Gå til innhold

Omtale av Logitech G25 Racing Wheel (PC/PS2)


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
spillet må altså la deg binde en separat knapp til hvert enkelt gir. GTR, GT Legends, GTR 2, Live for Speed, Richard Burns Rally og gamle Viper Racing er eksempler på slike spill

 

Viper Racing skal dras opp av støvet når jeg får G25.. Viper Racing har også egen "knapp" for clutch.. :)

Endret av Freeman84
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Undead,10/10-2006 : 13:58]
Hadde det bare hatt støtte for xbox (360) hadde jeg kjøpt det på minuttet!

7039131[/snapback]

 

Bare å vente på Forza 2 rattet det ;)

7039321[/snapback]

 

Er vel ingen ratt på høyde med G25 som kommer til 360'n?

Ikke lenge til både MS og Logitech kommer med et hvert til konsollen, men etter hva jeg vet kan vi ikke forvente et med clutch og 6-girs kasse..

Vet du mer enn meg? :hmm:

7039903[/snapback]

 

Si ikke det, de som lager Forza 2 rattet er Forza 2 utviklerne (dvs de bestemmer)

Så vil ikke se bortifra at det rattet kan bli like bra. ;)

Skrevet
Fin omtale, har jo bestilt for noen uker siden nå. Og nå har komplett utsatt i til 19/10. Får håpe det kommer da! :cool:

7039741[/snapback]

 

Neeei, de kan ikke utsette det enda mer, klarer ikke å vente mer snart jeg :p

Skrevet

 

Da mangler bare et 'dashboard' med skikkelige instrumenter for km/t, omdr/m etc. sånn at jeg slipper å ødlegge skjermbildet med dette. Hvorfor lanserer dem ikke det i samma slengen ?

 

7040756[/snapback]

 

De må jo ha noe for neste generasjon også slik at de kan tjene ENDA mer penger :p

Skrevet
Da mangler bare et 'dashboard' med skikkelige instrumenter for km/t, omdr/m etc. sånn at jeg slipper å ødlegge skjermbildet med dette. Hvorfor lanserer dem ikke det i samma slengen ?

 

Ser stygt ut for mitt MOMO nå ja....

7040756[/snapback]

 

Bare å handle det: http://www.frex.com/gp/ :dribble:

 

meter060425w400.JPG

 

Veldig billig! (Selg bil/moped/hus , etter hva som passer...) :)

Skrevet
Lurer på om rattet er følsomt nok på giren til at man kan dobbelclutche når man skal gire ned. Noen som vet?

7040937[/snapback]

Begrensningen her ligger nok heller i spillet. Er vel ikke så ofte de emulerer usynkroniserte girkasser. :)

Skrevet
Lurer på om rattet er følsomt nok på giren til at man kan dobbelclutche når man skal gire ned. Noen som vet?

7040937[/snapback]

Begrensningen her ligger nok heller i spillet. Er vel ikke så ofte de emulerer usynkroniserte girkasser. :)

7041192[/snapback]

Da blir det også snakk om pedalenes plassering.

Gasspedalen plassert i midten for dobbeltclutching.

Det er lenge siden man fikk hengende pedaler i de fleste biler.

Skrevet

Girkassen trenger ikke å være usynkronisert for at dette skal virke\ha en hensikt.

Man kan gire ned mye raskere ved å gjøre det og få kraft momentant (man slipper å vente på at girkassen og motoren får samme hastighet).

 

Dette er også nyttig hvis man skal gire ned når det er glatt, da unngår man å få rykk i hjulene som fører til at man begynner å skli.

 

Francsi :D

Skrevet (endret)

Dere tenker på "heel-toe" teknikk dere nå?

clutch inn, toa på bremsen og mellomgasse med helen?

 

Det er vel ikke det samme som dobbelclutching?

 

Sveinsel: Ang. pedaler: Er ikke det vanlige hengende clutch og brems, og stående gass?

Endret av [space]
Skrevet
Da blir det også snakk om pedalenes plassering.

Gasspedalen plassert i midten for dobbeltclutching.

 

Errr?

 

trykk inn clutch --> sett gir i neutral --> slipp opp clutch --> gi gass --> trykk inn clutch --> gir ned i ønsket gir --> slipp opp clutch.

 

Hva har dette med pedalplassering å gjøre? Når jeg kjører bil er dette helt naturlig for meg å gjøre og bilene jeg kjører er helt normale.

 

Francis :D

Skrevet
Da blir det også snakk om pedalenes plassering.

Gasspedalen plassert i midten for dobbeltclutching.

Det er lenge siden man fikk hengende pedaler i de fleste biler.

