Gå til innhold

Ny RÅ gaming PC


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg følger ikke helt med på notene lenger og har derfor noen spørsmål idet jeg skal bygge en rå gaming PC...

 

Må man ha 2 stk skjermkort for å kunne kjøre de nyeste spillene? (i 1280x1024)

 

Hvilken prossessor lønner det seg å gå for?

 

Lønner det seg å kjøre harddisker i Raid 0 eller 1 for å få god lesehastighet, eller krever ikke spillene såpass?

 

2GB minne er vel et must?

 

Resten er vel "plankekjøring"?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke 2stk skjermkort. Men det kan øke ytelsen ganske mye. For å kjøre dagens spill med bra ytelse trenger du ca. et kort til 2000.

 

Jeg ville gåt for en 2kjerne prosessor, ettersom Win Vissta er rett rundt hjørnet.

 

Det har alltid lønnt seg å kjøre de i strip opsett (husker ikke om det var 1 eller 0 :p). Dvs. at 2 disker fungerer som 1 (35%+ ytelse eller mer).

 

Vill nok si at 2gb minner er must ja, gjerne identiske minnemoduler for ekstra ytelse.

 

Da burde det være plankekjøring, bare du kjøper et greit hovedkort til ca. 1000 lappen, det kan lønne seg ;)

Lenke til kommentar

Intel Core Duo E 6300 cpu til ca 1600 - grei klokkevillig sak, mye "bang for the bucks"

Abit AB9 hovedkort ca. 1300

Corsair Value S PC 4200 minne 2*1 gig ca 2200

Asus X1900XT skjermkort ca 2500

Ny PSU? Hiper ATX 580w ca 800

Disker? SATA Seagate Barracuda 320 gig til ca 800 pr stk.

 

Alt fra komplett.

Litt usikker på minne her, om det kan være lønnsomt å gå for minne med høyere hastighet med tanke på evt. klokking av cpu. Det kan sikkert andre svare på bedre enn meg. Resten burde være greit nok for å gi deg et skikkelig løft til en grei pris, seff. om du ikke vil ha "top of the line" da... :cool:

Endret av c-man
Lenke til kommentar

Ikke meninga å hijacke...

 

Men hvor mye mer ytelse vil en få hvis en oppgraderer minnet til en 6400 type av corsair med CL4 fra komplett til rundt 3500 kroner.

 

Blir vel opptil den enkelte om en synes 1000 kroner er verdt det for ytelsen, men hvor mye er det snakk om her.

OC såklart.

Lenke til kommentar
Ikke meninga å hijacke...

 

Men hvor mye mer ytelse vil en få hvis en oppgraderer minnet til en 6400 type av corsair med CL4 fra komplett til rundt 3500 kroner.

 

Blir vel opptil den enkelte om en synes 1000 kroner er verdt det for ytelsen, men hvor mye er det snakk om her.

OC såklart.

7042837[/snapback]

 

Hvis man skal bruke 1000kr ekstra, burde man heller kjøpe bedre cpu eller skjermkort. Det vil gi en større ytelsesforskjell.

 

De value-brikkene der kan være gode OC-brikker. Anandtech kjørte de på 4-3-3-9 ved 800Mhz med 2.1V.

 

Mine Corsair Value-brikker kjøres på 4-4-4-10 ved 800Mhz med 2.1V.

 

Link til anandtech-test

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...