Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Første bil: Chevrolet Corvette ca 1970. Burde jeg?


DE1

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Vurderer å kjøpe en veteran ( 76 eller eldre) Chevrolet Corvette.

Er dog ikke helt sikker.

Skal kun brukes om sommeren.

 

Er det mye vedlikehold av disse bilene? (Corvette rundt 70-tallet)

Vanskelig og dyrt å skaffe seg deler?

Andre ulemper med bilen..

 

Legger ved noen bilder så dere veit sånn ca hva jeg tenker på. :)

 

1967corvette427222.jpg

post-72905-1160600090_thumb.jpg

post-72905-1160600156_thumb.jpg

post-72905-1160600170_thumb.jpg

post-72905-1160600195_thumb.jpg

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ooo drømmebilen min! Kjøp kjøp kjøp! Er jo helt rått å eie et sånt stykke bil, skulle pusset og vasket den dagen lang :D

7051061[/snapback]

Det er drømmen min også :love:

Om det er så veldig mye mer vedlike hold enn vasking og pussing så må jeg nok tenke litt...

 

Btw, er 15 nå. Så blir 18-årsbilen min. Kjører jeg fort blir den solgt på rappen. :p

Er tross alt V8 med omlag 400 hester.. Så får begrense meg.

 

Men som sagt, har ikke lyst på så veldig vedlikehold akkurat.

Endret av DE1
Lenke til kommentar

Ja, tenkte jo på etter den var ferdig oppusset da ;)

 

Men har tenkt på å kjøpe meg en slik en når jeg har endel ekstra penger, og ha den som ekstra bil og sommerbil. Men må ha ganske mye bedre økonomi enn jeg har nå :p

 

Har lyst på et slikt prosjekt, der jeg kan mekke og jobbe med bilen, lære den skikkelig å kjenne og bli god venn med den :p Finne på et skikkelig jentenavn og kose med den :D

Lenke til kommentar

Hvor mye arbeid som er med bilen spørs jo helt på hvor bra eksemplar du skaffer deg da. Jeg regner med du må ut med over 100k for å få tak i en slik som er i god og kjørbar stand. Jeg sjekket litt på finn.no nå, og der har de 49 stykker faktisk :D Men av de er det bare 1 som koster under ca 100k, og det er et oppussingsprosjekt til 40k. Kjøper du en sånn en blir det nok MYE arbeid for å få den i ship shape, men det er nok bare kos å arbeide med en sånn bil ;)

Lenke til kommentar

Disse bilene er ofte skranglekjerrer.

Karrosseriene på dem er av glassfiber og blir som regel skeive over tid, veldig få fine av disse.

 

Men finner du et fint eksempel som ikke har skeivt karrosseri eller andre problemer, så kan du kjøpe, men er allikevel ikke ambefalt å kjøpe gammel bil med glassfiberkarrosseri.

 

Uansett fin bil, flere som alltid har hatt lyst på en sånn en som ikke har lyst på lengre når man har kjørt dem, eller sett nerme på dem :thumbdown:

Lenke til kommentar
Ooo drømmebilen min! Kjøp kjøp kjøp! Er jo helt rått å eie et sånt stykke bil, skulle pusset og vasket den dagen lang :D

7051061[/snapback]

Det er drømmen min også :love:

Om det er så veldig mye mer vedlike hold enn vasking og pussing så må jeg nok tenke litt...

 

Btw, er 15 nå. Så blir 18-årsbilen min. Kjører jeg fort blir den solgt på rappen. :p

Er tross alt V8 med omlag 400 hester.. Så får begrense meg.

 

Men som sagt, har ikke lyst på så veldig vedlikehold akkurat.

7051077[/snapback]

 

18-årsbil! driter du penger eller? :)

Lenke til kommentar

For å gå litt nærmere på sak da.

