Gå til innhold

Hva er galt med verden?


Anbefalte innlegg

Syntes det er så mange USA-hat tråder nå at jeg ikke orket å lese en til "Se på Kina da!"-kommentar, så jeg åpner for en "hva er galt med verden?"-tråd.

Hvilke stater gjør feil, hvordan og hvorfor gjør de feil tror dere?

Jeg vet ikke hvor deres politiske interesse ligger, min ligger mer i fortiden enn fremtiden, for å si det slik, historien til kina, korea (nå nord- og sør-korea), vietnam, japan, israel, palestina, usa, og en god del andre finner jeg interessant.

men kom med innspill om hva DU syntes er galt med en eller flere staters styresett, og hvordan du mener den kunne endres. Ja, rett og slett, si hva som er galt med verden, og hvordan du syntes det kunne forbedres!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med verden er at religion blir godtatt som noe helt normalt og ikke den sinnsforvirrelsen det egentlig er.

Om noen sa til deg at de "snakket" med en allmektig entitet som kunne oppfylle ønsker og var allmektig så ville du sett ganske rart på dem og sannsynligvis tatt et par steg tilbake menst du lette etter nærmeste politibetjent

Lenke til kommentar

Problemer med verden:

- Det selvstendige individets egoistiske og korrupte natur.

- Fysiologiske defekter.

 

Forslag til løsninger:

- Massiv hjernevasking (for at alle mennesker skal bli enige om et felles mål).

- Genmanipulering (for å hindre "defekte" individer i å oppstå, samt stoppe spredningen av farlige sykdommer).

- Mye bedre teknologi (slik at vi kan lage robotiske "slaver" til å gjøre mest mulig drittarbeid, i stedet for underbetalte mennesker).

 

 

 

Vitsen med å opprettholde verdens eksistens:

- Uvisst...

Lenke til kommentar
Stikord:

- Overbefolkning

- Religion

- Korrupsjon og mangel på demokrati og ytringsfrihet

- Handlingslammet FN

- Proteksjonisme og handelsbarrierer

7038258[/snapback]

Og det blir bare bedre (les: spådd mangel på fersk vann i løpet av ikke mange generasjoner)

7039534[/snapback]

 

 

du glemte fattigdom med medførende misnøye JBlack, ellers veldig enig

7039751[/snapback]

 

Enig, man kan legge til mangel på ferskvann, fattigdom, forurensing, avskoging, ørkenspredning (gå på google earth og se på nord-afrika, det er f..n meg scary shit :scared:) og sikkert flere ting. Men mye av dette henger sammen og er konsekvenser av hverandre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...