Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil: Chevrolet Corvette ca 1970. Burde jeg?


DE1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For all del, hvis du ikke orker peset med å skru selv, finnes det mange seriøse verksteder i norge som skrur på bla. Corvetter. Ta for eksempel en titt her: Corvettestore. Dette firmaet både importerer Corvetter, selger og reparerer dem. Eieren har drevet med Corvette i USA, og har lang erfaring. Det var faktisk han vi importerte vår Corvette av... ;)

7121020[/snapback]

 

Jeg har stor sans for slike foretak og hell og lykke til innehaveren men jeg ble litt paff da jeg ble bedt om å velge languish på forsiden. :hmm: Trodde bestemt at det å kjøpe Corvette skulle være en positiv opplevelse. :!:

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg ikke hvit er noen fin farge på Corvette eksteriørt, og hvitt skinninteriør kan være noe dritt siden det lett blir flekker på det. Sort interiør er det fineste synes jeg, og rødt kan også funke med rett eksteriørfarge. ;)

 

Hvis jeg skulle valgt farge på en Corvette jeg skulle hatt, ville jeg trolig ha valgt svart eksteriør og rødt interiør + at all krommen på bilen skulle ha skinnt så mye at man trengte solbriller for å se på den! :dribble: Å fått den litt nærmere bakken (les senking) + og breddet hjulbuene litt hadde heller ikke vært så dumt :yes:

 

Ellers syns jeg "monza red" fra 69-modellen, og blått er fint på en gammel Corvette! :) Du har MANGE muligheter. du må nesten finne ut selv hva du syns er penest! ;)

 

Huffadhemi: Trodde bestemt at det å kjøpe Corvette skulle være en positiv opplevelse. :!:

 

Hva mener du med det? :p

 

Mr_transam: Hvor og hvordan har du fått muligheten til å fått kjøre den Greenwood-Corvetten? :)

Lenke til kommentar
Huffadhemi:  Trodde bestemt at det å kjøpe Corvette skulle være en positiv opplevelse.  :!:

 

Hva mener du med det?  :p

7126458[/snapback]

 

Hvis du leser det som står på forsiden til Corvettstore så ser du at det står at du skal velge languish som betyr å være nedfor, deprimert, føle seg svak/utenfor blant annet. Skal stå language som uttales ganske likt.

 

@ Dag-Erik. Bruk tiden til å se så mange Corvetter du kan for å finne de fargene du liker. Rent praktisk så er svart skinn/skai veldig varmt i solsteken. Svidde lår og albuer. Sort/rød, sort/blå, blå/blå, grønn/grønn og brun/brun er kombinasjoner jeg liker. Gjerne med forskjellige nyanser. Og sort og hvitt interiør går til det meste.

 

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar

åja... hehe :p

 

Enig med huffadhemi i at du bør se rundt på andre Corvetter for å finne fargene du liker best... :) En annen ting du kan gjøre (hvis du ikke allerede har gjort det?), er å begynne og "integrere" deg i Corvette-miljøet ;) På den måten kan det jo hende at du skaffer deg inspirasjoner og skaper deg gode kontakter... :) En fin plass og starte er i Corvette Club Norway. Her finnes det bilder, forum, link til lokalavdelingers websider osv. ;)

 

Ha en fin kveld! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det er Øystein Fredriksen som driver det firmaet. Og det er han jeg har hjulpet med den Greenwood vetten som han eier.

 

Jeg kan si av erfaring at han er en meget dyktig mann når det kommer til vette. Han har vel vært borti det meste som finnes av det, og hvis en liten trykkleif skal være avgjørende her, er det bare smålig.

 

Han er proff og kan sakene sine!

Lenke til kommentar
og hvis en liten trykkleif skal være avgjørende her,

 

7133425[/snapback]

 

Naturligvis ikke, ingen som har sagt det, men det er nå en morsom leif da og min kommentar til den gjaldt kun forsiden, ikke firmaet generelt. Noe jeg trodde kom frem av posten min. Stor unnskyldning til alle fornærmede parter. :blush:

Men for ordens skyld; det (lille) jeg har hørt om Corvettestore er positivt og fremdeles hell og lykke til innehaveren.

 

Ha en fin dag. :)

Lenke til kommentar
Det høres ut som det er et større nett med Vette-fans og Vette-folk enn hva jeg trodde.. :p Virker som folk virkelig har peiling og erfaring, selv her i Norge.! :)

7133489[/snapback]

 

Det finnes i dag om lag 1200 Corvetter i norge, og nesten halvparten av disse er registrert på medlemmer i Corvette Club Norway, så det sier vel sitt? :)

Lenke til kommentar
Her er det virkelig mye rare fakta og meninger ute og går...

 

Og den g383'n, står den i drøbak slik at alle som vil kan komme innom og se på den?

7134945[/snapback]

 

Den er Øysteins personlige bil. Han har den vel på sjappa for det meste tror jeg.

Den står hvertfall der når jeg er innom titt og ofte

 

Tar meg ofte en tur innom der for å se på det nye og spennende han har!

 

Han har vel ikke noe imot om at folk ser på bilen. Han har den jo med på alt som er av amcartreff i Norge

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oh, yes! Da fikk jeg svar fra USA.

 

De vi bodde hos oss i USA sendte mail til han og spurte følgende:

> >Q.:

> >I am sure you remember the **** family (Parents and three boys). They

> >have asked me many times if I can ask you, if it could be possible for

> >them to buy a Corvette from you.

> >It has to be older than 30 years, and no hurry at all.

> >What do you think?

 

Svar:

> >I will be glad to help Dag-Erik and family with a Corvette.  You may give

> >them my email **** so they

> >can let me know exactly what they are looking for.

 

Så da blir det Chevrolet Corvette på meg da, gitt. :wee:

Endret av DE1
Lenke til kommentar

En slik bil er det jeg også har sett på, eneste som står igjen er vell bare og vente et år til jeg blir 18.

 

Men som sagt er det få fine eksemplarer av denne type bil, noen andre biler fra 0-100000kr med lignede look osv ?

 

Veteranbiler er vell ikke dyre og forsikre uansett ? Er noe lignede jeg har hørt varfall :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...