Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samleie - angrepille - samleie? Haster!


marte05

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg og kjæresten min har muligens gjort noe ganske, ganske dumt.

I går (mandag) hadde vi samleie.. I dag tok jeg angrepillen, en helt ny type tror jeg, til 198,- kroner. Før har jeg tatt to piller, men den nye er det bare en pille som skal taes.

I dag hadde vi samleie igjen. Nå i ettertid leste jeg på pakken at dette måtte ikke skje? Hva skjer? Har hørt om jeg tar en angrepille i morgen at det ikke fungerer? Stemmer det?

 

Trenger virkelig hjelp!

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst: Oh my god.

Nummer to: P-piller er ikke dyrt i Norge. Med mindre du har grunner som fare for blodpropp i familien osv, så anbefaler jeg deg å gå til lege/helsestasjon og få deg resept. Siden du har kjæreste, vil det også gjøre ting mindre stressende for dere :)

Tre: Kondom!! Billigere enn P-piller, og det er verdt det i forhold til å gå rundt og lure på om du er gravid.

 

Mitt egentlige svar: Du vil jo støte ut egget på den første abortpillen, så da er det ikke nødvendig å ta neste dag, (mest sannsynlig eneste sjansen for det er om du har sluppet to egg under eggløsning....).

Er du veldig usikker, ta graviditetstest om ca. to uker.

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Må bare nevne en ting: Angrepillen er en ANGREpille. Med andre ord noe du bruker når du angrer på noe, ikke som prevansjonsmiddel. (Vil tippe at kroppen ikke har så veldig godt av at du bruker slikt ofte...)

 

(Rett meg hvis jeg tar feil her...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

det er nok ikke særlig sunt å gomle i seg angrepiller, da disse inneholder meget store mengder østrogen. Bivirkninger er også påvist, mener jeg å ha lest... I tillegg anbefales det å ta graviditetstest etter noen uker - kanskje fordi angrepillen ikke er helt sikkert? (jeg kan ikke nok om dette..)

 

Som de andre har nevnt: angrepillen er ikke et prevansjonsmiddel. Hadde man kunne brukt angrepillen som et vanlig prevansjonsmiddel, ville preparatene vært solgt som det! (Tenk hvor mye mer selskapene kunne tjent hvis jentene kjøpte inn angrepiller fremfor p-piller. Iallefall med dagens priser.)

Lenke til kommentar

Vi kan jo regne litt på det.

 

La oss si dere har sex 4 ganger i uken (bare for å ta et tall).

Angrepiller = 120,- x 4 = 480,-

480,- x 4 uker = 1920,- !!

 

Kondomer 10stk = ca. 60,-

Ca. 2 pakker i mnd = 120,- For en måned.

 

P-piller: Varierer fra rundt 10,- til 100,- dersom man er mellom 16 og 25 år gammel.

 

Litt dyrt for angrepiller i måneden, ja, hehe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...