Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter, men booter ikke


Anbefalte innlegg

Ja, som det står i tittel, datan starter, men det blir liksom med det, det kommer ikke noe bilde og tastaturet blinker heller ikke sånn som det pleier når datan starter. Dette har kommet av og til før, men nå har det skjedd igjen, og jeg har ikke peiling på hva jeg skal gjøre. Jeg har nullstilla BIOS, prøvd med bare ram og cpu, uten ram, med bare cpu, Ram og skjermkort, men ingenting hjelper. Vet noen av dere hva som er gærent? På forhånd takk

MVH Johnhah

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Å starte opp uten ram vil ikke være helt bra for pcen.

7029830[/snapback]

Der ble jeg litt nysgjerrig. Hvordan begrunner du den påstanden?

7030645[/snapback]

 

Det lurer jeg også på. Please elaborate :yes:

7030720[/snapback]

 

Jeg lurer på det samme. Har aldri hatt problemer hvis jeg skulle teste noe. På gamle maskiner, har det hent seg at jeg har måttet prøve å starte uten rambrikkene. Så jeg ser ikke helt problemet her.

Lenke til kommentar
Å starte opp uten ram vil ikke være helt bra for pcen.

7029830[/snapback]

Der ble jeg litt nysgjerrig. Hvordan begrunner du den påstanden?

7030645[/snapback]

Han valgte visst å ikke begrunne det. Det kan man jo forstå, siden det er en uholdbar påstand.

Det er helt kurant å starte opp uten RAM, da får man testet at POST virker hvis man hører en relevant pipetone i høyttaleren.

Lenke til kommentar

Pipetonene du vil høre er generert for å fortelle at maskinen ikke har RAM, og derfor ikke kan starte. Ser ikke hvordan dette eventuelt skulle hjelpe noen å feilsøke, så derfor er det nytteløst å bruke dette som et ledd i en eliminasjonsmetodikk for å finne en feilkilde.

Lenke til kommentar

mulig jeg har samme problem her er min post.

 

Prøv å låne et annet skjermkort, test det, ta ut unødvendige komponenter, sjekk kabler.

Mange sier også at deres problem ble løst når de rensket kabinettet for støv. Kontroller også at alle kabler er koblet riktig i.

 

Dette løste ikke mitt problem, så holdt en finger på at det var hovedkortet, har nå sendt det inn innenfor garanti på komplett.

Lenke til kommentar

Å starte maskina uten Ram er SELVFØLGELIG mulig. Da vil du få noen fine pipyelyder. Så hvorfor Effikan sa det der kan man aldri være sikkert på.

Og hvorfor Caze sa at man ikke fikk starta maskina uten Ram skjønte jeg ihvertfall ikke.

Men tilbake til det saken gjelder. Det kan være hovdkortet ditt som er gåent da så klart. Siden at det ikke er noe som hjelper. Det du kan prøve er å prøve de aktuelle komponentene i en annen PC, og se om de fungerer der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...