatten i gang igjen her, Jeff og gamespot fikk kjørt seg godt i den tidligere tråden.

Lenke til kommentar
Det han sier om styringen er at den fungerer bra, men den utnytter ikke det fulle potensialet til kontrollen siden den stort sett ikke gjør mye mer enn den vanlige gamecube kontrollen (mtp at TP også er et gamecube spill). Men nå skal ikke jeg dra Zelda debatten i gang igjen her, Jeff og gamespot fikk kjørt seg godt i den tidligere tråden.

7331808[/snapback]

 

Det han sa om styringen i videoanmeldelsen var at det var akkurat som å trykke på knapper bare mindre responsivt. Dette er vel langt ifra å si at den fungerer bra. Jeg sier ikke at han tar feil der. Har ikke prøvd selv enda så har ingen mening om det. Poenget mitt var at selv om det ikke blir riktig å si at noen hater Wii, så kan man vel psåtå at noen har en mer negativ innstilling enn andre.

Lenke til kommentar
Har mistet en stor del respekt for Gerstman etter den Wii Live Preview-tingen. Han satt å spilte Wii Golf. SATT å spilte golf! Og når han ble spurt om hvor likt det var ordentlig golf svarer han "Not at all", mens han fremdeles satt. Samme med bowling.

 

Der mistet jeg det lille jeg hadde igjen av respekt for den mannen...

Lenke til kommentar

Mulig dette har blitt tatt opp før, men jeg fant ikke noe. Så gjennom sidene til Wii, og kom over dette.

In addition to new titles, Nintendo is making the greatest video game archive in history available for download to its Virtual Console. NES games start at 500 Wii Points, Super NES games start at 800 Wii Points and Nintendo 64 games start at 1,000 Wii Points. Sega Genesis games start at 800 Wii Points and TurboGrafx16 games start at 600 Wii Points. Wii Points can be purchased online or at retail at an MSRP of $20 for 2,000 points.

 

Dette er sakset fra siden. Jeg har hele tiden trodd at disse gamle spillene skulle være helt gratis og nedlastbare fra nettet. Slik jeg forstår, så stemmer altså ikke dette. Det er i såfall en UTROLIG stor skuffelse at man må kjøpe "points" for å kunne laste ned disse gamle klassiske spillene...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...