Gå til innhold

Hvor langt har folk klokket p4 2.53 med boxed kjøler?


RaZoR_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

OK, så dersom jeg har en GlaciaTach vifte som ser ganske så god ut med en tilhørende kraftig kjøleribbe så kan jeg i det minste anta at denne vifta (som jeg regner med _ikke_ er en boxed vifte men en som Siemens har satt på selv) er bedre enn en boxed vifte? Og dersom dette stemmer så betyr dette at jeg trygt kan overklokke prosessoren til 3Ghz uten å kjøpe ny vifte?

 

Finnes det forøvrig en program som kun gir CPU temperaturen? Jeg har prøvd Motherboard monitor men jeg er ikke sikker på temepraturene som kommer opp her - de endrer seg aldri bortsett fra en temperatur som varierer mellom 112 og 117 grader!

Lenke til kommentar

Jeg prøvde å klokke min P4 2,4GHZ boxed til 2,53Ghz, men da jeg skulle starte pc`n pånytt etter jeg var ferdig å "tune", da fikk jeg beskjed om at CPU`n klarte ikkje å starte opp. Så da måtte jeg tilbake i BIOS`n og sette d tilbake på standard.

 

Har Abit T7/IT7-MAX2 hovedkort, og bruker SoftMenu til å klokke med. Jeg har aldri klokket/tweaket før, så det kan vere at jeg har gjort noe feil? Noen som har samme problemet eller som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 22:48, skrev AzTm:

min p4 nortwhood 2,4B (533) kjører stabilt på 3ghz.

med boxed vifte..temperaturen er ikke noe problem, foreløpig 43 på max load :smile:

ansetter med swiftech kjøleribben snart, klokker høyere da :smile:


 

Det tror jeg **** ikke noe på! Ikke nødvendigvis at du lyver, men da viser enten sensoren feil temperatur, eller så bruker du ikke noe som presser CPU'n 100% over LANG tid. Prime95 er best til dette.

 

Min P4 2.8 @ 3.0 Ghz med Swiftech MCX4000B og 19dB Papst så ligger jeg på 32-35 idle og 48-50 load. Og du skal liksom kunne slå meg med din 2.4B og boxed!? Hah!

 

Og ja... jeg har kassevifter.

 

_________________

Asus P4B533-V

P4 2.8 Ghz @ 3.0GHz

Swiftech MCX4000B med 19dB Papst

512MB Corsair XMS3200C2 @ DDR380 CL2.0

Gainward GF4 Ti4600 Ultra750XP

 

[ Denne Melding var redigert av: Betroz på 2002-11-06 23:38 ]

Lenke til kommentar

Jeg kjører min P4-2.53 på 2.75.. Temp'en ligger på 44 med LOAD.. Kjører minne på 182x2!

 

Abit SR7-8X

Intel P4 2,53GHZ Boxed

Asus GeForce 4 TI4200 128mb DDR @299/500mhz

256mb DDR-3200(ddr400) @364

Aopen kabinett med 400 Power

Seagate 30GB

3Dmark2001SE: 12492

 

[ Denne Melding var redigert av: *muad'dib* på 2002-11-06 23:41 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-06 23:37, skrev Betroz:


Det tror jeg **** ikke noe på! Ikke nødvendigvis at du lyver, men da viser enten sensoren feil temperatur, eller så bruker du ikke noe som presser CPU'n 100% over LANG tid. Prime95 er best til dette.



Tror nok det kan være ganske stor variasjon mellom den faktiske temperatur i forhold til den indikerte på disse temperatursensorene.

Lenke til kommentar

Bare en komentar til tempraturer , sitter her med 2 Asus PE kort og testet begge i samme maskin og kjørt samme tester under nøyaktig samme romtemp.

Asusprobe har en temp forskjell på 15 grader på disse to indentiske kortene, dette vil vel forklare litt hvorfor det er forskjellige temp fra pers til persjon

Lenke til kommentar

min [email protected] kjører på 50 grader under maks load. Vcore er på 1.650

 

FSB= 19*153 og minne 204*2= DDR400 hastighet. Får 3160 mb/s på sisoft sandra.

 

Jeg har swiftec kjøleribbe med en enermax vifte som kjører på 3100 rpm.

 

Med boxed kjøler kom cpu temp. på ca. 55-60 grader.

Jeg tror det er noe rart med min temp. måler, siden den varierer en del. Plutselig kan den ligger på 40 grader og plutselig 50 grader. Litt rart. Jeg tror disk c: venter på en clean install av windows XP.

 

Jeg er hvertfall meget fornøyd med cpu'en og hovedkortet som er asus pe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...