7041357[/snapback]

Dobbeltclutche kan du gjøre helt uavhengig av hvor du har pedalene. Det er jo bare en teknikk for å tilpasse rotasjonshastighetene i girkassa til hverandre, for å kunne gire skikkelig med en usynkronisert girkasse (ja, du kan gjøre det med en synkronisert kasse også, men de skal gjøre det selv).

 

En annen ting er såkalt "heel-and-toe"-kjøring, som har litt mer med plassering å gjøre, men det kan du da gjøre uavhengig av om du dobbeltclutcher eller ikke. Uansett, det her blir fort en bildiskusjon, og de hører hjemme i annen del av forumet.

 

Når det er sagt er det selvsagt ingenting som hindrer deg fra å binde pedalene som du vil. Kan svinge med bremsepedalen og gi gass med rattet om noen skulle føle seg kallet. ;)

Skrevet

Dette rattet er bestilt hos komplett, så håper den ubekreftede datoen som altså er i morgen stemmer. Gleder meg som en unge! Blir gøy å brøve heel-toe teknikken :cool:

Skrevet
Undead,10/10-2006 : 13:58]
Hadde det bare hatt støtte for xbox (360) hadde jeg kjøpt det på minuttet!

7039131[/snapback]

 

Bare å vente på Forza 2 rattet det ;)

7039321[/snapback]

 

Er vel ingen ratt på høyde med G25 som kommer til 360'n?

Ikke lenge til både MS og Logitech kommer med et hvert til konsollen, men etter hva jeg vet kan vi ikke forvente et med clutch og 6-girs kasse..

Vet du mer enn meg? :hmm:

7039903[/snapback]

 

Si ikke det, de som lager Forza 2 rattet er Forza 2 utviklerne (dvs de bestemmer)

Så vil ikke se bortifra at det rattet kan bli like bra. ;)

7040883[/snapback]

 

Men vi snakker likevel om rene spekulasjoner..

Skrevet (endret)
Konklusjon

Logitech G25 koster omtrent det dobbelte av hva Logitechs tidligere toppmodellene gjorde ved lansering.

 

Som en liten kommentar kan det nevnes at den tidligere toppmodellen Logitech Momo Force (også kjent som Momo Red ) hadde en veiledende pris på over 2000,- i sin tid. Dette rattet kom også med alu-padshiftere, skinntrukket ratt, diamondplated fothvil for pedalene samt en helt annen (bedre) rattfølelse enn hva Momo Racing Force eller Driving Force Pro har. Brukte fine eksemplarer av disse røde går lett for over 1000,- NOK på ebay. :)

 

Jeg har ingen tvil om at Logitech har overgått seg selv med G25 settet :).

Endret av trollmannen
Skrevet (endret)

Alså snakker vi fortsatt om heftig pedalbruk (ikke søndagskjøring):

Ved inngang til sving/unnabakke bremser man jevnt med høgrefoten, clutsjer med venstre, og tar kjøretøyet ut av gear, og slipper opp clutchen kort mens man gir (mellom-)gass med høgre hel. Dette for å øke hastigheten på inngående tannhjul i gearboksen. Så clutcher man og setter kjøretøyet i lavere gear samtidig som man holder et passe gasspådrag. Clutcher ut fortsatt med gasspådrag.

Hvis man er i sving; slipper bremsen og "drar" kjøretøyet gjennom svingen.

Hvis man er i unnabakke; fortsetterå holde brems og motoren hjelper til å minke farten..

Dette er en vanlig teknikk på motorsykler (1. gear), traktorer, lastebiler og racerbiler med usynkronisert gear.

Det sier seg selv at da er det en fordel å kunne bruke helen på gassen (på motorsykeler hånden).

Jeg har sett mange spille (spesiellt flysim) som ikke har gjort ting riktig fordi de ikke har skjønnt hvorfor, men som er blitt bedre etter en kort forklaring.

 

Edit: Hvis man bruker nærmest sånn teknikk til vanlig, i stedet for å presse gearstanga, sparer man synkromersjringene i gearboksen.

Endret av sveinsel
Gjest Slettet+212343
Skrevet

Dæven smette, dette har jeg venta lenge på!

er nødt til å bestille dette! skolebøker? nei g25!

 

GT Legends, G25 ratt, 20" skjerm, dama ute av huset, surrounden på full guffe, oppvarmingsrunde med corvetten, kan det bli bedre??

 

steike ta

Skrevet

Ok, for oss newbies som ikke har kjørt så mye med ratt (xbox-spake på NFSU2, Rallisport 2 :blush: ), er det vanskeligere å kjøre med ratt? Skal jeg kjøpe ratt, vil det bli et sånt ratt.

×
×
  • Opprett ny...