 

Jeg ble kjent med en fyr i USA som kanskje (merk: kanskje) skal bygge en til meg. Han finner mer eller mindre vrak Corvetter og bygger dem opp igjen. Altså i heeelt god tilstand. Bare kjørt noen meter. Laget for hånd selvsagt. Altså, ikke mye arbeid ifra starten.

 

For denne + frakt, fortolling osv. for ca 100 000,- :)

Som dere skjønner koster dette mer i Norge.

 

Så, jeg driter ikke penger nei ;)

Skal dog bli en utfordring og skaffe 100 000,- på to og et halvt år..

Lenke til kommentar
Disse bilene er ofte skranglekjerrer.

Karrosseriene på dem er av glassfiber og blir som regel skeive over tid, veldig få fine av disse.

 

Men finner du et fint eksempel som ikke har skeivt karrosseri eller andre problemer, så kan du kjøpe, men er allikevel ikke ambefalt å kjøpe gammel bil med glassfiberkarrosseri.

 

Uansett fin bil, flere som alltid har hatt lyst på en sånn en som ikke har lyst på lengre når man har kjørt dem, eller sett nerme på dem :thumbdown:

7051171[/snapback]

Spørs vel litt hvordan du bruker bilen da?

Jeg kjører ikke fort. Blir mere en showcar. Brukes bare om sommeren.

Tror ikke dette vil bli et problem.. eller?

Lenke til kommentar

Jeg ville kanskje sett på en av de tilsvarende bilene som er til salgs her i Norge, og teste den litt. Det er jo ikke sikkert den er like pen på nært hold, eller interiøret er som du vil. Hvis du har tenkt å bruke så mye som 100.000 på den, ville jeg nok være HELT sikker på at det var det jeg ville ha før jeg kjøpte den fra et annet land. Har sett flere Corvetter på nært hold, men aldri satt inni eller testet, skulle garantert gjort dette før jeg kjøpte en :)

Lenke til kommentar
Jeg ville kanskje sett på en av de tilsvarende bilene som er til salgs her i Norge, og teste den litt. Det er jo ikke sikkert den er like pen på nært hold, eller interiøret er som du vil. Hvis du har tenkt å bruke så mye som 100.000 på den, ville jeg nok være HELT sikker på at det var det jeg ville ha før jeg kjøpte den fra et annet land. Har sett flere Corvetter på nært hold, men aldri satt inni eller testet, skulle garantert gjort dette før jeg kjøpte en :)

7051278[/snapback]

Har både sett mange av de han har bygget og sittet på i en av dem. Ble forelsket med en gang :love:

Er jeg heldig så får jeg prøvekjøre en av han også før jeg kjøper min.

 

Og jeg får jo selvfølgelig se bilder under arbeidet og kanskje få gjøre om litt.

Lenke til kommentar

Bra det da, du bør være temmelig sikker på bilen før du svir av 100k ;)

 

Ikke for å ødelegge for deg, men hvorfor en slik bil som første? Ville det ikke vært bedre å skaffe deg en normal bil, som du kan bruke hele året først, så heller ta drømmebilen litt senere, når du har stabil økonomi og stabil inntekt? Har du ikke egentlig behov for bil eller?

Lenke til kommentar
Tror forsikring av en corvette for en 18 åring kan bli veeeeldig dyrt:P hehe

7051327[/snapback]

Setter den på pappa. Er jo han som skal få æren av å se på den :p

 

DrThomas: Bruker pappas rimelig normale Passat 98' som vanlig-bil :p

Mens dette blir show- og lekebil :love:

Lenke til kommentar
Da er det vel bare å kjøre på ;) Hadde vært helt rått med en sånn bil. Vi får se om jeg får råd til en før du blir 18, så skal jeg legge ut noen bilder og erfaringer :D

7051414[/snapback]

Da skal jeg nok komme personlig å se :D

Tar ca et halvt år og bygge den for han som gjør det (hobby)

 

Og hvem sier at jeg være 18?

Øvelseskjøre med en Chevrolet Corvette er vel ikke dumt det heller. :innocent:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...