Gå til innhold

Xvid avspillingsproblem, flere versjoner av xvid?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei

Vedlagte bilde viser, til venstre, en velfungerende HDTV Xvid videofil men, til høyre, en ikke fungerende, DVDRIP Xvid videofil. Med fungerende/ikke fungerende mener jeg dapå en dvd spiller jeg har koblet på nettverket og streamer vidoen (Kiss DP 1500 DVD spiller innebygget nettverk).

Videofilene fungerer helt fint på windows.

Poenget her er ikke dvdspilleren, men hva er egentlig forskjellene på disse to (se vedlegget)? Hvordan kan jeg evt få konvertert den som ikke virker over i nøyaktig samme format som den som fungerer? eller noe i den duren...

Håper noen har noen gode tips, tar i mot alt :)

post-105274-1160514638_thumb.jpg

Endret av martin82
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg så innlegget til VikingGz og prøvde Auto Gordian Knot, den gjorde susen. Jeg bare konverterte videofilen fra Xvid til divX, så nå kan jeg kjøre den over nettverket til dvd-spilleren og se den på tv=D juhuuu... men tok jammen lang tid å konvertere :(

Skrevet (endret)

Men så dukket problemet opp. Prøver nå å konvertere på nøyaktig samme måte med samme filen på en annen maskin (nyinsntallert), men får feil. Står at videofilen ikke er gyldig eller noe. Står i loggen at den ikke klarer å åpne filen...

Jeg får spilt av videoen i WMP helt fint, men lyden virker ikke når jeg bruker DivX Player.

Har installert divX codecer, MPEG layer-3 codec (som divX player klagde på, men den klager enda), Xvid codec, AC3... ja, var vel det.. Noe jeg mangler?

Endret av martin82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...